NAVROM Bac, „pe linia de plutire” cu un profit de 1,1 milioane de euro
Foto: Ovidiu Amălinei

NAVROM Bac, „pe linia de plutire” cu un profit de 1,1 milioane de euro
Evaluaţi acest articol
(26 voturi)

Chiar dacă deschiderea Podului peste Dunăre, în iulie 2023, a încurcat serios socotelile NAVROM Bac, compania a reușit să rămână ”pe linia de plutire”. Deși mulți s-au grăbit să-i anunțe ”naufragiul” financiar, în cursul anului trecut compania a reușit să obțină un profit net de peste 5,5 milioane de lei (echivalentul a aproximativ 1,1 milioane de euro), potrivit datelor centralizate de Ministerul Finanțelor.

La nivelul NAVROM Bac, impactul deschiderii Podului peste Dunăre care face legătura între zona Galați – Brăila și Tulcea s-a resimțit puternic la trecerea cu bacul de la Galați. Altădată una dintre rutele principale spre Dobrogea, mai ales în perioada sezonului estival, trecerile cu bacul la Galați au intrat în cădere liberă odată cu deschiderea noilor căi rutiere. De altfel, operatorul Romnav, care asigura trecerea bac, la Dunăre, între Brăila și Smârdan și-a încetat activitatea în doar câteva luni de la deschiderea podului, respectiv din noiembrie 2023...

În ceea ce privește NAVROM Bac, o șansă a fost că încă s-a mai păstrat un nivel al cererii, chiar dacă drastic redus, între Galați și I.C. Brătianu (Tulcea), costurile pentru anumite destinații – timp și bani – fiind mai mari comparativ cu un ocol pe podul peste Dunăre. Dar, per ansamblu, ”colacul de salvare” al NAVROM Bac a fost trecerea bac peste Dunăre... dintre Isaccea și Orlovka (Ucraina).

După cum v-am informat în paginile ziarului ”Viața liberă”, investiția în amenajarea trecerii prin punctul de frontieră de la Isaccea a fost realizată grație unui proiect în valoare de 6,89 milioane de lei al NAVROM Bac, demarat în 2018, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Trecerea bac de la Isaccea – Orlovka a fost inaugurată în august 2020 și la acea dată puțini bănuiau cât de importantă va fi nu doar din perspectiva deschiderii podului peste Dunăre, aflat în construcție la acea dată, dar mai ales din perspectiva asigurării unei legături vitale între Ucraina și restul lumii după ce a fost atacată de Rusia, în februarie 2022. Practic, în momentul izbucnirii războiului, NAVROM Bac a fost ”în linia întâi” și calea de salvare pentru zeci de mii de ucraineni care fugeau din calea războiului în acele zile dramatice. Fie și doar din această perspectivă, investiția în amenajarea punctului de trecere Isaccea – Orlovka merită toată aprecierea nu doar pe ”cifre”, ci și pentru ajutorul umanitar și viețile salvate în vremuri de cumpănă...

Dacă este, totuși, să revenim la datele financiare consemnate de Ministerul Finanțelor, putem remarca faptul că NAVROM Bac a avut, în 2023, o cifră de afaceri de 34,59 milioane de lei, una dintre cele mai mari din ultimii ani. Dincolo de asta, la venituri raportate de 35,37 milioane de lei, cheltuielile au fost de 28,62 milioane de lei. Drept urmare, profitul brut obținut a fost de 6,75 milioane de lei. În aceste condiții, NAVROM Bac a obținut în 2023 un profit net de 5,5 milioane de lei.

Nu este rău deloc, dacă este să ne gândim că, în anul precedent, cifra de afaceri a fost asemănătoare, respectiv 34,9 milioane de lei. Veniturile au fost și ele apropiate (35,76 milioane de lei), în schimb, în 2022, cheltuielile au fost mai mici (26,69 milioane de lei), ceea ce a dus la un profit net de 7,53 milioane de lei, mai mare cu aproximativ 2 milioane de lei față de profitul net ce avea să fie obținut în 2023.

Spre comparație mai amintim că, în 2021, la o cifră de afaceri de 22,57 milioane de lei, profitul net obținut a fost de 5,69 milioane de lei, în 2020 cifra de afaceri a fost de 15,48 milioane de lei, iar profitul net a fost de 2,05 milioane de lei, iar în 2019, la o cifră de afaceri de 15,88 milioane de lei, profitul net obținut a fost de 5,17 milioane de lei. Într-un an normal de dinainte de pandemie, 2018, NAVROM Bac obținea, la o cifră de afaceri de 13,24 milioane de lei, un profit net de 4,43 milioane de lei.

Desigur, NAVRON Bac a trecut printr-o perioadă tumultuoasă, cu suișuri și coborâșuri, iar lucrurile, se pare, nu se vor opri aici. Legăturile rutiere ale Podului peste Dunăre sunt finalizate și doar o serie de litigii dintre CNAIR și constructor împiedică darea lor în folosință. Însă și aceste impedimente vor fi, probabil, depășite până la sfârșitul acestui an. Prin urmare, altele vor fi ”socotelile” și la NAVROM Bac. Desigur, întrebarea-cheie va fi cât de rentabilă și în ce condiții va mai putea fi posibilă activitatea bacului de la Galați.

Citit 8520 ori Ultima modificare Luni, 08 Iulie 2024 19:47

8 comentarii

  • postat de Galatean
    Marți, 09 Iulie 2024 05:25
    5.13.203.***
    La aceasta firma nimeni nu raspunde la telefon, de parca ar fi o firma de apartament , cu contabil care vine de doua ori pe luna sa le incheie bilantul, si restul care lucreaza pe bac.De vina e casele de marcat care sant programate sa se deschida la ora 6,00, ANAF-ul asta e de vina [sic]
    0
    3
  • postat de Un cetatean
    Marți, 09 Iulie 2024 03:52
    86.120.91.***
    Bacul este necesar sa circule in continuare la Galati, podul este prea departe si tot traseul ococlitor foarte lung pentru niste oameni care vor doar sa treaca Dunarea spre zona de vizavi pentru turism sau pescuit sau invers spre Galati, sa-si cumpere chestii.
    0
    3
  • postat de Mir
    Luni, 08 Iulie 2024 21:28
    5.13.177.***
    Bre,nea Nicu V.,până nu cu mult timp în urmă tot vocinfierarăți?(cum că de30&ceva de ani...) vrețiTRAVERSAREmodernă aDunării laGALAȚI,că d-astaNUvă vinİNVESTİTORİ kre să vă creeze locurile de muncă multVİSATEde voi,LA/ÎN GALAȚİ,iar acuVOCINFIERAȚİinvers,plângând de milăTOCMAİafaceriiPrivateCeV-a??
    1
    1
  • postat de Aderin
    Luni, 08 Iulie 2024 17:15
    5.13.194.***
    Și când făcea profit 300 % atunci nu spunea nimănui. Așa că nu mai bociți naufragiul preaminunatei companii
    2
    5
  • postat de Un galatean
    Luni, 08 Iulie 2024 11:20
    5.13.146.***
    Afla mai intai, cine sunt patronii din spatele societatii si ai sa-ti dai raspunsul.
    0
    22
  • postat de Galatean
    Luni, 08 Iulie 2024 06:26
    5.13.203.***
    Ca sa ajungi in comuna Grindu stiti cati Km faceti pe la pod plecand din Galati , 60Km , trecerea cu bacul 17Km si timp economisit si indiferent unde vreti sa mergeti fie Garvan, Vacareni etc
    4
    29
  • postat de Galatean
    Luni, 08 Iulie 2024 06:21
    5.13.203.***
    Numai ca cei de la Navrom Bac nu vor sa inteleaga de ce nu schimba ora de trecere in sezonul estival, cand omul cu masina vrea sa ajunga la mare mai repede , sa modifice ora de la 06,30 macar la 5,30 si in toamna sa revina la 6,30, cei asa de greu sa faca patronul de la Navrom Bac
    4
    30
  • postat de Nicu V.
    Luni, 08 Iulie 2024 06:09
    109.166.135.***
    Cum? În Galați mai există o firmă cu profit? Săriți pe ea ! Dărâmați-o !
    11
    22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.