Învăţătorii îşi cer drepturile

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

La Congresul Cadrelor Didactice din România şi al Cadrelor Didactice de peste Hotare care s-a desfăşurat în perioada 27 - 30 august 2009, în amfiteatrul Complexului Studenţesc Leu din Bucureşti, s-a discutat intens pe marginea Codului Educaţiei şi a formei actuale a Legii Învăţământului.

Cei 900 de delegaţi (educatoare, învăţători, institutori, profesori, inspectori şcolari pentru învăţământul primar, directori de şcoli, cercetători ştiinţifici, lectori universitari, doctori în pedagogie) au ajuns la concluzia că amintitele proiecte nu satisfac în întregime dezideratele congresului.

Participanţii la eveniment au pus la punct o serie de revendicări. Prima se referă la eliminarea discriminărilor dintre membrii aceleiaşi categorii socio-profesionale şi realizarea unei salarizări egale la studii egale. Învăţători şi educatori să fie încadraţi doar absolvenţii cu studii medii (liceul pedagogic ori o şcoală medie echivalentă).

Absolvenţii de la orice formă de învăţământ universitară de scurtă durată (inclusiv absolvenţii Bologna) să fie încadraţi ca profesori cu studii superioare de scurtă durată.

Absolvenţii de studii superioare de lungă durată, cei care au terminat masterat în sistem Bologna, sau cei care au terminau un liceu pedagogic ori o şcoală echivalentă urmată de studii de ştiinţe ale educaţiei, ciclul I sau un liceu pedagogic ori colegiul pedagogic ori o şcoală echivalentă urmată de absolvirea unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată trebuie să fie încadraţi ca profesori cu studii de lungă durată.

În acelaşi timp, se solicită ca norma învăţătorilor să fie egală cu cea a profesorilor. Să se stabilească încadrarea pe post, în conformitate cu schema orară a clasei, dar nu mai mult de 18 ore de predare-învăţare evaluare pe săptămână, nu mai multe ore decât la profesori.

Citit 702 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.