Pledoarie muzicală pentru performanță. Festivalul Internațional „Leonard”, la final

Pledoarie muzicală pentru performanță. Festivalul Internațional „Leonard”, la final
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

S-a tras cortina la Teatrul Național de Operă și Operată ”Nae Leonard” Galați. Festivalul Internațional „Leonard”, ajuns la a XVIII-a ediție, s-a încheiat cu spectacolul de operă ”Tosca”, de Giacomo Puccini, în regia lui Paolo Bosisio. Soprana Nadia Cerchez (Republica Moldova) a interpretat rolul principal al piesei și a fost primită de publicul gălățean cu flori și aplauze. Pentru reprezentanții Teatrului Muzical, seara de duminică a fost și un prilej de bilanț cu atât mai mult cu cât festivalul vine după o perioadă de pandemie în care toate spectacolele au fost suspendate. Duminică seară, sala teatrului a fost neîncăpătoare, spectacolul fiind vizionat și apreciat de fiecare spectator în parte. Teodor Niță, directorul teatrului Național de Operă și Operetă „Nae Leonard”, a fost trup și suflet alături de artiști și ne-a transmis gândurile sale despre festival. 

Care sunt impresiile directorului Teatrului Național de Operă și Operetă „Nae Leonard” la finalul celei de-a XVIII-a ediții a Festivalului Internațional ”Leonard”?

- Pentru prima oară, anul acesta am reușit performanța de a oferi publicului două ediții ale Festivalului Internațional „Leonard”, două ediții în care, pe scena teatrului nostru, au fost reprezentate spectacole de înaltă calitate, de diverse genuri muzicale, cu personalități marcante ale artei interpretative actuale. La finalul celei de-a XVIII-a ediții, putem afirma faptul că întregul festival a reprezentat o pledoarie muzicală pentru performanță, perseverență și succes, o modalitate prin care am adus, timp de 5 săptămâni în atenția spectatorilor, titluri de referință și invitați excepționali. Această ediție a fost dedicată operei și muzicii de cameră, iar fiecare seară din cadrul festivalului a fost unică, aplauzele furtunoase și ovațiile spontane de la finalul fiecărei reprezentații confirmând acest lucru și totodată subliniind legătura spirituală ce s-a format între artiști și public.

- Care au fost punctele tari ale acestei ediții? Dar cele slabe?

- În această ediție am avut onoarea să fie prezenți pe scena Teatrului nostru invitați de marcă, soliști români care s-au remarcat pe marile scene ale lumii și care au înnobilat prin prezența lor fiecare reprezentație. În prima seară dedicată muzicii de cameră, recitalul violonistului Răzvan Stoica și al pianistei Andreea Stoica ne-a purtat în lumea unică a performanței absolute, a trăirilor sensibile, materializate în sonorități violonistice și comuniune spirituală cu pianul acompaniator, ce păreau imposibil de redat. Întâlnirea publicului gălățean cu violonistul Radu Ropotan a fost plină de căldură, entuziasm și emoție. Virtuozitatea și trăirea violonistului gălățean, împletite cu sonoritățile rafinate ale pianistului Ciprian Oloi, i-au impresionat profund pe spectatorii prezenți, care i-au răsplătit cu aplauze îndelungi și ovații.

Spectacolul operei „La Traviata” a captivat și a entuziasmat, materializând sonor perfecțiunea așa cum rar ne este dat să o întâlnim! Meritul le revine în special celor patru invitați: soprana Elena Moșuc - care ne-a demonstrat încă o dată, printr-o stăpânire perfectă și expresivă a rolului interpretat, talentul înnăscut și dăruirea pentru scenă, tenorul Florin Guzgă - coordonatorul artistic al Operei Naționale din Iași care s-a ridicat la înălțimea titulaturii pe care o poartă, fiind unul dintre cei mai buni tenori români, baritonul Florin Estefan - managerul general al Operei Naționale Române din Cluj Napoca, iar tabloul vocal a fost completat perfect de dirijorul Nicolae Dohotaru – directorul Teatrului Național de Operă și Balet „Maria Bieșu” (Chișinău), sub a cărui măiestrie dirijorală a luat naștere întreaga poveste a operei.

Finalizând magistral cea de-a XVIII-a ediție a Festivalului Internațional ”Leonard”, ultima seară a acesteia ne-a adus reîntâlnirea cu una dintre capodoperele pucciniene, opera „Tosca”, într-o distribuție grandioasă: prezența captivantă a maestrului Gheorghe Victor Dumănescu la pupitrul dirijoral, soprana Nadia Cerchez – care a interpretat cu o impresionantă precizie, dramatism și muzicalitate personajul principal, Floria Tosca, tenorul Adrian Dumitru – solistul Operei Naționale din Brașov, care a dat viață personajului Mario Cavaradossi, plin de bravură și strălucire, baritonul Lucian Petrean, cel care a interpretat poate una dintre cele mai bune versiuni ale personajului Scarpia. În finalul festivalului, l-am avut ca invitat pe maestrul Mihail Munteanu, unul dintre cei mai importanți tenori ai spațiului ex-sovietic, ale cărui aprecieri au fost la superlativ în legătură cu reprezentația operei ”Tosca”.

De asemenea, artiștii teatrului nostru, fie prin recitalurile camerale susținute, fie prin rolurile interpretate în opere, au demonstrat gradul înalt de performanță, dăruire și talent. Singurul punct slab pe care această ediție l-a avut, a fost că, de multe ori, sala teatrului nostru a fost neîncăpătoare pentru a-i primi pe toți iubitorii de muzică.

Reprezentanții teatrului promit gălățenilor că și în luna decembrie activitatea va fi în toi. Iubitorii teatrului vor putea vedea pe 3 decembrie, „Gâlcevile din Chioggia”, în regia lui Cristian Gheorghe, apoi vor fi invitați, pe 6 decembrie, la un concert coral de Crăciun. Activitatea se va încheia pe 22 decembrie, cu piesa „Spectacol de Crăciun”, susținut de secția de revistă a teatrului.

Citit 1422 ori Ultima modificare Marți, 22 Noiembrie 2022 18:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.