CRONICĂ DE CENACLU/ În dans de butterfly

În contul celor zece-cincisprezece minute convenite pentru prezentarea unui autor sau a unei opere literare care au influenţat semnificativ evoluţia literaturii în lume, Simona Toma ne-a semnalat existenţa prozatorului român contemporan Ştefan Mitroi - blogger la ziarul "Adevărul" - pe care îl recomandă pentru cum ştie să construiască textul şi personajele şi pentru limbajul în care se simte filonul românesc, dar aminteşte şi de Saramago. Cartea "Să locuieşti în lătratul unui câine" este o adevărată poezie - a mai spus Simona Toma.

"Doar trupul se împuţinează/ Sufletul rămâne/ Precum un câine bătrân şi orb la intrare/ Pavăză pentru dimineţile ploioase/ De care ne rezemăm/ Îmbrăţişările costelive/ Spaţiul dintre noi se acoperă/ Cu prune vineţii/ Precum măruntaiele păsării/ Se strâmtează/ Precum venele unui toxicoman/ Şi de la o vreme/ Privirile dintre noi prind o crustă" (Anca Şerban Gaiu - Interior)

În cele opt poeme citite, în continuare, de protagonista serii - Anca Şerban Gaiu - am rememorat spiritul poetei, fâlfâitor parcă în dans/joc de butterfly şi stilul cu care ne-a obişnuit şi cu care-i stă bine în poezie, „care ar putea trimite la un stil "Noduri şi Semne", mai cu seamă ca stare”, a specificat Victor Cilincă. Stela Iorga a observat că „are spaţii cu tensiunea ridicată şi bine gestionată; are o stare de nostalgie tristă, care mi-a plăcut, dar are şi devălmăşie interioară, care parcă-şi caută forma”. „Fiecare text este o poveste; nu creează senzaţii, ci le aduce în text dintr-o altă zonă; se ajută de unele evenimente” (Simona Toma). „Redă cu instrumentele ei unele evenimente care au impresionat-o, impresionând la rândul ei cititorul” (Marius Grama). „Nu dă bine acolo unde se foloseşte de evenimente fierbinţi; se simte cel mai bine în temele domestice” (Andrei Velea). „Atmosferă puternică; sentiment trăit până la sugrumare” (Ana Maria Panagatos). „Evoluţia ei pare naturală şi consistentă; reuşeşte foarte bine în poezia socială - să mai abordeze asemenea subiecte” (Tudor Neacşu).

Astăzi, la ora 18,00, la sediul cotidianului "Viaţa liberă", citeşte Victor Cilincă; moment de start - Anca Şerban Gaiu.

Citit 731 ori Ultima modificare Marți, 26 Ianuarie 2016 12:59