Cum poți evita drumurile, cozile și bătaia de cap de la Fisc

Cum poți evita drumurile, cozile și bătaia de cap de la Fisc
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Galați reamintește contribuabililor că pot comunica de la distanță cu organul fiscal. Ei pot transmite și primi documente și își pot verifica situația fiscală proprie, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), un instrument pus la dispoziție gratuit de către ANAF.

Înregistrarea în SPV se realizează prin completarea unui formular web securizat, disponibil pe site-ul anaf.ro, în secțiunea Servicii online/ Înregistrare utilizatori.

Înrolarea persoanelor fizice, cu nume de utilizator și parolă

Persoanele fizice se înregistrează în SPV pe bază de nume de utilizator și parolă. Acești contribuabili au apoi posibilitatea de a solicita aprobarea cererii de înregistrare și prin procedura de identificare la distanță prin mijloace video. În acest caz, nu mai este necesară deplasarea la sediile unităților fiscale pentru aprobarea înregistrării în Spațiul Privat Virtual.

Persoanele juridice, asocierile și alte entități se înregistrează în baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat în condițiile Legii 455/2001. La completarea formularului web de înregistrare a persoanelor fizice în serviciul SPV pe bază de credențiale (nume de utilizator și parolă), numărul de telefon mobil și adresa de poștă electronică trebuie să fie unice în sistemul informatic ce deservește serviciul Spațiul Privat Virtual, precizează AJFP Galați.

Totodată, persoanele juridice, asocierile și alte entități fără personalitate juridică, precum și persoanele fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoană fizică autorizată (PFA), întreprindere individuală (II), întreprindere familială (IF) sunt obligate să transmită organului fiscal central cererile, înscrisurile și alte documente numai prin mijloace electronice de transmitere la distanță, respectiv prin înrolarea în serviciul SPV.

Avantajele înregistrării în SPV

Odată cu înrolarea în Spațiul Privat Virtual, ai posibilitatea de a evita deplasările care îți mănâncă timp, bani și nervi. Documentele fiscale precum adeverința de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală și altele se pot solicita prin intermediul acestui serviciu, accesând secțiunea Solicitări/ Eliberare documente. De asemenea, salariații pot verifica modul în care angajatorii le declară contribuțiile sociale, accesând în SPV secțiunea Solicitări/ Informații și selectând, la Tip document, D112Contrib. După transmiterea cererilor, documentele solicitate se primesc în secțiunea Mesaje, în format PDF, având atașată semnătura electronică digitală calificată a Ministerului Finanțelor. Documentele se deschid accesând documentul .PDF din coloana Descărcare document.

Citit 1565 ori Ultima modificare Miercuri, 27 Septembrie 2023 00:29

1 comentariu

  • postat de Dax
    Marți, 26 Septembrie 2023 11:03
    93.122.250.***
    Da bine că ați pus asta fiindcă pe site-ul SPV nu scrie nicăieri ( vizibil ) cum să îți faci cont.
    1
    7

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.