Evaluaţi acest articol
(27 voturi)
12 comentarii

Acest proiect a fost solicitat atât de mult de către opinia publică locală în ultimii 26 de ani încât aprope că a devenit ridicol să mai fie readus în discuţie. Fiind însă o investiţie atât de necesară şi cu un impact  puternic asupra economiei regionale, merita să analizăm beneficiile unui  asemenea  proiect.

În primul rând, ar fi extrem de util pentru zecile de mii de familii cu rude plecate în străinatate, care pierd chiar şi o zi întreagă până la cel mai apropiat aeroport, să nu mai vorbim că o călătorie cu autocarul până în Spania poate dura mai mult de trei zile, dacă aleg acesta varianta. Un aeroport între Galaţi şi Brăila ar putea deservi cu succes judeţele oraşelor menţionate, dar şi judeţele Vrancea, Buzău sau Tulcea, fiind o alternativă comodă de transport. Ţinând cont că aeroporturi ce deservesc regiuni mult mai mici, cum ar fi cele din Bacău sau Târgu Mureş, reuşesc să aiba un trafic anual în jur de 350.000 de pasageri, un aeroport în această regiune ar genera un trafic suficient cât să facă investiţia fezabilă.

Cel mai important beneficiu însă ar fi cel asupra economiei. Lăsând la o parte locurile de muncă ce s-ar putea crea pentru funcţionarea aeroportului, să luăm în calcul beneficiile conexe ce vin odată cu acesta: s-ar putea atrage mai multi investitori din IT şi servicii externalizate, în jurul aeroportului s-ar construi spaţii de birouri, ansambluri rezidenţiale, hoteluri, parcuri logistice, toate într-un efect de spirală economică. Este suficient să comparăm ca nivel dezvoltare zona de nord din Bucureşti cu cea de sud, ori oraşele Cluj, Iaşi sau Timişoara cu Galaţiul, pentru a realiza impactul economic al unei asemenea investiţii. Aceasta deoarece multe companii multinaţionale, atunci când decid locaţia unei investiţii, iau în calcul mai multe aspecte, printre care şi existenta unei infrastructuri complete de transport.

Scuza formulată de către politicieni, că nu ar bani suficienţi, este cea mai mare minciună, în condiţiile în care pentru un stadion din Craiova care oricum nu va produce nimic s-au putut aloca de la guvern peste 50 de milioane de euro. În plus,  pentru construcţia aeroportului  se pot atrage fonduri europene sau credite pe termen lung de la băncile de dezvoltare. Depinde doar de noi să promovăm acestă investiţie şi să punem presiune pe autorităţile locale din Galaţi si Brăila să îşi unească forţele pentru a face realizabil proiectul.


Vă reamintim că "Viaţa liberă" găzduiește, săptămânal, cele mai interesante opinii şi atitudini despre Galaţi. Cu intenția să realizăm o radiografie a societăţii civile, în care să se regăsească aspiraţiile fiecărui gălăţean care are ceva de spus, vă invităm - dacă doriți să vă implicați şi considerați că puteți ajuta cu idei şi propuneri concrete la schimbarea în bine a oraşului - să trimiteți texte pe adresa de mail a ziarului, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Citit 7322 ori Ultima modificare Marți, 22 Martie 2016 20:08

12 comentarii

  • postat de Spiritul civic Miercuri, 23 Martie 2016 20:21 78.96.253.*** Link la comentariu
    0
    8

    Deja s-au trezit si carcotasii sa spuna ca nu avem nevoie de aeroport, asa cum spunea Basescu cand era ministru ca nu avem nevoie de autostrazi. Cine a zis ca trebuie sa fie neaparat curse Buc.-Galati?! In Bacau nu sunt curse catre capitala dar sunt zilnic zboruri catre destinatii importante din Europa, si nici nu e macar un oras comparabil cu Galatiul, fara sa mai luam in calcul Braila si toata zona de sud-est a tarii. Bine ca se cheltuie sute de milioane de euro pe stadioane, catedrale si parcuri in sate parasite, insa nu se poate construi un banal aeroport in cea de-a doua aglomerare urbana a unei tari din UE. Ceea ce este o normalitate intr-o tara civilizata pentru noi este o utopie

    Raportează
  • postat de Un gălățean Miercuri, 23 Martie 2016 14:30 81.242.66.*** Link la comentariu
    15
    5

    Și ce să facem cu un aeroport? Unde să ne ducem? La Bucuresti? O oră check in, o oră securitate si îmbarcare, o ora check out. Faci 3 ore cu masina pe A2, deci mai bine drumul expres care avea studiu de fezabilitate de pe vremea ministrului Manivelă.
    În străinezia? Hai să fim serioși nici Galați și nici Braila n-au destui amatori de plecat afara, iar în materie de turiști străini să nu ne așteptăm la invazii (poate doar refugiați). Ce să vadă la Galați? Câinii lui Bacalbașa pe holul spitalului judetean? Gropile lui Marius Stan? Primaria făra sediu? Benzinăriile lui Durbacă? Sau golăniile președintelui CJ Brăila cu Tancrad &co.?
    Periodic din 4 în 4 ani ca și cărăbușii apar aceleași gogoși electorale la care prostii pun botul si presa care nu are curaj să ridice capul din pământ pune botul: tunel si pod la Dunăre, pasarele suspendate, aeroport... Nu v-ar fi rușine!

    Raportează
  • postat de Felix Miercuri, 23 Martie 2016 14:13 5.13.165.*** Link la comentariu
    4
    6

    Poate ca viitorii parlamentari vor face cu adevarat cinste acestor doua orase prietene si vor lupta pentru acest important proiect necesar cetatenilor !

    Raportează
  • postat de Mickey Mouse Miercuri, 23 Martie 2016 12:19 5.13.130.*** Link la comentariu
    0
    15

    Pai la Craiova se investesc 50 de milioane de euro intrun stadion fiindca e unul din fief-urile de baza ale PSD-ului, cel care,chiar si din umbra, dirijeaza guvernul. Si,din cate aud, se pregateste si o investitie intrun stadion ultramodern si la Alexandria, ca nu degeaba e Dragnea sef la PSD.La Galati am avut numai gainari la sefia judetului si in parlament, fosti ministri care si-au luat spaga nesimtita si se ascund acum sub protectia imunitatii Parlamentului European. Mare bastan prin Galati e cel poreclit Patrocle pentru devotamentul cu care-i cara servieta si lodenul sefului lui de partid si care a fost interesat doar sa-si traga vila de neam prost pe banii de la bugetul local.Si ca el toti, interesati de spagi si de interese proprii fara sa le pese ca totul in jurul lor se duce de rapa.Cine sa faca lobby pentru asa ceva? Seful CJ-ului care se deghizeaza in Superman si apare la Tv alaturi de manelisti? Un primar interesat doar sa-si plateasca datoriile pe care le-a facut in campania electorala?Parlamentari care fac bani frumosi din trecutul Dunarii cu Bac-ul sau din pilotaj pe Dunare?In afara sa-si plimbe burdihanele pe la cate o televiziune si sa dea declaratii sforaitoare ati vazut ceva concret realizat de vreunul din ei? Si pentru toate astea noi suntem de vina, care i-am votat si suportat atatia ani lasandu-ne pacaliti din 4 in 4 ani de sacosele cu faina si ulei, galetile portocalii si alte mizerii zvarlite fraierilor precum se arunca ciolane goale la cotei. Noi suntem de vina fiindca nu reactionam vehement, lasandu-ne dominati de un sistem facut de clica lor in interesul lor, privim impasibili cum ne fura si ne omoara cu zile. Lucrul asta e in genetica romanilor de pe vremea turcilor care ne-au format si modelat constiinta de popor supus. Asa ca despre ce vorbim?

    Raportează
  • postat de G-Man Miercuri, 23 Martie 2016 09:38 5.2.209.*** Link la comentariu
    0
    29

    si Galatiul si Braila au avut parte numai de parlamentari, guvernanti si autoritati locale extrem de penibile, mai ales in ultimii 25 de ani! De asta nu avem nici aeroport, nici pod, nici centuri ocolitoare, nici drumuri si autostrazi, nici investitii si nici viitor!

    Raportează
  • postat de un cetatean Miercuri, 23 Martie 2016 09:23 86.127.209.*** Link la comentariu
    15
    8

    Nu ma pot opri din ras,

    Toti viseaza cai verzi pe pereti. Aeroport, da doar ca cineva sa mulga niste bani in timpul proiectului, studii, firme ce trebuie sa castige anumite licitatii etc ..

    Acum sa analizam serios, ca sa faci o investitie de asemenea natura, trebuie sa ai trafic pe acel aeroport , ca sa ai trafic trebuie sa negociezi din timp cu anumite companii aeriene care sa creeze curse din acest aeroport spre alte destinatii, mai mult aceste curse trebuie sa fie in concordanta cu altele de pe areroporturile de destinatie.

    Credeti dumneavoastra ca multi romani isi vor permite sa plateasca pe o cursa Galati - Bucuresti minim 300lei in conditiile in care multi se limiteaza la tren si maxi-taxi ce au un cost cuprins intre 60-100 lei.
    Rudele de afara abia trimit timir ce si mai nimic acasa si mai mult prefera sa vina la bucuresti din tarile unde muncesc cu curse de tip low cost unde biletul nu depaseste 120 Eur dus intors. Cine va plati pe o cursa GL-Buc sau Buc-GL minim 300lei? Deci asta cu pasageri fiind rudele celor din strainatate cade si pentru ca acestia vin de doua ori pe an acasa .

    Transport marfa, sa fim seriosi. Costa mult mai mult sa trimiti o marfa intern pe avion decat sa o urci intr-un tir si intr-o zona in care industria e in cadere libera nu prea vad cine va dori sa transporte un produs cu avionul ca mai apoi sa ii creasca pretul si asta in conditiile in care populatia si mediul de afaceri nu dispun de resurse .

    Poate mai bine ai nostri alesi locali ar face bine sa se gandeasca cum pot face o legatura rutiera buna spre Bucuresti si Constanta .. AUTOSTRADA, evident cu ajutorul guvernului.
    -

    Raportează
  • postat de v Miercuri, 23 Martie 2016 09:17 213.218.53.*** Link la comentariu
    0
    20

    Cu cine vreti sa propuneti in Parlamentul Ro asemena proiect: cu Durbaca sau Dobre, Toader, Stefan, Paslaru, Ciuca ?!?!? Astia n-au fost in stare sa puna doua caramizi una peste alta pentru orasul asta si voi vreti aeroport ?!

    Raportează
  • postat de Mircea Ionescu Miercuri, 23 Martie 2016 08:38 81.12.150.*** Link la comentariu
    1
    16

    Ideea este excelenta, dar cine sa o puna in practica.....slabe sperante.
    De 26 de ani tot promisiuni si nimic concret. nu exista vointa politica si nici alesii locali nu misca un deget pentru a urni din loc aceasta inertie ,nepasare si indolenta de care dau dovada.

    Raportează
  • postat de calator prin Galati Miercuri, 23 Martie 2016 08:17 89.122.189.*** Link la comentariu
    0
    12

    Cautati dragi galateni oamenii priceputi de printre voi si RUGATI-I sa se implice, sa va ajute sa iesiti din amorteala si lehamitea locului!

    Raportează
  • postat de O propunere Miercuri, 23 Martie 2016 08:09 5.13.188.*** Link la comentariu
    8
    9

    Cel mai economic proiect, ar putea fi reamenajarea aeroportului militar de la Ianca,abandonat in momentul de fata.Cred ca totul nu poate costa mai mult de 10-15 milioane de euro,dar trebuie sa se vrea si sa se treaca peste orgolii.Cu ocazia asta s-ar putea moderniza si Dn 2b si nu numai.

    Raportează
  • postat de jeanbondei Miercuri, 23 Martie 2016 07:26 5.2.237.*** Link la comentariu
    9
    2

    In Tulcea exista aeroport internatinal modernizat care poate deservi atat Braial cat si Galatiul

    Raportează
  • postat de Radler Miercuri, 23 Martie 2016 06:59 194.105.20.*** Link la comentariu
    2
    19

    Un aeroport ca cel din imagine - cu o pista de 3500 m si un terminal ( pentru prima faza) nu costa mai mult de 50 mil de euro (sunt exemple in europa dar si in alte tari din lume). Decat sa construiesti stadioane de fotbal (exemplu Craiova 30.000 ) - proiect inutil - media de spectatori fiind in ultimii ani de 3000.
    Obiectivul nr.1 pentru viitorul primar - AEROPORT , Nr.2 - Eliminarea cainilor de pe strazi

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.