Liricul gălăţean s-a adaptat la vremuri de criză. Premieră online: ”Bună seara, domnule Wilde!”
Foto: Oana Artem

Liricul gălăţean s-a adaptat la vremuri de criză. Premieră online: ”Bună seara, domnule Wilde!”
Recenzie
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Dacă, până acum trei săptămâni, Teatrul Naţional de Operă şi Operetă "Nae Leonard" îşi încuraja spectatorii să vină la teatru, în noul context social creat de pandemie îndemnul s-a schimbat în "Staţi acasă! Venim noi la dumneavoastră!". Şi au venit online, duminică, 22 martie, ora 18,00, cu o premieră live a musicalului "Bună seara, domnule Wilde!", adaptare de Dan Mirea după piesa "Ce înseamnă să fii onest", de Oscar Wilde.

Libretul acestei comedii de moravuri respectă spiritul piesei originale, păstrând comicul situaţiilor şi al limbajului, în creionarea înaltei societăţi londoneze de la sfârşitul secolului al XIX-lea. Un titlu cunoscut publicului larg încă din 1971, când a avut loc premiera naţională la Teatrul "Nottara", dar montat acum pentru prima oară la Galaţi. Cu siguranţă a fost o provocare pentru soliştii şi actorii secţiei de revistă de a realiza în doar patru săptămâni acest spectacol, un adevărat examen în a construi roluri convingătoare, prin care să-şi  contureze pregnant propriile personalităţi artistice. Iar Dan Mirea s-a dovedit a fi un excelent modelator în acest sens.

Tânărul John Worthing, cunoscut sub numele de Jack, dar având şi un alter ego, Bunbury, atunci când vrea să scape de obligaţiile din înalta societate, un personaj complex, a fost interpretat cu umor şi dezinvoltură de actorul Alexandru Tatu, arătându-se teribil de îndrăgostit de Gwendolen Fairfax, fiica furtunoasei Lady Bracknell.

Actorul Costel Donose în Algernon Moncrieff s-a dovedit capabil de a realiza un personaj cu statut de gentleman, plin de o nostimă distincţie, dar şi uşor de sedus de tânăra Cecily Cardew, de care se îndrăgosteşte la prima vedere. Cele două tinere ladies, Gwendolen Fairfax şi Cecily Cardew, au fost interpretate cu nuanţe diverse, de la candoare şi dulceaţă în scenele de amor, până la temperament ardent, de Mariana Pisică (complexă ca actiţă, cu temperament scenic) şi Irina Popa (copilăroasă, dar plină de încăpăţânare).

Cristina Vasopol în Lady Bracknell a schimbat complet paleta rolurilor interpretate până acum, dovedind precizie şi rapiditate în replici, forţă şi teribilism în a-şi apăra principiile şi statutul social.

Un cuplu unitar şi inventiv în joc, plin de haz şi dinamism, a fost conceput de Florentina Andronic (Miss  Prism) şi Mihail Anton (Pr. Chasuble).

Într-un rol episodic (Guvernanta lui Lady Brackell), dar colorat, a evoluat cu haz Viorica Mărăndici. Scenele muzicale (Marcel Costa) au punctat acţiunea, intervenţiile baletului (coregrafia Gabriela Gegea) aducând ritm şi culoare spectacolului. Scenografia funcţională şi eficientă concepută de Dan Mirea a construit scena în favoarea derulării acţiunii, schimbările devenind un spectacol în sine, completând fantezia regizorală.

Chiar dacă nu au primit aplauze la sfârşit, actorii fiind de această dată cei care au aplaudat publicul de acasă, senzaţia de la final - atunci când directorul Teatrului, Teodor Niţă, şi regizorul Dan Mirea au intervenit cu scurte speech-uri - a fost de bucurie şi de dorinţa de a transmite un strop de bună dispoziţie care să alunge, pe cât posibil, teama şi îngrijorarea ce domină această perioadă.

Citit 1137 ori Ultima modificare Joi, 09 Aprilie 2020 22:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.