PUNCTE DE VEDERE/ Când am uitat să mergem pe jos?

PUNCTE DE VEDERE/ Când am uitat să mergem pe jos?
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

Standardul de viaţă al locuitorilor unui oraş este calculat în funcţie de câţiva parametri concreţi: venituri, calitatea şi disponibilitatea locurilor de muncă, accesibilitatea sistemului de sănătate, calitatea învăţământului public, speranţa de viaţă, costurile bunurilor şi serviciilor, stabilitatea economică şi politică, infrastructură, securitate, libertatea politică şi religioasă şi, nu în ultimul rând, calitatea mediului.

Este de bun simţ să observăm că oraşul nostru suferă la majoritatea capitolelor enumerate mai sus. Mare parte a lor ţin de modul în care administraţia locală reuşeşte să se achite de sarcinile de management al comunităţii. Cu toate acestea, există paşi (factuali) pe care fiecare dintre noi ar putea să îi facă în sensul dezvoltării armonioase a societăţii în care trăim.

În Galaţi sunt înmatriculate aproximativ 100.000 de autoturisme. Excluzând elevii din acest calcul, rezultă că avem o maşină la fiecare două persoane. Totuşi, avem aproape 100.000 de posesori de permis auto, ceea ce ne conduce la uimitoarea concluzie că toţi posesorii de permis sunt şi proprietari de automobile. În aceste condiţii, nu este firesc să ne întrebăm: care este argumentul care a convins 100.000 de oameni să-şi cumpere o maşină? Servesc toate aceste maşini nişte nevoi reale ale celor care le conduc?

Răspunsul poate fi dat aşa: Maşină = Confort = Satisfacţie = Fericire. Ne-am obiectificat fericirea, i-am pus un preţ şi am cumpărat-o. Ce dacă vine la pachet cu boli ale aparatului respirator sau ale plămânilor? Uitaţi-va la orele de vârf în coloanele de maşini câte dintre ele au un singur pasager, şoferul. În plus, bolile sunt cinice, te afectează şi dacă eşti în automobil şi dacă eşti pe trotuar.

Am tot amânat de douzeci şi şase de ani, însă trăim acel moment în care suntem nevoiţi să luăm decizii care privesc evoluţia şi dezvoltarea oraşului pe termen mediu şi lung. Lărgim bulevardele pentru a face loc mai multor maşini sau începem să facem reconversii şi să avem străzi pietonale? Conform Planului de Mobilitate Urbană, realizat de firma de consultanţă Eptisa la solicitarea Primăriei Municipiului Galaţi, în anul 2020 ar trebui să avem amenajate trotuare şi alei pietonale accesibile tuturor categoriilor de pietoni pe o suprafaţă de 50.000 de metri pătraţi. Concretizarea unui astfel de plan ar fi unul dintre paşii care ar repune Galaţiul pe harta oraşelor gândite pentru oameni.

România ocupă locul 3 la obezitate în Europa, judeţul Galaţi numără peste 200.000 de persoane obeze, iar oraşul nostru are aproape 100.000 de obezi.

Locul maşinilor nu e pe Faleza Superioară şi nici pe lângă Grădina Publică. Haideţi să lăsăm maşinile acasă când mergem la plimbare!


Invitaţie la atitudine

Cotidianul "Viaţa liberă" va găzdui, săptămânal, cele mai interesante opinii şi atitudini despre Galaţi. Vrem să realizăm o radiografie a societăţii civile, în care să se regăsească aspiraţiile fiecărui gălăţean care are ceva de spus. Drept urmare, toţi cei care vor să se implice şi consideră că pot ajuta cu idei şi propuneri concrete la schimbarea în bine a oraşului sunt aşteptaţi cu texte pe adresa de mail a ziarului, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Citit 3405 ori Ultima modificare Marți, 01 Martie 2016 20:08

4 comentarii

  • postat de galatean
    Miercuri, 02 Martie 2016 16:46
    92.80.153.***
    Inainte a scrie un articol ar fi necesara putina documentare. Si mai multa atentie si la cei care publica...
    In tot JUDETUL erau inmatriculate,, la 01.03.2016, 120.004 autoturisme, nici poveste doar in municipiul Galati... Si de aici se duce naibii tot rationamentul autorului. In 2013 erau abia 103.000 in tot judetul. In 2014 erau 115.000 auto la 528.000 locuitori. Media nationala era de 246/1000, Galatiul fiind sub media nationala (218/1000). Cam astea sunt datele REALE, nu prostiile debitate de autor.
    Oricum articolul e unul fortat 'telectual. Dar daca mai si manipulezi datele...
    2
    6
    Raportează
  • postat de x
    Miercuri, 02 Martie 2016 11:18
    188.25.250.***
    De ce vreau masina?
    Simplu:
    - pentru ca nu vad in viitorii 10 ani, cat ma poate tine o masina cat de cat, un sistem acceptabil de transport public urban;
    - pentru ca nevoile familiei impun deplasari pertinente la institutii aflate in diverse locuri, la rude/prieteni, la cumparaturi;
    - pentru ca avem rude in toata tara, si sistemul feroviar e in continua cadere/degradare;
    - pentru ca imi mai vizitez tara (inca frumoasa), ...

    Pentru ca suntem platitori de taxe si impozite:
    - vrem cai rutiere bune si sigure;
    - vrem legaturi multiple intre localitati (adica daca se blocheaza la Brezoi, sa am o ruta acceptabila de ocolire intre R. Vilcea si Sibiu);
    - vrem locuri de parcare.
    Unii spun ca trebuie parcuri si cai pietonale: e bine, e perfect, si sunt 100% de acord cu asa ceva!
    Dar cat mai trebuie sa asteptam ca sa trecem de la dezvoltarea extensiva pe orizontala(? exista asa ceva?) la cea intensiva, pe verticala?
    Adica: garaje suprapuse, si supraterane, si subterane; traversari supra si sub rutiere, pentru eliminarea ambuteiajelor din intersectii? ...
    2
    11
    Raportează
  • postat de Soso
    Miercuri, 02 Martie 2016 11:01
    5.12.201.***
    Stie cineva cati km sunt de la catusa in centru: 9 km. Mers pe jos o ora si ceva!
    Cati mai merg pe jos? Foarte putini!!! Bajetii de Galati... Fala orasului... Intretinutii prostituatelor plecate sau a videochatistelor sigur nu renunta la masina când se duc la sala! :)))
    Bugetarii care merg la 8 la munca... Pe ce sa si cheltuie salariile nemeritate sau spagile? Mergeti la o institutie publica sa vedeti aglomeratie de masini!
    Cat am stat in GL foloseam bicicleta...eram tinta injuraturilor si a claxoanelor celor care au bani de masina... Nu ca "săracul" de mine!
    Nu cred ca idiotii care conduc orasul sunt vinovati exclusiv de starea proasta atât a infrastructurii cat si a calitatii culturii orasenesti.
    Faptul ca aici au venit oameni din toata tara... Adusi la induatrializare... Marea lor majoritate saraci si fără cultura sau carte... Si a pus amprenta iremediabil asupra modului de viata!
    Elitele pleacă.... Au plecat foarte multi... Rămân ceea ce vedeti!
    Trist dar adevărat!
    6
    12
    Raportează
  • postat de George
    Miercuri, 02 Martie 2016 08:31
    84.117.219.***
    Nu e vina nimanui ca faleza superioara are o ruta destul de circulata. E clar. Faleza sueporioara e pentru masini, cea inferioara pentru pietoni. Nu va ajunge faleza inferioara? Mai ridicati un DIG pe Dunare si largit-o pe cea inferioara.
    5
    8
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.