Un plăcut Valentine’s Day, „La calul bălan”

Un plăcut Valentine’s Day, „La calul bălan”
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Duminică, 14 februarie, sala Teatrului Muzical a fost neîncăpătoare datorită afluenţei publicului dornic să vizioneze antrenantul spectacol de operetă „La Calul bălan”. Aşteptările au fost răsplătite de evoluţiile dinamice, exuberante şi sigure ale tuturor artiştilor şi muzicienilor prezenţi pe scenă sau în fosă.

Spectacolul este o reluare a montării semnate de regretata regizoare Migry Avram Nicolau în 1992, la iniţiativa şi implicarea directă a directorului general al teatrului, Teodor Niţă, unul din interpreţii reprezentativi ai rolului principal masculin, Leopold.

Povestea de iubire amuzantă şi plină de neprevăzut dintre frumoasa şi temperamentala hangiţă Josepha şi isteţul chelner-şef Leopold a fost credibilă datorită interpretării cuplului format din mezzosoprana Florentina Soare şi tenorul Adrian Ionescu. Ambii întruchipează etalonul interpretului total: au har şi farmec, dansează şi cântă impecabil şi rostesc proza ca nişte adevăraţi actori. Soprana Adelina Diaconu alături de tenorul Tudorel State au format cuplul Otilia - Sidler, aducând nota romantică şi sensibilă atât de necesară realizării echilibrului în cadrul desfăşurării acţiunii, armonizându-se vocal în partiturile duetelor dedicat celor două personaje. Într-un alt registru estetic, soprana Adina Lazăr şi tenorul Anton Mihail au creionat cel de-al treilea cuplu al partiturii, Clara - Sigsmund, în tonuri comice, trezind în permanenţă simpatia publicului, la fiecare apariţie. Deşi Paul Buţa este consacrat drept un excelent actor de revistă, ne-a convins în rolul Gieseke că realizează cu acelaşi succes şi personaje din operete, amintindu-ne totodată de o altă apariţie a sa, plină de umor, în Frosch, din Liliacul. Basul Alexandru Dobre a construit un prof. Hintzelman şiret şi aparent modest, cu inteligenţă şi echilibru, stârnind râsul spectatorilor la fiecare replică, în timp ce Viorel Huru s-a păstrat în umbra „şefului său”, Leopold. Debutul într-un rol de proză al basului Gabriel Zănoagă a fost de bun augur, dovedind claritate şi  siguranţă în replici, în timp ce Maria Miron (Mireasa) şi Costel Donose (Mirele) nu ne-au lăsat „indiferenţi” la apariţiile lor. Deşi ascuns de masca imensă, balerinul Gabriel Mardale, în Viţeaua, a fost simpatic şi plăcut, trezind simpatia publicului.

Orchestra a sunat bine, dovedind flexibilitate în abordarea genurilor şi stilurilor muzicale atât de diferite, întregul ansamblu beneficiind de experienţa şi siguranţa maestrului Sorin Oancea, cel care conduce acest spectacol din 1992, de la premieră. Deşi fragmentat pe ansambluri mici, corul a avut o evoluţie unitară, sigură şi dinamică acoperind atât părţile muzicale cât şi pe cele dansante, beneficiind de aportul dirijorului Daniel Nistor. Sub îndrumarea Gabrielei Gegea, coregrafia spectacolului s-a menţinută proaspătă şi exuberantă.

Cu siguranţă cei prezenţi în sala de spectacole îşi vor aduce aminte cu plăcere de acest Valentine’s Day, petrecut „La Calul bălan” şi în foaierul teatrului, sugestiv ornat cu baloane în formă de inimioare şi panouri pentru fotografii.

Citit 1652 ori Ultima modificare Miercuri, 17 Februarie 2016 18:29

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.