Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au anunţat că TAROM va despăgubi pasagerii pentru zborurile anulate de luni, iar compensaţiile sunt cuprinse între 250 şi 600 de euro, informează News.ro.
În urma discuțiilor purtate, marți, între reprezentanții ANPC și cei ai companiei aeriene, a reieșit că, în urma evenimentelor din 8 iulie, când mai mulți piloți au refuzat să vină la lucru declarându-se "inapți de zbor", TAROM va despăgubi toţi pasagerii care au achiziţionat bilete direct de la companie şi care depun cerere de rambursare a compensaţiilor, conform legii.
Reprezentanţii ANPC au menţionat că, potrivit Regulamentului european 261/2004, compensaţiile la care consumatorii au dreptul, în urma anulării zborurilor sunt: 250 de euro pentru toate zborurile de 1.500 kilometri sau mai puţin; 400 de euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 kilometri şi pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 şi 3.500 kilometri; 600 de euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidenţa cazurilor de mai sus.
"Pentru stabilirea distanţei se ia în considerare ultima destinaţie unde pasagerul urmează să sosească după ora prevăzută datorită refuzului la îmbarcare sau anulării zborului", a precizat sursa citată.
Pentru soluţionarea situaţiei create, ANPC le recomandă pasagerilor să păstreze şi să pună la dispoziţie bonurile sau facturile prin care au achiziţionat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat şi până la rerutare. De asemenea, cei care au achiziţionat bilete direct de la TAROM trebuie să se adreseze companiei printr-un e-mail, în care să prezinte biletul de avion care să demonstreze că erau pasageri ai cursei anulate, bonurile sau facturile prin care au achiziţionat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat, până la rerutare, precum şi numărul contului în care să li se poată plăti compensaţia financiară.
Pasagerii care au achiziţionat bilete prin intermediul altor companii trebuie să se adreseze acestora, prin e-mail, iar în cazul în care nu li se oferă o soluţionare, pot depune o reclamaţie pe site-ul ANPC (anpc.ro) pentru companiile din România sau pe site-ul Centrului European al Consumatorilor (eccromania.ro), pentru firmele care au sediul în Uniunea Europeană, ale căror servicii sunt gratuite pentru consumatori.
ANPC aminteşte că, în cazul reclamaţiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensaţii, aceste servicii sunt contra cost.
TAROM a anunțat, marţi dimineaţă, că a ajuns la un acord cu reprezentanţii personalului navigant pentru derularea operaţiunilor în regim normal, după ce luni zeci de curse au fost anulate din cauza "indisponibilităţii temporare a membrilor echipajului".