Arcada Company, lucrări pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe raza Regionalei CFR Galați

Arcada Company, lucrări pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe raza Regionalei CFR Galați
Antreprenorul Spiru Mantu și Gabriel Oprea, directorul SRCF Galați
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Antreprenorul Spiru Mantu, unul dintre cei doi proprietari ai companiei gălățene Arcada Company, și Gabriel Oprea, directorul Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Galați, au semnat, pe 15 februarie, contractul pentru execuția lucrărilor necesare pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe linia de cale ferată Buzău – Făurei.

Conform informațiilor furnizate de Biroul de presă al SRCF Galați, lucrările au ca scop ridicarea restricțiilor de viteză de 30 km/h de pe linia 701, fir I, între stațiile Buzău Sud – Cilibia – C.A. Rosetti, de la km 132+370 la km 148+200, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare. De asemenea, lucrările din cadrul contractului au ca scop și ridicarea restricțiilor de viteză de 20 km/h de pe linia 701, fir I între stațiile C.A. Rosetti – Făurei, de la km 162+000 la km 167+350, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare.

Lucrările de întreținere, prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, cuprind: înlocuirea șinei tip 49 uzată, cu șina tip 60, nouă, respectiv 5.000 de tone; înlocuirea traverselor din beton necorespunzătoare tip T13, cu traverse din beton cu prindere elastică tip 60, aproximativ 70.000 de bucăți; înlocuirea tuturor aparatelor de cale tip 49, pe traverse din lemn, cu aparate de cale  tip 60, pe traverse din beton, respectiv 11 schimbătoare de cale și 4 bretele simple; înlocuirea dalelor din beton la 8 treceri de nivel cu calea ferată; completarea prismei de piatră spartă la dimensiunile instrucționale, respectiv realizarea căii fără joante și înglobarea aparatelor de cale în calea fără joante.

Obiectivele acestor lucrări sunt înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii cu materiale de cale noi și realizarea căii fără joante, precum și aducerea liniei în parametrii pentru viteza de circulație de 120 km/h a trenurilor de călători și de 70 km/h a trenurilor de marfă și ridicarea restricțiilor de viteză.

Durata de execuție a lucrărilor contractate este de 270 de zile. Pentru ele au fost alocate de la bugetul de stat fonduri în valoare de aproximativ 152 milioane de lei.

Citit 7890 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Februarie 2024 05:37

1 comentariu

  • postat de un observator
    Duminică, 18 Februarie 2024 14:29
    5.13.144.***
    Atentie! Vor fi întârzieri cam mari în circulația trenurilor de călători pe această distanță. Se va circula pe un singur fir tot restul anului 2024.
    0
    3

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.