Ce spune banca din care a dispărut jumătate de milion de euro. Funcționara care a golit conturile clienților, dată afară și denunțată

Ce spune banca din care a dispărut jumătate de milion de euro. Funcționara care a golit conturile clienților, dată afară și denunțată
Evaluaţi acest articol
(35 voturi)

În urma zvonurilor care au apărut în spațiul public după mediatizarea cazului angajatei unei bănci din Galați care ar fi golit conturile a patru clienți cu peste jumătate de milion de euro, dar și pentru a răspunde îngrijorării justificate a opiniei publice vizavi de riscurile care pot plana asupra depozitelor bancare, "Viața liberă" a obținut, în exclusivitate, poziția instituției financiare unde s-au înregistrat neregulile concretizate acum într-un dosar penal de delapidare.

Raiffeisen Bank este unitatea financiară în cadrul căreia s-au petrecut neregulile în urma cărora o funcționară și-a însușit, prin operațiuni variate și repetate, peste 500.000 de euro din conturile a patru clienți. Timp de patru ani, clienții unității bancare habar nu au avut că femeia, acum în vârstă de 51 de ani, care a deținut pe rând funcția de casieră, consilier clienți și ofițer de tranzacții, le retrăgea periodic din conturi sume de bani, care au ajuns, într-un final, la un total astronomic. Nici banca nu ar fi știut de manevrele angajatei care emitea carduri fără știrea clienților sau întocmea ordine de plată în fals, susțin acum reprezentanții instituției financiare, care se delimitează de faptele fostei funcționare. Mai mult, într-un punct de vedere oficial transmis "Vieții libere", ca urmare a solicitării noastre, Raiffeisen Bank afirmă că instituția a fost cea care a dat-o pe angajată pe mâna poliției, imediat ce ar fi aflat de furturile repetate, și că i-ar fi despăgubit pe clienții prejudiciați prin faptele imputate.

"Încă de la finalizarea primelor investigații, în 2019, Raiffeisen Bank a încetat colaborarea cu angajata. Ca urmare a investigațiilor întreprinse de conducerea băncii, au fost sesizate organele de cercetare și urmărire penală. Raiffeisen Bank a analizat și documentat sesizările clienților, repunându-i în drepturile inițiale, conform datelor din sistemele băncii și documentelor justificative prezentate", ne-a transmis Anca Hasegan, responsabil relații publice al Raiffeisen Bank.

Potrivit celor menționate în punctul de vedere oferit, reprezentanții băncii vizate susțin că "au fost emise recomandări către clienți în vederea formulării de sesizări către autoritățile competente" și au dat asigurări că, în cazul în care vor mai ieși la iveală cazuri ale unor clienți prejudiciați de angajați, aceștia nu trebuie să își facă griji, pentru că vor fi despăgubiți.

"Vă putem asigura că banca îi va despăgubi pe toți clienții care se constată că au fost prejudiciați și vom colabora cu organele de cercetare și urmărire penală, conform legislației în vigoare, punând la dispoziția acestora toate informațiile și datele pe care le vor solicita", au mai menționat reprezentanții Raiffeisen Bank.

Fosta angajată acuzată acum oficial de delapidare, acces ilegal la un sistem informatic și operațiuni financiare frauduloase, a fost reținută săptămâna trecută, dar lăsată apoi în libertate, sub control judiciar.

Citit 22049 ori Ultima modificare Vineri, 03 Martie 2023 22:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.