Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Nu mai puţin de 300 de persoane care au comandat produse online de sărbători au făcut reclamaţii în perioada decembrie 2019-ianuarie 2020, la ANPC, conform directorului general al instituţiei, Paul Anghel. Acesta a precizat că principalele aspecte reclamate au fost cu privire la nerespectarea termenelor de livrare, dar şi a neconcordanţelor existente între produsele primite şi cele comandate

“În perioada decembrie 2019-ianuarie 2020, la ANPC au fost înregistrate peste 300 de reclamaţii care au vizat produse şi servicii achiziţionate online. Principalele aspecte reclamate au fost: abateri de informare privind caracteristicile produsului în momentul încheierii contractelor, nerespectarea termenelor de livrare, livrarea altor produse faţă de cele comandate, livrare de produse cu deficienţe/neconforme cu specificaţiile de pe site, nerespectarea termenelor de ramburs, comportament incorect în relaţia cu consumatorii, nerespectarea termenelor de remediere, practici comerciale înşelătoare, de exemplu nerespectarea modului de calcul al preţului. Ţin să precizez că mulţi consumatori au reclamat, în mod special, întârzieri mari la livrare, fiind puşi în situaţia de a nu putea oferi cadoul de Crăciun decât în luna ianuarie. De asemenea, au avut surprize când au deschis coletul şi au constatat că produsul nu semăna deloc cu cel comandat”, a afirmat Anghel.
El a explicat că ANPC a desfăşurat acţiuni de control vizând site-urile de comerţ on-line, printre neregulile găsite numărându-se: ”nerespectarea prevederilor/cerinţelor OUG nr. 34/2014, privind informaţiile precontractuale, respectiv neafişarea pe site a informaţiilor precontractuale, neconformităţi privind informaţiile precontractuale înscrise pe website-uri, referitor la dreptul de retragere, condiţiile, termenele şi procedurile de executare, făcându-se referire la un act normativ abrogat, respectiv OG nr. 130/2000, în loc de OUG nr. 34/2014, respectiv la termenul de retragere de 10 zile, în loc de 14 zile”.
Un alt aspect sesizat de inspectorii ANPC a fost neinformarea sau informarea incompletă privind caracteristicile esenţiale ale produselor prezentate. De asemenea, alte nereguli constatate s-au referit la faptul că, în cazul returnării produselor, unele site-uri consemnau în mod incorect că, “in cazul returnării produselor fără invocarea unui motiv, taxele de transport tur-retur se suportă de către client”, fiind încălcate prevederile articolului 14, referitor la Obligațiile consumatorului în cazul retragerii, din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii.

Citit 887 ori Ultima modificare Duminică, 26 Ianuarie 2020 17:56

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro