Impactul economic al unui AEROPORT internațional, în regiunea Galați-Brăila

Impactul economic al unui AEROPORT internațional, în regiunea Galați-Brăila
Evaluaţi acest articol
(27 voturi)

Acest proiect a fost solicitat atât de mult de către opinia publică locală în ultimii 26 de ani încât aprope că a devenit ridicol să mai fie readus în discuţie. Fiind însă o investiţie atât de necesară şi cu un impact  puternic asupra economiei regionale, merita să analizăm beneficiile unui  asemenea  proiect.

În primul rând, ar fi extrem de util pentru zecile de mii de familii cu rude plecate în străinatate, care pierd chiar şi o zi întreagă până la cel mai apropiat aeroport, să nu mai vorbim că o călătorie cu autocarul până în Spania poate dura mai mult de trei zile, dacă aleg acesta varianta. Un aeroport între Galaţi şi Brăila ar putea deservi cu succes judeţele oraşelor menţionate, dar şi judeţele Vrancea, Buzău sau Tulcea, fiind o alternativă comodă de transport. Ţinând cont că aeroporturi ce deservesc regiuni mult mai mici, cum ar fi cele din Bacău sau Târgu Mureş, reuşesc să aiba un trafic anual în jur de 350.000 de pasageri, un aeroport în această regiune ar genera un trafic suficient cât să facă investiţia fezabilă.

Cel mai important beneficiu însă ar fi cel asupra economiei. Lăsând la o parte locurile de muncă ce s-ar putea crea pentru funcţionarea aeroportului, să luăm în calcul beneficiile conexe ce vin odată cu acesta: s-ar putea atrage mai multi investitori din IT şi servicii externalizate, în jurul aeroportului s-ar construi spaţii de birouri, ansambluri rezidenţiale, hoteluri, parcuri logistice, toate într-un efect de spirală economică. Este suficient să comparăm ca nivel dezvoltare zona de nord din Bucureşti cu cea de sud, ori oraşele Cluj, Iaşi sau Timişoara cu Galaţiul, pentru a realiza impactul economic al unei asemenea investiţii. Aceasta deoarece multe companii multinaţionale, atunci când decid locaţia unei investiţii, iau în calcul mai multe aspecte, printre care şi existenta unei infrastructuri complete de transport.

Scuza formulată de către politicieni, că nu ar bani suficienţi, este cea mai mare minciună, în condiţiile în care pentru un stadion din Craiova care oricum nu va produce nimic s-au putut aloca de la guvern peste 50 de milioane de euro. În plus,  pentru construcţia aeroportului  se pot atrage fonduri europene sau credite pe termen lung de la băncile de dezvoltare. Depinde doar de noi să promovăm acestă investiţie şi să punem presiune pe autorităţile locale din Galaţi si Brăila să îşi unească forţele pentru a face realizabil proiectul.


Vă reamintim că "Viaţa liberă" găzduiește, săptămânal, cele mai interesante opinii şi atitudini despre Galaţi. Cu intenția să realizăm o radiografie a societăţii civile, în care să se regăsească aspiraţiile fiecărui gălăţean care are ceva de spus, vă invităm - dacă doriți să vă implicați şi considerați că puteți ajuta cu idei şi propuneri concrete la schimbarea în bine a oraşului - să trimiteți texte pe adresa de mail a ziarului, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Citit 8696 ori Ultima modificare Marți, 22 Martie 2016 20:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.