Va inaugura România peste 100 de km de drumuri de viteză?

Va inaugura România peste 100 de km de drumuri de viteză?
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Asociația Pro Infrastructură (API) a făcut o trecere în revistă a inaugurărilor din acest an și cele două scenarii posibile pentru anul următor, întrebându-se "2023: an record sau tot dezamăgitor? 2022 va rămâne în istorie tot ca un an mediocru la numărul de kilometri de autostradă și drum expres inaugurați". Potrivit asociației, în 2022 vom avea inaugurați doar 53 de kilometri de șosea de mare viteză - autostradă sau drum expres, "în jurul mediei multianuale obișnuite".
Astfel, pe tapet sunt scenariul ultraoptimist, care ar presupune un număr record de kilometri deschiși și scenariul negru, în care blocajele nu sunt rezolvate.
"Dacă toate planetele se aliniază și câteva minuni se întâmplă pe ici, pe colo, scenariul ultraoptimist ne dă un total de puțin peste 167 kilometri de autostradă și drum expres dați în trafic în 2023, un record absolut pentru țara noastră", scrie Pro Infrastructură.
"Dar dacă timpul trece, leafa merge, autoritățile dorm pe ele, nu iau urgent deciziile potrivite, nu rezolvă birocrația, nu deblochează șantierele și lasă antreprenorii să tragă liniștiți de contracte, atunci probabil că și în 2023 vom aduna doar loturile sigure: A0 Sud A2 - DN6, DEx12 Slatina-Colonești și A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău, total 78,53 km. Dezamăgitor, însă într-adevăr peste medie, 2013 fiind ultima dată când România a depășit borna de 80 km noi într-un an", notează organizația. Totodată, Pro Infrastructură enumeră și o serie de probleme din teren.
Astfel, pe Autostrada A0 "loturile 1 (16,93 km) și 2 (16,3 km) sunt scadente în 2023 și turcii de la Alsim Alarko nu rup norii, dar avansează într-un ritm decent, care ne dă speranțe că vom circula între DN6 și A2 cel mai târziu la sfârșitul toamnei. Pe nord, lotul 2 are termen 2024, dar antreprenorul (UMB) are forța de a livra în 2023 secțiunea DN1 - A3 (aproximativ 10 km), dacă și CNAIR îi cere asta". Pe de altă parte, pe Autostrada A3 "sectorul Nădășelu-Zimbor (30,06 km) are din ce în ce mai puține șanse să fie dat în trafic anul viitor. (..) Mai departe, pe tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului inaugurarea înainte de termen, în 2023, este practic imposibilă". "Certă în 2023 este inaugurarea celor 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău, sperăm în luna mai. Dar, clasic, CNAIR este prinsă iar cu temele nefăcute: nu s-a hotărât ce soluție de conectare va cere turcilor de la Nurol să execute la Porț. Fără ea, lotul este muzeu", a mai scris API.

Citit 463 ori Ultima modificare Marți, 06 Septembrie 2022 16:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.