Ministrul Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul din Gara Galați a ieșit din revizia tehnică în dimineața acelei zile

Ministrul Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul din Gara Galați a ieșit din revizia tehnică în dimineața acelei zile
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a susținut o conferință de presă, luni. A fost practic prima ieșire publică a ministrului Transporturilor după accidentul mortal din gara din Galați, în afară de cele câteva postări pe Facebook făcute pe subiect, notează Hotnews.

„Locomotiva care a fost implicată sâmbătă seara în accidentul din Gara Galați ieșise de la revizie tehnică în acea dimineață, a spus ministrul Transporturilor, citat de Mediafax.

„În acest moment e în desfășurare o anchetă, care are diverse componente. Ar părea cel puțin ciudat din partea mea să mă pronunț înaintea rezultatelor acestei anchete, dar pot să vă spun un lucru, cred în premieră: locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seara, deci în seara datei de 25 martie, a ieșit din revizie tehnică din Depoul Ploiești în dimineața acelei zile. Am actele, în dimineața acelei zile această locomotivă a ieșit din revizie tehnică, programată din timp. A făcut o cursă de la Ploiești la Galați”, a declarat Sorin Grindeanu.

El susține că această informație, dar și restul datelor, va fi folosită de anchetatori.

Întrebat când a avut loc ultima revizie capitală a locomotivei, ministrul a spus: „Nu am aceste date, dar în mod sigur prin anchetă vor reieși”.

Primele rezultate ale anchetei accidentului de la Galați arată că locomotiva a accelerat brusc, dar frâna nu a funcționat. Mecanicul de locomotivă nu a consumat alcool, au mai stabilit anchetatorii. În urma impactului, vagonul a fost deformat și împins pe o distanță de circa 80 de metri. În interior, se aflau șeful de tren, o femeie de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum și un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, județul Galați.

Mecanicul de locomotivă și cele trei persoane aflate în vagon au suferit leziuni. Călătorul a rămas încarcerat, iar femeia a intrat în stop cardiorespirator, decedând în cele din urmă la spital. Celelalte trei persoane au rămas internate în spital, cu diferite leziuni, fiind în stare stabilă.

Anchete mai fac Inspectoratul de Muncă și CFR. Polițiștii au întocmit dosar penal pentru infracțiunile de „distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă".

Iată alte declarații ale ministrului Sorin Grindeanu, consemnate de Hotnews:

- Standardele tehnice din domeniul feroviar trebuie asigurate la cei mai buni parametri pentru ca astfel de tragedii să nu se mai întâmple. De zeci de ani acest sistem a fost subfinanțat și asta e o realitate pe care nu avem cum să o negăm. Rolul unui ministru al Transporturilor este să se asigure că se fac investiții în infrastructura feroviară.

- După accidentul de la Galați, am luat decizia reverificării mecanicilor de locomotivă.

- La minister a existat tot timpul deschidere la solicitările CFR Călători - de exemplu, de a mări prețul biletelor, bazată pe faptul că această companie ar resurse insuficiente.

- Tot în 2022 la MTI au fost aprobate toate modificările legislative pentru ca CFR călători să fie eligibilă pentru finanțare prin PNRR pentru reparații de locomotive.

- Sunt zeci de ani, cam de 20, de când în România nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren.

- În această săptămână, se depun ofertele pentru 16 locomotive electrice noi.

- Acum s-a intrat pe un făgaș. Odată cu PNRR, se intră în această zonă - contracte încheiate pentru garnituri noi.

- Aș vrea să vă spun în mare cum e cu parcul de vagoane și locomotive la CFR. Au în jur de 1.100 de locomotive, de toate tipurile, diesel, electrice, automotoare... Vagoane, vreo 2.100. În uz, în acest moment, CFR Călători are cam 40% din locomotive, undeva în jur de 400 și ceva, tot cam 40% vagoane.

- Faptul că nu s-a investit zeci de ani în CFR, că n-au existat sume care să acopere nevoile din zona CFR, ne-au dus într-o situație nefericită. Asta este consecința a zecilor de ani de subfinanțare.

- Singurul lucru pe care îl pot să fac - și îl voi face - este să cer Adunarea Generală a Acționarilor să ceara Consiliului de Administrație de la CFR Călători să facă o evaluare a managementului acestei companii.

- După ce se termină ancheta în curs, Corpul de Control va fi trimis la CFR Călători.

 

 

 

Citit 2430 ori Ultima modificare Miercuri, 05 Aprilie 2023 09:21

11 comentarii

  • postat de florin
    Marți, 28 Martie 2023 09:35
    86.124.201.***
    ''De zeci de ani acest sistem a fost subfinanțat și asta e o realitate pe care nu avem cum să o negăm.''
    Iti este si scirba sa veszi politicieni care fac parte din partide care au fost zeci de ani la guvernare si care au reformat pina au dus tara asta in prag de faliment cu scuzele acestea!
    Mai al
    0
    0
  • postat de Nu iubesc aroganti
    Marți, 28 Martie 2023 08:46
    5.13.215.***
    Și tu să-ți dai demisia în aceasta dimineața, dacă ești om, dacă nu la judecata și la ascuns pietre sub linia ferata vreo 10 ani.
    0
    0
  • postat de Jan acaru.
    Marți, 28 Martie 2023 08:37
    86.124.202.***
    De cât timp se acorda pensii SPECIALE România a oferit la acești speciali moca peste 30 miliarde de€. În tot acest timp nu s-a cumpărat nicio locomotivă noua la asa zisu CFR. ÎN schimb i-am îmbuibat pe unii. Cu 30 de miliarde de EURO se putea realiza foarte multe în căile ferate dar s-a preferat f
    0
    0
  • postat de MIMI
    Marți, 28 Martie 2023 08:36
    86.124.203.***
    Pentru d.na Crihan Ionica,bine scris. esti intr-adevar cu capul pe umeri fata de multi dintre noi!!! Au ajuns la conducerea tarii numai TRADATORI,MINCINOSI,HOTI,SFIDATORI,TURNATORI,pt ei nu conteaza ca mor oameni,ca tara o duce din ce in ce mai rau,ca saracia bate Romania,in frunte cu turistul sas J
    0
    0
  • postat de teo
    Marți, 28 Martie 2023 01:49
    5.14.132.***
    Ironia este ca cel mai mare producator de vagoane DIN EUROPA !!! (Astra Railway detinuta de Cristian Burci) vine din tara cu cel mai prost sistem feroviar din EUROPA (Romania)
    0
    0
  • postat de Cristian Radu
    Marți, 28 Martie 2023 01:48
    185.199.101.***
    Un nemernic arogant...
    0
    0
  • postat de Rutina predispune la erori umane
    Marți, 28 Martie 2023 00:58
    109.166.135.***
    Păi, rezultă că este eroare umană, dacă locomotiva a fost în revizie la Ploiești și a ajuns ''întreagă'' la Galați, cu ultimul tren presupun, care a intrat în gara Galați la 22.16. și-n aproximativ 18 ore de repaus, s-a defectat de a intrat din remiza Galați, în gara Galați, cu 70 Km/h, fără a fi pu
    0
    0
  • postat de Crihan Ionica
    Luni, 27 Martie 2023 22:08
    5.13.157.***
    O să faci și o să dregi de acum încolo.Dar până acum,ce ai făcut,dle ministru?Politruc,ca f.multi ce s-au instalat în locuri f. bune.De altfel, la bază nici nu sunteți pe specialitate.Am ajuns că în Bangladesh cu starea trenurilor.Dosen't matter,voi să o duceți bine.Sa vă fie rușine multă.Imi doresc
    0
    0
  • postat de Oug13
    Luni, 27 Martie 2023 21:36
    51.179.39.***
    Ministrul oug13 se face că face treaba, ca rezolva problemele. Este ipocrit, nu a avut timp să se ocupe de cfr, a fost prea ocupat să lanseze dezbateri false în public gen Bîstroe. Toate proiecteledeinfrastructuras-au blocat in mandatul lui. Este de departe cel mai prost ministru de transportu
    0
    0
  • postat de Acarul Păun
    Luni, 27 Martie 2023 21:17
    95.76.59.***
    În România, acolo unde ajung oamenii politici, regresul este garantat. Din păcate C.F.R.-ul este și el ,,parazitat" de astfel de persoane fără pregătire de specialitate în domeniu, dar ... cu multe diplome!
    0
    0
  • postat de Traian
    Luni, 27 Martie 2023 18:37
    5.14.139.***
    Cand au existat fonduri au fost licitatiile blocate sau anulate pentru achizitia de trenuri/locomotive. Nu cumva intentionat se mentine parcul invechit ca mereu sa se faca revizii, care in final costa cat o locomotiva noua?
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.