GHID pentru clienţii şi păgubiţii Carpatica Asig. RECUPERAREA BANILOR, pas cu pas

GHID pentru clienţii şi păgubiţii Carpatica Asig. RECUPERAREA BANILOR, pas cu pas
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat pe site-ul propriu (www.asfromania.ro) un ghid destinat clienţilor şi păgubiţilor Carpatica Asig, societate de asigurări căreia i-a fost retrasă autorizaţia de funcţionare ca urmare a constatării insolvenţei. Pe lângă răspunsuri la cele mai frecvente întrebări, ghidul prezintă informaţii despre măsurile de protecţie pentru consumatori în cazul în care se declară falimentul Carpatica Asig, valabilitatea poliţelor de asigurare încheiate la Carpatica, rolul Fondului de Garantare a Asiguraţilor (FGA) sau termenele pe care asiguraţii ori păgubiţii Carpatica Asig trebuie să le aibă în vedere.

Cererile-tip şi alte informaţii, pe site-urile ASF şi FGA

În primul rând, plata despăgubirilor datorate conform contractelor de asigurare încheiate cu Carpatica Asig este preluată de Fondul de Garantare a Asiguraţilor. Practic, creditorii de asigurare nu mai trebuie să se adreseze instanţelor judecătoreşti, decât dacă doresc acest demers sau dacă suma pe care o solicită depăşeşte plafonul de garantare legal. Orice persoană care invocă vreun drept de creanţă împotriva Carpatica Asig ca urmare a producerii unor riscuri acoperite printr-o poliţă de asigurare valabilă, între data închiderii procedurii de redresare financiară şi cea a denunţării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării de către instanţă a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, poate solicita deschiderea dosarului de daună printr-o cerere-tip adresată FGA. Conform Legii nr. 213/2015, FGA va proceda la deschiderea dosarelor de daună, la constatarea tehnică a avariilor, la instrumentarea dosarelor de daună, precum şi la avizarea lor din punct de vedere tehnic. FGA va pune la dispoziţie cererea-tip care urmează să fie completată şi, de asemenea, informaţii despre documentele justificative care trebuie să însoţească această cerere.

Aceste informaţii vor fi disponibile pe paginile de internet ale FGA (www.fgaromania.ro) şi ASF.

Pentru recuperarea unei despăgubiri sau indemnizaţii, la FGA trebuie depusă o cerere motivată de plată însoţită de documente justificative. Pentru recuperarea primelor plătite în avans, proporţional cu timpul rămas până la expirarea asigurării facultative, trebuie depusă o cerere de plată (cerere-tip) însoţită de documente justificative. Informaţiile disponibile trebuie urmărite pe site-urile FGA şi ASF.

Important: cererea de despăgubire nu trebuie completată de service-ul auto unde aveţi maşina, ci de creditorul de asigurare (asiguratul, beneficiarul asigurării, persoana păgubită în cazul asigurărilor de răspundere civilă). Poliţele RCA plătite rămân valabile.

Potrivit plafonului de garantare stabilit de lege, FGA poate plăti maxim 450.000 lei pentru fiecare creditor de asigurare (aproximativ 100.000 euro). Pentru sumele de recuperat care depăşesc plafonul legal de despăgubire, orice persoană este în drept să urmeze procedura legală.        

Citit 4654 ori Ultima modificare Marți, 09 August 2016 01:10

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.