PUNCTE DE VEDERE/ Când am uitat să mergem pe jos?

PUNCTE DE VEDERE/ Când am uitat să mergem pe jos?
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

Standardul de viaţă al locuitorilor unui oraş este calculat în funcţie de câţiva parametri concreţi: venituri, calitatea şi disponibilitatea locurilor de muncă, accesibilitatea sistemului de sănătate, calitatea învăţământului public, speranţa de viaţă, costurile bunurilor şi serviciilor, stabilitatea economică şi politică, infrastructură, securitate, libertatea politică şi religioasă şi, nu în ultimul rând, calitatea mediului.

Este de bun simţ să observăm că oraşul nostru suferă la majoritatea capitolelor enumerate mai sus. Mare parte a lor ţin de modul în care administraţia locală reuşeşte să se achite de sarcinile de management al comunităţii. Cu toate acestea, există paşi (factuali) pe care fiecare dintre noi ar putea să îi facă în sensul dezvoltării armonioase a societăţii în care trăim.

În Galaţi sunt înmatriculate aproximativ 100.000 de autoturisme. Excluzând elevii din acest calcul, rezultă că avem o maşină la fiecare două persoane. Totuşi, avem aproape 100.000 de posesori de permis auto, ceea ce ne conduce la uimitoarea concluzie că toţi posesorii de permis sunt şi proprietari de automobile. În aceste condiţii, nu este firesc să ne întrebăm: care este argumentul care a convins 100.000 de oameni să-şi cumpere o maşină? Servesc toate aceste maşini nişte nevoi reale ale celor care le conduc?

Răspunsul poate fi dat aşa: Maşină = Confort = Satisfacţie = Fericire. Ne-am obiectificat fericirea, i-am pus un preţ şi am cumpărat-o. Ce dacă vine la pachet cu boli ale aparatului respirator sau ale plămânilor? Uitaţi-va la orele de vârf în coloanele de maşini câte dintre ele au un singur pasager, şoferul. În plus, bolile sunt cinice, te afectează şi dacă eşti în automobil şi dacă eşti pe trotuar.

Am tot amânat de douzeci şi şase de ani, însă trăim acel moment în care suntem nevoiţi să luăm decizii care privesc evoluţia şi dezvoltarea oraşului pe termen mediu şi lung. Lărgim bulevardele pentru a face loc mai multor maşini sau începem să facem reconversii şi să avem străzi pietonale? Conform Planului de Mobilitate Urbană, realizat de firma de consultanţă Eptisa la solicitarea Primăriei Municipiului Galaţi, în anul 2020 ar trebui să avem amenajate trotuare şi alei pietonale accesibile tuturor categoriilor de pietoni pe o suprafaţă de 50.000 de metri pătraţi. Concretizarea unui astfel de plan ar fi unul dintre paşii care ar repune Galaţiul pe harta oraşelor gândite pentru oameni.

România ocupă locul 3 la obezitate în Europa, judeţul Galaţi numără peste 200.000 de persoane obeze, iar oraşul nostru are aproape 100.000 de obezi.

Locul maşinilor nu e pe Faleza Superioară şi nici pe lângă Grădina Publică. Haideţi să lăsăm maşinile acasă când mergem la plimbare!


Invitaţie la atitudine

Cotidianul "Viaţa liberă" va găzdui, săptămânal, cele mai interesante opinii şi atitudini despre Galaţi. Vrem să realizăm o radiografie a societăţii civile, în care să se regăsească aspiraţiile fiecărui gălăţean care are ceva de spus. Drept urmare, toţi cei care vor să se implice şi consideră că pot ajuta cu idei şi propuneri concrete la schimbarea în bine a oraşului sunt aşteptaţi cu texte pe adresa de mail a ziarului, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Citit 3490 ori Ultima modificare Marți, 01 Martie 2016 20:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.