Casa de Insolvență Transilvania (CITR), administratorul judiciar provizoriu al companiei Damen Shipyards Mangalia SA (DSMa), care operează șantierul naval omonim de la malul Mării Negre, intrată în insolvență în luna iunie, intenționează să scoată la vânzare mai multe active libere de sarcini ale societății, preponderent imobiliare, în scopul achitării datoriilor curente, inclusiv a salariilor, potrivit unui document oficial al companiei analizat de Profit.ro.
Conform sursei citate, DSMa mai are 13,6 milioane de lei în conturi și creanțe de încasat de 3,1 milioane de lei, în timp ce datoriile curente se ridică la 17,2 milioane de lei. ″În prezent, DSMa se confruntă cu nevoia stringentă de a obține fondurile necesare în vederea achitării creanțelor salariale, dar și a conservării patrimoniului pe parcursul perioadei de observație", arată Casa de Insolvență Transilvania (CITR).
Acționar majoritar al DSMa, cu 51% din capital, este societatea de stat Șantierul Naval 2 Mai SA, controlată de Ministerul Economiei.
Administratorul judiciar spune că s-a adresat Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Constanța, pentru achitarea drepturilor salariale din Fondul de Garantare al statului, însă cererea i-a fost respinsă, din cauza faptului că acționarul majoritar de stat al DSMa a făcut apel la decizia din iunie a instanței de judecată, de admitere a cererii de intrare în insolvență a companiei, cu termen abia luna viitoare. "În consecință, considerăm că se impune demararea procedurii de valorificare a unor active mobile și imobile existente în patrimoniul societății, care nu au relevanță pentru reușita unui plan de reorganizare", mai afirmă administratorul.
Astfel, au fost evaluate, în vederii scoaterii la licitație, zece cămine de nefamiliști, trei vile, o casă, mai multe terenuri și alte bunuri, valoarea totală de piață rezultată fiind de circa 18,1 milioane de euro plus TVA, iar cea de lichidare - de aproximativ 13,6 milioane de euro plus TVA. Un număr de opt cămine au fost evaluate fiecare la peste un milion de euro, unul dintre ele chiar la peste două milioane de euro. Niciunul dintre aceste bunuri nu poate fi vândut la un preț mai mic decât cel din raportul de evaluare, chiar dacă se va prezenta un singur ofertant.
Pe de altă parte, acționarul majoritar al Damen Shipyards Mangalia, care este și creditor, compania de stat Șantierul Naval 2 Mai SA, a contestat recent în instanță propunerea de valorificare de active, procesul neavând încă un prim termen de judecată, mai scrie Profit.ro.