Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Coloana toracală este singura zonă dintre cele trei ale coloanei vertebrale (cervicală, toracală și lombară) care trebuie menținută mobilă, celelalte două fiind zone stabile. De cele mai multe ori, lucrul la birou ne afectează această zonă, care devine imobilă și va forța celelalte două să fie mobile.

Pentru a menține coloana toracală mobilă, putem executa o serie de exerciții simple, cum ar fi aplecări spre înainte, fie din poziție în picioare, fie așezați pe scaun, câte 20 de repetări.

Pe urmă, așezați pe podea ca în prima imagine, ne răsucim ca și cum am privi peste umăr, ținând cu mâna de deasupra piciorul de dedesubt, executând câte 10 repetări pe fiecare parte.

Apoi, așezați în patru labe (genunchii la nivelul șoldurilor, palmele la nivelul umerilor), strecurăm unul dintre brațe pe sub corp, paralel cu șoldurile, rotind coloana toracală cât de mult ne permite și revenim la poziția inițială, făcând câte 10 repetări pentru fiecare braț.

Din aceeași poziție în patru labe, facem mișcări care imită reacția de frică a pisicii, adică ne arcuim cât putem de mult coloana toracală, băgând bărbia în piept. Atenție, umerii trebuie să rămână pe loc, să nu implicăm și zona cervicală în arcuire. Facem câte două serii de zece repetări și putem spune că "avem spatele asigurat"!

"Nu uitați de sloganul meu: Nu stăm acasă, suntem activi acasă!", ne-a transmis gălățeanul. 

Mai multe filmări cu exercițiile propuse de Vlad, VEZI AICI

Citit 810 ori Ultima modificare Joi, 02 Aprilie 2020 18:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.