Loteria repartiţiilor la suplinirea calificată

Loteria repartiţiilor la suplinirea calificată
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* La matematică s-a prins post de suplinire la  Liceul „Spiru Haret” cu  nota 5 * La cultură civică şi la educaţie tehnologică, unii profesori au luat catedre formate din ore în câte patru localităţi *  Şiruri întregi de posturi dispărute din sistem * Un profesor cu 6.00 a luat post înaintea unuia cu 9.00, pentru că primise decizie de continuitate *

A patra zi de şedinţe publice prin care s-au distribuit posturile libere în învăţământ a întins la maxim şi nervii comisiilor de repartiţie, dar şi pe cei ai candidaţilor.  Cu toate acestea, la centrul de la Colegiul „C. Negri”,   am fost nevoiţi să acordăm bile albe membrilor comisiei, care, în ciuda oboselii acumulate, au reuşit să-şi păstreze calmul aproape 12 ore.

„Sunt observator din partea SIP, şi timp de două zile am văzut destule. Luni am venit la 8.30 şi am plecat la 19.00 şi am fost impresionată de răbdarea cu care cei din comisie le-au explicat candidaţilor metodologia”, ne spune profesoara Laila Chitic, observator din partea Sindicatului Învăţământului Preuniversitar (SIP).

„Continuitatea înaintea mediei – o mare prostie”

Aceasta susţine că unul dintre cele mai neplăcute momente a fost când o profesoară de educaţie plastică a venit să-şi ia postul în oraş la suplinire şi a constatat că acesta fusese ocupat deja cu o zi înainte de cineva care avea notă mai mică: „Candidatul (nu cunoştea metodologia) ştia că obţinuse notă mare, peste 9 şi era convins că va prinde postul. Surpriza neplăcută a fost că respectiva catedră fusese dată cu o zi înainte, la repartiţia suplinitorilor calificaţi cu drept de continuitate, unui profesor care avea puţin mai mult de 6”.

„Conform metodologiei, continuitatea pe post are întâietate, chiar dacă sunt candidaţi cu medii mai mari. O prostie. În loc să se încurajeze valoarea, se merge pe mediocritate”, consideră Laila Chitic. 

De altfel, aceasta nu e singura nemulţumire legată de prevederile metodologiei. Directoarea de la „C. Negri”, Ileana Şelaru, preşedinta comisiei de la acest centru de repartiţie, susţine că mai bine se făcea repartiţie computerizată: „Şedinţele publice sunt greoaie, metodologia este stufoasă şi complicată. În plus, a mai apărut şi această restrângere de posturi, iar toate oalele se sparg în capul nostru”-    

Navetă între patru localităţi

La unele discipline, situaţia a fost chiar disperată. La cultură civică şi la tehnologii, oamenii au fost nevoiţi să accepte catedre cu ore în patru localităţi diferite, doar ca să nu rămână fără slujbă.

De exemplu, un candidat de la cultură civică a luat post la Negrileşti, Drăgăneşti, Drăguşeni şi Malu Alb, în timp ce un alt cadru didactic de la disciplinele tehnice a luat post la Furcenii Vechi, Furcenii Noi, Buceşti şi Umbrăreşti. Cu toate acestea, la filozofie şi la cultură civică, au rămas candidaţi care şi-ar fi dorit post şi într-un cătun îndepărtat, dar n-au mai prins.

Cu media 5 la liceu de elită

Cei care au fost anul acesta favorizaţi de soartă au fost profesorii de matematică. Aici posturi la suplinire au fost cu nemiluita. Cu 6 şi ceva s-a prins o catedră incompletă la Şcoala Nr. 25 din Galaţi, în timp ce o candidată cu media ceva mai mare de 5 a luat tot un post incomplet la Liceul „Spiru Haret” din Tecuci, unitatea de elită a acestui oraş. 

Catedre blocate

Cele mai neplăcute surprize au fost legate de dispariţia unor posturi, datorată reducerii numărului de norme. La mai multe discipline unde candidaţii sperau să prindă posturi în oraş, acestea au fost declarate blocate.

Educaţia fizică, educaţia civică, religia, franceza sunt numai câteva discipline la care am descoperit candidaţi nemulţumiţi din această cauză. „Cine ne garantează nouă că posturile respective nu au fost blocate special pentru pilele celor de la ISJ”, ne-a declarat unul dintre profesorii nemulţumiţi.

Inspectoarea de la personal, Tatiana Saulea, ne-a spus că aceste posturi vor fi folosite pentru rezolvarea situaţiilor de restrângere de posturi apărute ca urmare a comasării a 50 de clase la gimnaziu şi a dispariţiei a 30 de clase de la liceu.

Repartiţia suplinitorilor calificaţi continuă şi astăzi.

Citit 2283 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.