Zeci de gălăţeni au murit anul trecut în accidente rutiere

Zeci de gălăţeni au murit anul trecut în accidente rutiere
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Anul 2023 a fost unul negru din punct de vedere al siguranţei pe şoselele judeţului Galaţi: nu mai puţin de 52 de persoane şi-au pierdut viaţa în evenimente rutiere, potrivit poliţiştilor, iar alte 147 au fost rănite grav. Care au fost cauzele cele mai frecvente ale accidentelor, precum şi ce măsuri se iau pentru combaterea fenomenului, aflăm dintr-un document analitic al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Galaţi.

Situaţia în continuă schimbare în ceea ce priveşte siguranţa pe drumurile publice, atât în urma modificărilor legislative în domeniu, cât şi pentru a veni în întâmpinarea cerinţelor legitime ale cetăţenilor de sporire a securităţii în trafic, a impus găsirea de soluţii pentru a crește capacitatea de acțiune a efectivelor de poliție rutieră din judeţul Galaţi.

Astfel, potrivit bilanţului Inspectoratului de Poliţie Judeţean Galaţi, s-a urmărit ca poliţiştii rutieri să fie prezenţi în punctele cu risc ridicat de accident şi la orele cu trafic intens, atât în interiorul localităților, cât şi în afara acestora. În plus, s-au desfăşurat acţiuni specifice cu efective mărite, atât cu forțe proprii, cât şi în cooperare cu alte formațiuni de poliţie, ori reprezentanţi ai unor instituţii abilitate prin lege în reglementarea unor segmente ale domeniului rutier.

În ciuda acestor măsuri, în anul 2023 s-au înregistrat 181 de accidente rutiere soldate cu 147 de persoane rănite grav și 52 de persoane decedate.

Deşi suntem tentaţi să credem că viteza excesivă ar fi în top, în realitate, potrivit statisticii, aceasta ocupă abia poziţia a treia, participanţii nemotorizaţi la trafic fiind mai des în culpă. Principalele cauze ale accidentelor produse în 2023 au fost: abaterile bicicliștilor - 21,54%, vina pietonilor - 18,78%, neacordarea de prioritate vehiculelor - 12,70%, viteza, sub cele două forme, neregulamentară și neadaptată la condițiile de drum - 10,49%, precum și neacordarea de prioritate pietonilor - 7,73%. În perioada analizată, polițiștii rutieri au constatat 448 de infracțiuni, au aplicat 33.984 de sancțiuni contravenționale și au reținut, în vederea suspendării, 3.511 permise de conducere și 1.791 de certificate de înmatriculare.

Situaţia din trafic este dramatică, nici semnele acestui an nefiind foarte bune. Aşa cum scriam la jumătatea lunii trecute, o mamă de 40 de ani şi-a pierdut viaţa, iar soţul ei se luptă să supravieţuiască, după ce un şofer băut şi cu permisul suspendat i-a spulberat de pe şosea, la intrarea pe podul din localitatea Traian, între Șendreni și Braniștea.

De la începutul anului, cel puţin alte şapte persoane au murit pe şoselele din Galaţi: pe 6 şi 28 ianuarie doi pietoni din Buceşti au fost spulberaţi de maşini după ce traversaseră prin loc nepermis, pe 30 ianuarie, doi tineri de 21 şi 16 ani, au ars de vii într-o maşină, după ce s-au izbit frontal de un TIR, şoferul acestuia ajungând şi el la spital în stare de şoc, statistică neagră la care s-au adăugat alte trei persoane, în 11 şi 22 februarie, respectiv 2 martie.

Citit 2505 ori Ultima modificare Joi, 14 Martie 2024 19:34

6 comentarii

  • postat de Grigore
    Sâmbătă, 16 Martie 2024 11:26
    89.136.2.***
    Sosele precum cea din fotografie ar trebui sa aibe 2 benzi pe sens, cu despartitoare, si benzi laterale cu separare pentru biciclisti.
    0
    3
  • postat de Ciclop
    Joi, 14 Martie 2024 11:35
    86.120.239.***
    Dar autoritățile pot să adapteze drumurile la condițiile de trafic din secolul prezent? Viteza medie pe drumurile din Romania e 60 km/h. Dacă te duci până la Arad durează de zici că ai străbătut un continent.
    4
    20
  • postat de roman verde
    Joi, 14 Martie 2024 09:53
    147.161.130.***
    Romanii nu stiu sa conduca: nu au rabdare, nu suporta sa meaga in coloana, nu stiu sa mearga pe autoastrada, dau prioritate aiurea, se incadreaza pe banda 1 pentru a face stanga, forteaza semaforul sau trec pe rosu, cumpara rable sau fac rabat la calitatea reparatiilor si a pieselor de schimb etc.
    1
    31
  • postat de Marcu
    Joi, 14 Martie 2024 02:08
    86.120.239.***
    Foarte, foarte mulți nu ar trebui sa beneficieze de permise auto! Când au loc abateri de către unii conducători auto, aceștia ar trebui retestati pentru a li se reimprospata cunoștințele despre codul rutier.
    0
    43
  • postat de Judetul 41/41
    Miercuri, 13 Martie 2024 19:36
    5.13.131.***
    Nimic despre starea drumurilor, ele sunt subiecte tabu?? Faptul ca sunt zeci si sute de km de drum cu o banda pe sens si aglomerata de masini, nu se ia in calcul? Ca o depasire e un act de curaj?? Sunt dublate benzile,nu? Insa se asfaltează de parca te imbie la o ciocneala.Ganditi daca vreti voturi!
    8
    41
  • postat de Traian
    Miercuri, 13 Martie 2024 19:12
    86.120.239.***
    Romania e pe primul loc în Europa de 10 ani la numărul de accidente rutiere mortale. Infrastructura a ramas aproape aceiasi ca in comunism, proiectată să suporte un parc auto de 2 milioane de vehicule, nu 8 milioane câte rulează astăzi.
    7
    40

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.