Cât mai aşteptăm drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră. Şase contracte încheiate şi doar un panou (FOTO)
Foto: Iulia Kelt

Cât mai aşteptăm drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră. Şase contracte încheiate şi doar un panou (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(25 voturi)

Dacă, până în mai 2020, Primăria municipiului Galaţi nu va realiza artera de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri, prin curtea Poliţiei de Frontieră, atunci terenul de 8.602 metri pătraţi, pe care drumul ar trebui să-l străbată, se va întoarce de drept în domeniul public al statului. Şi praful se va alege de investiţia pentru care autorităţile fac demersuri din 2005 încoace!


„Nu e vorba că e blocată de cineva anume, sunt din nou carenţe legislative la nivel naţional. Facem un ping-pong între ministere. Suntem pe ultima sută de metri, sperăm noi, de a avea un răspuns cât se poate de ferm din partea Ministerului de Interne, dacă se mai poate sau nu se mai poate face”, declara primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, pe 23 noiembrie 2018, întrebat despre amenajarea arterei de legătură între bulevardele Dunărea şi Marii Uniri. În speranţa că problemele s-au rezolvat măcar în februarie 2019, am solicitat Primăriei date despre această investiţie.

Istoria, pe scurt

Despre necesitatea unei artere de legătură între bulevardele Dunărea şi Marii Uniri se vorbeşte din noiembrie 2005, de când aleşii locali au cerut prima oară Guvernului teren ca să-şi croiască drum prin curtea Poliţiei de Frontieră. Demersurile au fost reluate în iunie 2013, la iniţiativa fostului primar Marius Stan. Prin Hotărârea de Guvern nr. 434/2015, ne-a fost transmis terenul de 8.602 mp pe care drumul îl va străbate, dar cu o condiţie: "În cazul în care, în termen de cinci ani, nu se finalizează obiectivul de investiţii, imobilul transmis revine de drept în domeniul public al statului".

Tot Guvernul a impus ca, înainte de a amenaja drumul, Primăria să îndeplinească, în prima etapă, o serie de măsuri compensatorii: să-i refacă Poliţiei de Frontieră împrejmuirile, poarta, bariera şi punctul de control acces, reţeaua de drumuri, să repoziţioneze conductele de gaze şi apă, să refacă branşamentele, reţele de canalizare şi electrice, să amenajeze o staţie mobilă de carburanţi şi o nouă rampă de spălare pentru vehiculele speciale din dotarea Poliţiei.

În iulie 2017, scriam că lucrările nu au început pentru că, potrivit Primăriei, Ministerul Afacerilor Interne trebuie să elibereze autorizaţia de construire, iar actele se plimbă de doi ani de la Bucureşti la Galaţi. De cealaltă parte, Ministerul ne declara că nu are atribuţii în acest sens şi că şi-a dat acceptul ca pentru întregul obiectiv de investiţii să fie emisă o singură autorizaţie de construire.

Ce contracte s-au încheiat până acum

Pentru realizarea drumului, Primăria a încheiat, conform datelor furnizate, şase contracte pentru documentaţii şi lucrări.

Astfel, în 2015, Proiect SA a realizat proiectul tehnic al drumului propriu-zis, un contract în valoare de 146.444 de lei, din care s-au decontat de la bugetul local 128.844 de lei cu TVA.

În 2016, Proiect SA a realizat „expertiza impactului la zgomot – soluţii tehnice de protecţie fonică pentru imobilele adiacente drumului”, pentru care Primăria i-a plătit 22.680 de lei cu TVA. În acelaşi an, pentru achiziţia staţiei mobile de carburaţi, municipalitatea a încheiat un contract de 252.220 de lei cu Fami SRL, din care a decontat 214.387 de lei. Tot în 2016 a fost încheiat cu SC Servland SRL contractul valoare de 345.060 de lei cu TVA, pentru proiectarea şi execuţia măsurilor compensatorii cerute de Guvern, contract din care a decontat 96.000 de lei cu TVA, proiectul tehnic. În 2016 a fost încheiat şi contractul în valoare de 3.388.039 de lei cu SC Lemacons SRL, pentru execuţia drumului propriu-zis, care ar trebui să dureze patru luni.

În 2018, Primăria a plătit 80.920 de lei firmei Spiricom SRL pentru o expertiză tehnică a imobilelor adiacente drumului. Drum care poate fi văzut doar pe panoul care anunţă realizarea lui, panou care a ruginit de atâta vreme.

Ce spune Primăria

„Proiectul «Amenajare arteră de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri» se află în stadiul de actualizare avize în vederea obţinerii autorizaţiei de construire. Etapa I a investiţiei – Măsuri compensatorii stabilite prin HG 434/2015 - va demara după obţinerea autorizaţiei de construire ce va fi emisă de Ministerul Afacerilor Interne. Contractul de lucrări încheiat cu Lemacons va demara după obţinerea autorizaţiei de construire. Primăria municipiului Galaţi este interesată de realizarea proiectului; în acest sens colaborăm cu reprezentanţii Inspectoratului Poliţiei de Frontieră Galaţi. Termenul limită în care poate fi realizat acest obiectiv conform HG 434/2015 este mai 2020”, ne-a comunicat administraţia locală.

Dacă se va amenaja vreodată, noua arteră va purta numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, decorat cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război, căzut în Afganistan. Lung de 620 de metri liniari, drumul va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri. Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar în zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens.

VEZI Baciu la (n)oi

Citit 22766 ori Ultima modificare Joi, 28 Februarie 2019 17:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.