Afaceri controversate la Ecosal: Galaţiul toacă bani publici pe sare de lux

Afaceri controversate la Ecosal: Galaţiul toacă bani publici pe sare de lux
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Contract cadru de 1,8 milioane de lei pentru 6.000 de tone de sare, semnat de Crăciun „în regim de urgenţă” * Beneficiarul, o firmă moldo-româno-ciprioto-ucraineană ce vinde sare de deszăpezire din Ucraina la preţuri mai mari decât sarea alimentară de la Salrom! * Conducerea Ecosal aruncă pisica deszăpezirii în curtea primarului Marius Stan * Ecosal mai negociază furnizarea de sare cu firme de condimente, comerţ cu televizoare şi piese auto * Sunt uitate în schimb de salinele autorizate din România


Iarna ne prinde mereu nepregătiţi, dar asta nu înseamnă că acest lucru nu e profitabil pentru unii. O dovadă în acest sens este anunţul de atribuire publicat recent pe SEAP din care reiese că, în decembrie, taman de Crăciun, Ecosal negocia, fără anunţ de participare şi prin invocarea unei „situaţii de urgenţă extremă survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute”, un contract cadru cu SC Mondisalt Holding SRL, în valoare de 1,8 milioane de lei, pentru furnizarea a 6.000 de tone de sare pentru deszăpezire!
Cum se face că, în plină iarnă, Ecosal era prinsă cu magaziile goale? Directorul instituţiei, Ion Ionescu, aruncă pisica deszăpezirii în curtea… primarului Marius Stan! „Anul trecut, aproape toată iarna am consumat 3.000 de tone de sare, iar acum, la prima zăpadă, a fost o bulibăşeală. Fiecare consilier al primarului venea şi dădea ordine - faceţi aia, faceţi ailaltă - şi numai la prima zăpadă s-au consumat 3.000 de tone de sare! Şi am rămas fără sare! Dacă fiecare a dispus acolo cum a vrut el! Am intrat în criză şi de asta s-a făcut achiziţia aşa", ne-a declarat directorul Ecosal, Ion Ionescu.
De partea cealaltă, Primăria Galaţi infirmă declaraţiile directorului Ecosal. „În nici un caz nu poate fi vorba de un astfel de consum de sare. Ei au intrat în decembrie cu un stoc de material antiderapant de 2.800 de tone, iar pe toată luna s-au consumat 1.400 de tone. Iar consumul de material la prima zăpadă a fost de câteva sute de tone, în nici un caz de 3.000 de tone”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Mihai Costache, care a precizat că Primăria deţine chiar de la Ecosal evidenţa cu materialele folosite. Prin urmare, se pare că „starea de urgenţă” invocată de Ecosal în momentul declanşării procedurii de achiziţie este una ce poate fi pusă serios sub semnul întrebării.

Atribuire din spatele uşilor închise

Dincolo de situaţia „de urgenţă” în care a intrat Ecosal, cel puţin bizar este şi modul în care s-a aplicat procedura de achiziţie. Şi alte instituţii cu atribuţii de deszăpezire, inclusiv CNADR, au atribuit contracte prin negociere directă fără anunţ de participare, dar tranzacţionarea s-a efectuat prin Bursa de Mărfuri, la preţul cel mai scăzut. De ce nu a făcut şi Ecosal aşa? „Întreaga procedură prin Bursa de Mărfuri durează în jur de zece zile, iar noi nu puteam să mai aşteptăm atât”, s-a justificat Daniela Puşcoi, şef Birou Achiziţii Publice - Ecosal, fiind, de asemenea, invocată presupusa penurie de sare de care suferea societatea.
În cele din urmă, în cadrul procedurii de achiziţie, conducerea Ecosal a preferat să selecteze trei firme, drept preţuri de referinţă fiind luate preţurile publicate în „Lista catalog de produse” de pe SEAP. Numai că, în acest caz, este o problemă. Cei familiarizaţi cu licitaţiile pe SEAP evită ofertele din acest catalog pentru că, adesea, în spatele lor sunt „băieţi deştepţi”, care plasează oferte fictive cu scopul de a manipula licitaţiile publice. De altfel, niciuna dintre firmele care au primit invitaţie de la Ecosal pentru negocierea din spatele uşilor închise nu a fost aleasă din catalogul de pe SEAP. Ele au fost: SC Leon Star SRL Braşov SRL, SC Strungariu Co Rigams LM SNC Iaşi şi SC Mondisalt Holding SRL Galaţi. Primele două nu s-au prezentat la negocierea cu Ecosal, iar acest lucru nu e chiar de mirare. Potrivit datelor furnizate de Ministerul Finanţelor, SC Leon Star SRL este o societate ce are ca principal profil de activitate „Comerţul cu ridicata cu cafea, ceai, cacao şi condimente” şi o cifră de afaceri de 1,67 milioane de lei, adică sub valoarea contractului pus la bătaie. În ceea ce o priveşte pe SC Strungariu Co Rigams LM SNC din Iaşi, aceasta este ceva mai răsărită, în 2011 a avut o cifră de afaceri de 5,4 milioane de lei, dar domeniul principal de activitate declarat la Finanţe este… „comerţ cu ridicata al aparatelor electrice de uz gospodăresc, al aparatelor de radio şi televizoarelor”.
Prin urmare, prin neprezentarea concurenţilor, câştigătoare a „negocierii” Ecosal a fost declarată firma SC Mondisalt Holding SRL! „Gurile rele” ar putea spune că SC Mondisalt Holding SRL a fost favorizată, dar conducerea Ecosal susţine că „totul a fost perfect legal”, iar ca argument suprem al legalităţii se invocă faptul că achiziţia „a fost supravegheată de ANRMAP (Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice) şi UCVAP (Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice)”.

Cine este fericitul câştigător

Istoria SC Mondisalt Holding SRL nu este una lipsită de peripeţii. Ea a fost înfiinţată în 2003, dar în paralel a mai avut o firmă-soră Mondisalt, înfiinţată în 2005, care funcţiona în acelaşi sediu de pe str.Basarabiei, avea acelaşi număr de telefon şi avea aceeaşi activitate - comerţul cu sare! Le mai unea şi o firmă înregistrată în Cipru - Salt Invest Holding Limited, care le controla pe amândouă. Numai că, în 2010, SC Mondisalt SRL intra pe făgaşul falimentului, cu datorii de 3,7 milioane de lei, din care, în cel mai fericit caz, putea acoperi doar 14 la sută. Coincidenţă, pe când steaua SC Mondisalt apunea, steaua SC Mondisalt Holding SRL răsărea şi prelua din mers afacerile cu sare provenind de la Combinatul de la Artyomsol, din Ucraina!
Orice legătură între falimentara Mondisalt şi Mondisalt Holding a fost ştearsă din acte, în mai 2010, când firma Salt Invest Holding Limited şi-a cedat părţile sociale de la Mondisalt Holding unei alte firme înregistrate în Cipru, Salt Trade Group STG Limited. De asemenea, printre acţionari şi management au mai fost propulsaţi nişte cetăţeni din R. Moldova. În acest fel, imaculată, transfrontalieră şi fără de prihană în faţa condiţiilor de adjudecare a unor contracte publice, SC Mondisalt Holding SRL, în tandem cu SC Ginard Com Tg.Jiu, a dat lovitura cu un contract de furnizare a 6.000 de tone de sare de deszăpezire, cu o valoare de 1,55 milioane de lei, cu perioada de derulare între februarie 2011 şi decembrie 2012. Principalul contractor era Ginard, dar ea s-a retras din afacere „pentru că nu a făcut faţă”. Asta, poate, şi pentru că domeniul ei principal de activitate era „Comerţul cu amănuntul - piese pentru autovehicule”. Aşa a rămas SC Mondisalt Holding SRL să livreze în mod exclusiv vreo 5.000 de tone de sare. Cine era autoritatea contractantă? Ei bine, nimeni altcineva decât Ecosal Galaţi. Şi uite aşa, odată cu acordul cadru încheiat „de urgenţă” în decembrie 2012, cercul relaţiilor între cele două societăţi a fost din nou pecetluit.

Curat murdar, coane ANRMAP!

Potrivit contractului cadru, Ecosal ar urma să achiziţioneze de la SC Mondisalt Holding SRL, sub forma unor contracte subsecvente, cel puţin 1.000 de tone de sare şi cel mult 6.000 de tone de sare de deszăpezire, în funcţie de buget şi necesităţi. Contractul este până în martie, şi, chiar dacă cantitatea de sare este uriaşă pentru o perioadă atât de scurtă, conducerea Ecosal spune că s-a optat pentru această cantitate „pentru orice eventualitate”. În decembrie, s-a încheiat un prim contract pe 1.000 de tone, fiind vorba de sare ambalată la big-bag de o tonă, preţul fiind de 300 de lei/tonă. Conducerea Ecosal spune că este „un preţ bun”. Pare însă surprinzător că nu au încercat să obţină un preţ… şi mai bun. De exemplu, Ecosal nu a luat în nici un fel în considerare oferta Societăţii Naţionale a Sării (Salrom) care, încă din octombrie 2012 anunţa un preţ de 180 lei/tonă la sarea de deszăpezire vrac. Spre deosebire de alte societăţi similare din ţară, Ecosal tuşeşte la sarea vrac, pe motiv că n-are spaţii de depozitare adecvate. Vrea sarea la big-bag de o tonă, livrată în curte, pentru că poate fi mai uşor manipulată. Ce contează că pentru sarea de „lux” din import se plăteşte o diferenţă considerabilă. Unde mai pui că de la Salrom se putea achiziţiona chiar şi sare… alimentară, la saci de 25 kg, la un preţ de 280 lei/tonă. Se pare însă că sarea din Ucraina este mai „dulce” financiar decât sarea din România. De ce se întâmplă acest lucru ar trebui, poate, să se întrebe şi ANRMAP, UCVAP şi nu numai.

Citit 12973 ori Ultima modificare Luni, 11 Februarie 2013 09:22

29 comentarii

  • postat de ma-sa pe gheaata
    Marți, 19 Februarie 2013 21:41
    unde au folosit astia atata sare, ca tot dezastru a fost pe strada cand a dat ninsoarea. sa le fie rusine, o gramada de bani papati de tot felul de golani
    0
    0
    Raportează
  • postat de ecosal penibil
    Vineri, 15 Februarie 2013 19:12
    astia de la ecosali sunt penibili. Lucrurile sint foarte simple. ionescu a chemat la negocieri pe cine a vrut ca sa iasa cine trebuie. restul sunt detalii de care ar trebui sa se ocupe DNA.
    0
    0
    Raportează
  • postat de banc la Primarie 2
    Vineri, 15 Februarie 2013 14:43
    De ce se duce Ionescu la FLANCO? Sa cumpere sare.
    0
    0
    Raportează
  • postat de banc la Primarie, dupa ce a trecut Curtea de Conturi
    Vineri, 15 Februarie 2013 14:17
    Stiti unde merita sa ajunga Ionescu? La groapa de gunoi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Rusinica ecosal
    Vineri, 15 Februarie 2013 14:01
    Si uite asa, Ionescu se jura ca nu fura dar l-au prins cu sarea-n gura. Rusinica
    0
    0
    Raportează
  • postat de ovidiu
    Vineri, 15 Februarie 2013 10:56
    Este foarte corecta justificarea Ecosal! In general contractele respective sant umflate cu costurfile suplimentare, cumpara cu 2 lei si mai dau alti 10 sa intre in posesie! Dejeaba e un pret mic la Salina, daca ii costa mai mult sa o aduca in Galati.
    iN GENERAL anumite articole reprezinta "o batalie politica", un razboi, nu ca ne-ar ajuta pe noi, galatenii cu ceva....
    Faptul ca VIATA LIBERA nu a publicat dreptul la replica, care a aparul in MONITORUL DE GALATI, cred ca explica multe!
    Domnul jurnalist de la ce partid e? cred ca este foarte simplu de explicat!
    0
    0
    Raportează
  • postat de ALFAR
    Joi, 14 Februarie 2013 22:59
    Justificarea Ecosal e o prostie cu spume. Au furat clar! La puscarie Ionescule! Nu te mai scapa nici papa!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nesaratul
    Miercuri, 13 Februarie 2013 11:30
    O demonstratie prea lunga ca sa aflam ce stiam demult: jurnalistul e o specie ce nu intelege nimic din ce se petrece in jur dar isi da cu parerea. Pe bani. Pe bani de covrigi, adica.
    0
    0
    Raportează
  • postat de saratul
    Marți, 12 Februarie 2013 20:07
    Q E D! Bravo ECOSAL .Documentat si expus corect.Domnilor ziaristi, luati lectii!
    0
    0
    Raportează
  • postat de SERVICIUL PUBLIC ECOSAL GALATI
    Marți, 12 Februarie 2013 11:55
    SERVICIUL PUBLIC ECOSAL considera articolul „Afaceri controversate la Ecosal: Galaţiul toacă bani publici pe sare de lux” din data de 08.02.2013 scris de Ovidiu Amălinei, ca fiind total dezinformat, tendentios, defaimator si cu clara intentie denigratoare atat la adresa Serviciului Public Ecosal, a Primariei Galati, a directorului Ion Ionescu cat si asupra personalului ce s-a ocupat de achizitia de sare .
    Fata de informatiile rastalmacite, lipsite de adevar, si interpretate dupa propria intelegere a autorului, va solicitam dreptul la replica, pe prima pagina exact asa cum ati publicat si articolul denigrant, pentru a putea informa in mod corect si transparent opinia publica. În caz contrar ne vedem îndreptăţiţi să solicităm daune morale.
    Toate informatiile si datele ce le vom expune in cele ce urmeaza, sunt sustinute de acte doveditoarea in conformitate cu legislatia romana, fiind atasate prezentei spre studiu si verificare, in vederea demonstrarii cadrului legal in care au fost intocmite, si pentru a evita interpretarile in mod tendentios si dupa propria intelegere a unor persoane .
    Lecturand articolul am constatat ca multe din asa zisele „informatii documentate”, sunt prezentate eronat si distorsionat, doar pentru a discredita Serviciul Public Ecosal,conducerea acestuia, si implicit Primaria Galati.
    Desi lacunele domnului jurnalist in domeniul achizitiilor publice sunt foarte mari, acesta isi permite sa isi exprime parerile ca un expert in achizitii, analizand oferte dupa niste criterii personale.
    Profitand de necunoasterea in amanunt a legislatiei din domeniu, de catre cititori, prezinta opiniei publice o speta pe care o interpreteaza in viziunea proprie.
    Cum va explicati ca in momentul in care i-a fost inmanata” Lista ofertantilor de produse din SEAP, a fost numai o uimire, „de unde avem noi” asa ceva si el nu, din nou neavand habar, (in stilul propriu si caracteristic domniei sale), ca in acest catalog electronic isi posteaza ofertele operatori economici si ca autoritatile contractante sunt obligate sa achizitioneze intr-un procent de 40% din achizitiile anuale in sistem electronic, prin intermediul SEAP (Sistem Electronic de Achizitii Publice), iar acea lista de catalog este publica pentru orice autoritate contractanta. De fapt domnul a fost deranjat ca i-au fost prezentate in respectiva lista , preturi cu mult mai mari pentru tona de sare,( postate chiar si de furnizori de sare, din Galati), unele fiind chiar triple fata de pretul de achizitie a sarii cumparata de SP Ecosal .
    Din „Lista catalog de produse/servicii/lucrari” de pe SEAP cel mai mic pret pentru achizitia de sare este de 0,6 lei/Kg, aceasta insemnand 600 lei/ to, iar SP Ecosal a incheiat acordul cadru pentru un pret de 0,29951 lei/ Kg, adica 299,51 lei/to
    Prin prezentarea aceastei liste semnatarul articolului, ramanea fara obiectul anchetei, asa ca a mai recurs inca odata la interpretarea proprie a datelor prezentate. Unde initial isi dorea ca procedura de achizitie de sare sa fie o procedura cu publicarea unui anunt in SEAP sau prin Bursa de Marfuri, pus in fata listei de preturi din Seap (preturi ce sunt cu mult peste oferta negociata de Ecosal) acesta sustine ca preturile din catalog nu sunt corecte intrucat citam „cei familiarizaţi cu licitaţiile pe SEAP evită ofertele din acest catalog pentru că, adesea, în spatele lor sunt „băieţi deştepţi”, care plasează oferte fictive cu scopul de a mani***licitaţiile publice”.
    Ce sa deducem de aici, ca atunci cand considera ca il ajuta la denigrare, SEAP-ul trebuie folosit pentru ca este transparent, cand nu-i mai serveste scopurile, SEAP-ul devine ineficient si folosit de „baieti destepti” ?
    Daca la intalnirea solicitata, de semnatarul articolului, cu reprezentanti Serviciului Public Ecosal, jurnalistul nu avea habar de institutiile ce monitorizeaza modul de desfasurare al achizitiilor publice in Romania, in articol, acesta se intreaba de ce UCVAP-ul si ANRMAP-ul nu efectueaza verificarile impuse, desi in orice moment Ecosal poate oferi informatii si documente justificative, pentru toate achizitiile facute.
    Aratam ca la momentul discutiei cu dl jurnalist, Serviciul Public Ecosal i-a pus la dispozitie toata documentatia ce a fost intocmita pentru negocierea si incheierea contractului de achizitie sare (chiar si pentru achizitiile de sare din ani precedenti), insa acesta nu a manifestat interesul de a le studia.
    Cat despre intrebarile pe care trebuie sa si-le puna ANRMAP si UCVAP, SP Ecosal le va transmite o solicitare, pentru a-si exprima punctul de vedere, in acest sens.
    Serviciul Public Ecosal este subordonat Primariei Galati, si se autofinanteaza din venituri proprii, activitatile pe care le desfasoara fiind executate sub comanda si sub stricta monitorizare a Primariei Galati.
    Cantitatea de sare folosita intr-un an, pe perioada anotimpului de iarna, pentru desfasurarea activitatii de deszapezire si a combaterii formarii poleiului, este de aproximativ 3000 de tone, aceasta variind in functie de conditiile meteo.
    Serviciul Public Ecosal avea asigurat pentru iarna anului 2012-2013 un stoc de 2800 tone de sare, cantitate achizitionata prin procedura de achizitie publica „Licitatie deschisa” desfasurata in data de 08.02.2011 in conformitate cu prevederile art.3 lit.b), art.18 lit)a art.73 alin.2, din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.34/2006. Dupa primele caderi masive de zapada, de la inceputul lunii decembrie 2012, si efectuarea lucrarilor de deszapezire, s-a constatat ca la aproape de sfarsitul lunii decembrie 2012 stocurile de sare se consumasera si ramasese o cantitate de 1044 to .
    Analizand consumurile, la finalul anului trecut (2012) am descoperit ca estimarea consumului de sare pentru perioada de iarna nu este acoperitoare la cantitatea de 3000 tone. Avand in vedere caderile masive de zapada din prima decada a iernii 2012 si lucrarile mai extinse de deszapezire SP Ecosal a fost pusa in situatia de reface stocurile in conditii de urgenta. Cantitate de sare contractata prin ultimul contract subsecvent al acordului cadru nr.1811/24.02.2011 fusese achizitionata in totalitate, in luna decembrie 2012 consumandu-se mai mult de jumatate din stocul achizitionat de 3000 tone, ramanand doar 1044 tone pentru restul ierii, cantitate ce era insuficienta, avand in vedere ca urmau alte cel putin doua luni de iarna.
    In aceste conditii si determinati de imprejurari s-a luat hotararea ca achizitia pentru suplimentarea eventualelor cantitati de sare sa se realizeze prin „Negocierea fara anunt de publicare”, intrucat procedura de ” Licitatie deschisa” sau „Cerere de oferta ” sau achizitionarea prin bursa de marfuri ar fi necesitat timp (termenele sunt de aproximativ 60 zile, 20 zile, respectiv 10 zile pentru incheierea contractului de achizitie). Drept urmare s-a procedat conform art.122, lit.c) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.34/2006 care prevede: „ca o măsură strict necesară, atunci când perioadele de aplicare a licitaţiei deschise, a licitaţiei restrânse, a negocierii cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare sau a cererii de oferte nu pot fi respectate din motive de extremă urgenţă, determinate de evenimente imprevizibile şi care nu se datorează sub nicio formă unei acţiuni sau inacţiuni a autorităţii contractante. Autoritatea contractantă nu are dreptul de a stabili durata contractului pe o perioadă mai mare decât cea necesară, pentru a face faţă situaţiei de urgenţă care a determinat aplicarea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare. În cazuri de forţă majoră sau în cazuri temeinic motivate autoritatea contractantă are dreptul de a emite un ordin de începere a serviciilor/lucrărilor concomitent cu iniţierea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare” .
    Procedura de negociere aleasa ca o masura de extrema urgenta, asigura Serviciului Public Ecosal refacerea stocului doar pentru primele trei luni ale anului 2013.
    Distinct de acesta procedura, Serviciul Public Ecosal, urmand sa aplice procedurile de achizitie conform OUG 34/2006, prin oricare din variantele permise de lege, pentru achizitionarea stocurilor de sare din iarna anului 2013 -2014.
    Atat despre initierea procedurii „Negocierii fara publicare a unui anunt” cat si despre semnarea contractului (in 48 de ore de la semnare), au fost instiintate institutiile abilitate sa monitorizeaza procedurile de atribuire a contractelor de achizitii publice, respectiv UCVAP-ul (Unitatea de control si verificare a achizitiilor publice), prin adresa nr.12007/19.12.2012 cat si ANRMAP-ul (notificare 63776/28.12.2012), achizitia putand fi verificata in orice etapa a desfasurarii.
    Serviciul Public Ecosal, a selectat ofertanti carora le-a transmis invitatii de participare pentru Negocierea fara publicarea unui anunt, dupa ce in prealabil a consultat atat lista din catalogul de produse (SEAP) cat si ofertele transmise in cursul anului 2012, de catre furnizorii de sare.
    Acordul cadru nr.12242/ 28.12.2012 rezultat in urma „Negocierii fara publicare a unui anunt”, s-a incheiat pe o durata de trei luni si asigura achizitionarea unei cantitati de sare de minim 1000 de tone si maxim 6000 tone. Serviciul Public Ecosal fiind obligat contractual, prin acest acord cadru sa achizitioneze doar minimum de 1000 tone si în funcţie de necesităţi sa suplimenteze acesta cantitate .
    Pretul de achizitie negociat pentru tona de sare este de 299,51 lei si nu de 300 de lei asa cum apare in articol. Pretul sarii fiind acelasi cu cel la nivelul contractului subsecvent finalizat in decembrie 2012, si atribuit prin procedura de achizitie publica „Licitatie deschisa”.
    Aratam opiniei publice ca pretul este unul final ce include toate costurile, inclusiv transportul de la furnizor, plata la termen 60 de zile de la primirea facturii, onorarea comenzii de livrare in termen de maxim 48 de ore de la emiterea acesteia.
    Spre deosebire de pretul de achizitie a sarii achizitionate de Serviciul Public Ecosal, oferta Societatii Nationale a Sarii SALROM, desi la prima vedere pare ca ofera un pret mult mai mic, in realitate el nu include toate elementele de cost ce compun pretul final.
    Pretul de 180 lei/tona neincluzand costurile de tranport - livrare marfa la destinatar (achizitor), plata la termen si onorarea comenzii in termenul optim solicitat.
    Spre exemplificare va rugam sa analizati in intregime oferta Societatii Nationale a Sarii SALROM, pe care o prezentati in comparatie cu pretul sarii achizitionata de Serviciul Public Ecosal, si numai dupa sa faceti afirmatii calomnioase.
    Va prezentam mai jos, toate costurile ce compun oferta Societatii Nationale a Sarii SALROM , costuri nu tocmai avantajoase, pe care autorul articolului nu le-a avut in vedere in momentul scrierii articolului defaimator.

    Costurile suplimentare privesc:
    1. Transportul dus intors Salina Targu Ocna - Galati, insemnand 352 km o cursa completa
    2. Termen de livrare: dupa programarea furnizorului ( 4 zile lucratoare din data in care s-a incasat contravaloarea marfii si a transportului) si nu dupa comanda achizitorului (48 de ore),
    3. Conditii de plata in avans, inainte de livrarea sarii. Forma de plata agreeata de Societatea Nationala a Sarii SALROM, contravine modului de plata din sistemul bugetar (Legea 273/2006-Finantele Publice Locale) care nu permite plaţi in avans şi doar intre 24 si 31 ale lunii.
    4. Termenul de plata la termen, majoreaza pretul unitar al marfii cu 0,5% pe luna.
    5. Mod de ambalare: livrarea vrac si nu la big-baguri de o tona.
    6. Perioada de valabilitate a ofertei: oferta pe care o prezinta Societatea Nationala a Sarii SALROM nu este valabila pe o perioada determinata, aceasta variind in functie de cotatiile bursei de marfuri.
    7. Pentru achizitii facute prin bursa de marfuri, aceasta percepe un comision variabil de 0,5% - 2% din valoarea tranzactionata la care se adauga TVA, comisionul fiind suportat de ofertant, dar care de fapt, se regaseste tot in pretul de achizitie.

    Analizând toate costurile ofertei Societatii Nationale a Sarii SALROM , costuri ce nu sunt cuprinse in cei 180 lei/to, valoarea ofertei se modifica major, devenind:
    1. 180 lei/to pret sare conform ofertei

    2. 0,32 lei x 352 km = 112,64 lei, fără TVA transport de la salina si retur

    3. 180+0,5%=1 lei/to majorari plata la termen (modului de plata din sistemul bugetar (Legea 273/2006-Finantele Publice Locale) care nu permite plaţi in avans şi doar intre 24 si 31 ale lunii.)

    4.costuri de manipularesi transport a sarii vrac in depozit
    - manipulare cu muncitor 2 lei
    -incarcare cu buldoexcavator: 0,11223 ore x 71,83/ora (tarif buldoexcavator conform HCL) = 8,06 lei/to
    - transport la 20 m in depozit: 0,0439 ore/mc x 0,588 mc ( reprezinta 1 tona sare) x 71,83 lei /ora = 1,85 lei/ora

    Componente costuri pentru o tona sare vrac:
    180 lei/to +
    112,64 lei transport +
    1,00 lei majorari plata termen +
    2,0 manipulare cu muncitor +
    8,06 lei tarif buldoexcavator +
    1,85 transport depozit
    TOTAL COST TONA SARE VRAC = 305,55 lei

    Prin urmare, pretul final al ofertei Societatii Nationale a Sarii SALROM pentru tona de sare vrac este de 305,55 lei/tona, si nu cel prezentat initial de 180 lei/tona, in timp ce SP Ecosal cumpara sare in big baguri la pret de 299,51 lei pe tona avand toate costurile incluse.

    Din experienta anilor trecuti achizitia sarii in big-baguri s-a dovedit a fi mai avantajoasa decat achizitia vrac:
    - sarea amblata in big-baguri este net superioara sarii vrac, acestea fiind infoliate, mentin sarea intr-o stare optima de utilizare nepermitand umezirea si implicit pietrificarea. Aducerea sarii in stare de pulbere necesitand alte cheltuieli suplimentare.
    - incarcarea in sararite a sarii ambalata in big-baguri, se face in timp redus fata de cea cu sare vrac, nemaiimplicand costuri suplimentare pentru personalul si utilajele utilizate pentru incarcare.
    - utilizarea cat mai judicioasa a spatiului de depozitare, cel detinut de SP Ecosal fiind impropriu depozitarii sarii vrac, atat ca volum de depozitare cat si a factorilor de protectia mediului.
    Cand initiaza o achizitie autoritatea contractanta trebuie sa prevada toate cheltuielile pe care le implica acea achizitie, de la intocmirea documentatiei si pana la garantia achizitiei. Neluand in calcul aceste costuri autoritatea contractanta poate plati la final mai mult decat a estimat initial, iar atunci se dovedeste ca desi aparent pretul de achizitie era mic, avea costuri ascunse. Costuri ascunse pe care autorul articolului nu le-a avut in vedere la compararea ofertelor.
    Nu intotdeauna preturile ofertelor prezinta toate cheltuielie angajate de achizitor, Oferta cea mai scazuta ca pret nu este si cea mai avantajoasa in achizitii, dar cu toate acestea, daca veti consulta contractele atribuite de SP Ecosal, veti constata ca acest criteriu de atribuire „pretul cel mai scazut” este cel agreat.
    La intrebarea insinuanta a jurnalistului : „de ce SP Ecosal nu a luat in seama oferta Societatii Nationale a Sarii SALROM ” ii raspundem ca SP Ecosal a analizat in amanunt oferta, si si-a estimat costurile in mod corect pentru nu a angaja cheltuieli suplimentare.
    Dar oare, dl .jurnalist, de ce crede ca Societatea Nationala a Sarii SALROM, nu a participat cu oferta sa, (livrand sare din Romania), in cadrul procedurii de Licitatie Deschisa organizata in anul 08.02.2011? Invitatia de participare fiind publicata in SEAP, deci vizibila pentru orice ofertant doritor sa-si vanda produsele. Daca Societatea Nationala a Sarii SALROM ar fi considerat conditiile de achizitie mult prea stricte si fara corespondent in realitate, puteau uza de dreptul pe care il au ca ofertant, de a solicita clarificari autoritatii contractante. Daca solicitarile se dovedesc fundamentate, autoritatea este obligata sa tine cont de ele, clauzele restrictive impuse de autoritatea contractanta fiind de multe ori obiectul contestatiilor.
    Oare nu au ofertat pentru ca si-au estimat costurile si au considerat contractul, ce urmau sa il incheie, neprofitabil?
    Din experienta livrarilor de sare de la salina va putem exemplifica contractul incheiat prin procedura de „Licitatie deschisa” din 2011 cu ofertantul SC Ginard Com Targu Jiu SRL. Acesta s-a clasat pe primul locul I, in acordului cadru nr.1811/24.02.2011, ofertand pretul cel mai mic pentru a livra sare de la salina in conditiile stabilite in documentatia de atribuire,( adica: ambalare in big-baguri, transport asigurat de ofertant, termen de livrare 48 de ore) . SC Ginard Com Targu Jiu SRL a reusit a livreze la SP Ecosal in 3 luni doar 583 tone de sare din cele 1000 de tone contractate. Neonorarea cantitatii totale contractate a fost motivata de furnizor, prin faptul ca nu a previzionat la momentul ofertarii, ca zona Galati, este o zona realmente moarta din punct de vedere al returului cursei, furnizorul intimpinand probleme cu transportatorii, in acest mod costurile de livrare dublandu-se.
    Pentru nerespectarea termenelor de livrare, dar mai ales si pentru faptul ca, livrarile de sare, direct de la Salina nu corespundeau in realitate cu avizele insotitoare, (cantitatile receptionate fiind mai mici decat cantitatile prezentate in avize si ca sarea era in amestec, in proportie de 20% cu pamant) au determinat rezilierea contractului de catre SP Ecosal. Rezilierea realizandu-se conform clauzelor contractuale si nu in conditiile insinuate de jurnalist. SC Ginard Com Targu Jiu SRL nu a putut oferi sarea in conditiile ofertate, din lipsa unei estimari corecte a pretului ofertat, neluand in calcul si costurile transportului, situatie recunoscuta de acesta conform raspunsurilor primite de la SC Ginard Com SRL urmare a notificarilor Sp Ecosal.
    In acesta situatie, Sp Ecosal, in conditii perfect legale si conform acordului cadru s-a adresat pentru incheiere unui nou contract, celui de-al doilea ofertant, clasat pe locul doi SC Mondisalt Holding, acesta onorandu-si obligatiile contractuale fara incidente.
    Urmare a celor prezentate mai sus, va solicitam sa atasati anchetei dvs., domnule reporter, documentele doveditoare pentru cele ce ati afirmat in acest articol, sa le prezentati public si sa dovediti acuzatiile calomnioase aduse Serviciului Public Ecosal precum ca „toaca bani publici pe sare de lux”.
    Prin cele relatate dati dovada ca sunteti intr-o grava eroare, si ca documentarea dumneavoastra pare mai mult inchipuita sau fabricata. Cum va permiteti sa dezinformati opinia publica si mai grav, sa denigrati.
    De altfel credem ca articolul era dinainte scris si ca a-ti binevoit sa faceti investigatii, de forma.
    Va invitam pe viitor sa insotiti echipele Primariei si a SP Ecosal intr-o interventie de deszapezire, cand viscoleste si temperatutile sunt cu multe grade sub zero, sau chiar in activitatea zilnica, si numai dupa constatari documentate in teren, sa informati opinia publica, cu cele constatate.
    Un jurnalist ce nu se informeaza corect si nu face documentarea in conformitate cu realitatile din teren, si care pentru a scrie un articol rastalmaceste si putinul pe care il intelege, nu face decat sa dezinformeze cetateanul si sa-l manipuleze.
    1
    1
    Raportează
  • postat de Sare
    Luni, 11 Februarie 2013 23:24
    Daca nenea ziaristul lui peste compara preturile afla cu stupoare ca sarea romaneasca e un pic mai scumpa asa, un pic mai mult, decat cea de import!
    Un calculator ajuta mult in cazuri din astea si ceva cunostinte minime de economie, sa calculezi cat costa sa aduci sarea de la salina la Galati , mai ales ca nici salina nu ofera transport, nici Ecosal nu are posibilitatea/transport corespunzator! Manipularea, transportul costa! La salina se sta la coada 2-4 zile caci nu doar Galatiul deszapezeste, se intra si acolo pe pile, dar e usor a scrie versuri cand nimuc nu ai a spune!
    Dar in momentul anuntarii licitatiei salina de ce nu s-a inscris? Oare nu pentru ca isi facuse un calcul ca nu se incadreaza in conditii si pret?
    Usor sa povestesti si e usor sa manipulezi pe nestiutorii situatiei in detalii!
    O vrajeala de doi lei, seamana a articol la comanda!
    Din pacate sarea romaneasca nu e nici prea ieftina si in plus fiind si salinele de stat, nu e chiar usor sa lucrezi cu ei!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Anticristul
    Luni, 11 Februarie 2013 12:32
    Porcusorul de Ionescu nu a fost niciodata deranjat prea tare. Cred ca a venit vremea pentru ipocritul asta pervers si pentru amanta lui Dana Puscoi sa o ia in gura.
    0
    1
    Raportează
  • postat de zanu
    Duminică, 10 Februarie 2013 07:44
    Ma surprinde ca poate sa apara intrun ziar local o stire fara nici o baza de verificare . a mizeriilor aduse de un reporter care se preteaza a fi un MARE investigator >eu umilul cititor il rog pe acest reporter sa spuna si cine a comandat acest articol denigrator si cati bani a primit?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mda
    Sâmbătă, 09 Februarie 2013 15:14
    Asta e mostenire de la Niciolae care a fost votat de 3 ori de retarzi gen katalin, cu "k" mic. :)))
    0
    1
    Raportează
  • postat de nedeea
    Sâmbătă, 09 Februarie 2013 13:10
    Dar unde s-a imprastiat sarea ca pe la noi prin cartier [mazepa ] nici nu s-a dezapezit si nici sare nu am vazut ...
    0
    0
    Raportează
  • postat de bulibasa
    Sâmbătă, 09 Februarie 2013 02:35
    Fiecarui roman ii este frica ca altul fura mai mult dcat el.
    0
    0
    Raportează
  • postat de katalin
    Vineri, 08 Februarie 2013 17:47
    ''multa sanatate'' celor ce au pus stampila pe Marius Stan,poate incet incet li se face si lor greata
    0
    0
    Raportează
  • postat de NaCl
    Vineri, 08 Februarie 2013 15:38
    Ipoteze: 1)România deţine în subteranele ei cele mai mari zacăminte de sare din lume; 2) valorificarea ei, inclusiv pentru deszăpezire, contribuie la creşterea produsului intern brut, la veniturile populaţiei.
    Concluzii: 1) Pentru aleşii noştri şi pentru cei pe care ei îi numesc în funcţie, mai importante sunt beneficiile personale, comisioanele. Comisioanele acordate de firmele româneşti sunt mai mici decât cele acordate de firma multinaţională. 2) Nişte lucruri se adună şi se leagă: firmă de avocatură foarte scumpă pentru un audit imediat după cel făcut de Curtea de Conturi; firmă de avocatură foarte scumpă pentru a reprezenta Primăria şi Consiliul Local în procese care oricum se pierd; acum, cumpărarea de sare din import. 3) DIICOT şi DNA ce au de spus? Oare îi lasă pe ăştia să-şi achite toate datoriile rămase din cele două campanii electorale?
    0
    0
    Raportează
  • postat de t.t.
    Vineri, 08 Februarie 2013 14:00
    Buna ziua,am dori noi cetatenii sa ne lamuriti unde este frauda la ecosal,ca din cele relatate s-a povestit istoria firmelor care aduceau sarea si nu vedem ce legatura are una cu alta,iar in subsolul paginii apar persoane cu comentarii bine documentate,cine doreste capul directorului IONESCU? oare el ia hotarari de capul lui,primaria este straina?in al doilea rand, daca este legal sa se dea cu sare?,ce soarta au masinile nu li se scurteaza durata de viata? cine despagubeste cetateanul contribuabil la toate taxele impuse cind sunt degradate masinile din cauza sarii ?,in occident nu este permis asa ceva
    0
    0
    Raportează
  • postat de un galatean
    Vineri, 08 Februarie 2013 12:42
    DNA-ul in Galati ce face....doarme? De ce oare pe acest director de la Ecosal nu l-a schimbat din functie d-nul primar? Orasul Galati este mizerabil si asta se datoreaza si acestui Ionescu care ar trebui schimbat ca nu-si pune oamenii la treaba !
    0
    1
    Raportează
  • postat de eu
    Vineri, 08 Februarie 2013 11:34
    fratilor acum se plateste sarea cu banii muncitorilor daca nu ati auzit la ecosal se va munci pe sare si ochi frumosi
    0
    0
    Raportează
  • postat de corleone
    Vineri, 08 Februarie 2013 11:18
    Dl. Ion Ionescu dupa ce a ingropat peste 3.000.0000 euro cu SC ECOSAL PREST SA radiata ulterior si transformata in ECOSAL asa cum reiese din Raportul de Inspectie Fiscala nr.5408/31.08.2008 impreuna cu Dir,Ec,Diculescu si Dir Teh Basov Elena si imputernicit PETRE GABRIELA GL 215580 in baza incheierii6019/22.08.2008 prin lichidator BOTEA DANIELA CNP 2660614170312 ,in baza unor hotariri gresite.criticabile ale judecatoriei Galati nr 7529/03.07.2008 fara respectarea Legii 85/2006 art 20 si 138 ,prin judecator delegat al ORC adica Oprea Raducanu prieten de golanii cu Dumitru Nicolaie,acoperiti de Adunarea Generala prin Hotarirea din 31.03.2008 au radiat inscrierea la ORC a SC ECOSAL PREST SA GALATI inregistrata sub Nr j17/70/1995.
    Curtea de apel Galati a respins recursul prin sentinta 897/R/8.12,2008 la solicitarea JUDECATORULUI DELEGAT al ORC .Dupa efectuarea acestor GOLANII s-a facut inregistrarea din oficiu in baza Legii 26/1990/
    Cetatanii Galateni au fost furati de catre Primarul Dumitru Nicolaie,CLM,CA,AGA si Ion Ionescu,Diculescu,Basov Elena ..unde sunt institutiile statului MAI,MP,MJ ...poate se sesizeaza din oficiu..toate cele aratate se gasesc in baza de de date a institutiilor amintite........
    0
    0
    Raportează
  • postat de Unul,insanatosit in salina Galati
    Vineri, 08 Februarie 2013 09:50
    Mai oameni buni,nu cred ca mai exista in lume asa alesi grijulii ,cu alegatorii.Ei sunt atenti cu imbunatatirea starii de sanatate a cetatenilor orasului,in sensul ca daca pentru tratament in saline, mergeau numai oamenii cu ceva posibilitati financiare,facatorii astia de bine au facut,dupa cantitatea de sare utilizata in timpul iernii,din acest oras o adevarata salina de care profita toti locuitorii, a caror stare de sanatate s-a imbunatatit brusc.Eu as zice sa se gandeasca la o solutie,prin care sa imprastie sare in oras, si in celelalte anotimpuri ale anului.Vai cata omenie si bunavointa.Mai cata golanie le trece la astia prin cap,nici nu ne putem inchipui.Niste jeguri pe toata linia.Poate ne dati niste informatii cata sare s-a distribuit si la judet ,acolo unde mosul paranoic din fruntea judetului ,care debiteaza numai prostii pe la toate televiziunile,le-a dat asta toamna astora de la drumuri ,o pomana de vreo 800000 de euro.Cate jigodii si nenorociti ,platiti din banii nostri.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Fripturiști comuniști de ieri, azi mari funcționari prin primărie încârligați, să fure calificare au.
    Vineri, 08 Februarie 2013 09:22
    Păi cei din Primărie sunt fripturiști lui Ceaușescu de regulă, ce nu au făcut nimic în viață, puși pe trai bun. Cam asta au înțeles ei din democrație, ei fiind ajutați de o justiție la mișto, tot de umplutură, după ce și-ai câștigat salarii și pensii astronomice prin a lor hotărâre judecătorească.
    0
    0
    Raportează
  • postat de cine crede
    Vineri, 08 Februarie 2013 09:19
    Chiar credeti ca a avut Ionescu "liber" la 1,8 milioane de lei??? Cat de naiv trebuie sa fii?! Si de prost si rau-intentionat, asa cum e asa-zisul ziarist? Dom' Baila, bre ziaristilor, mai rasfirati, baieti, mai rasfirati...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Frauda nepedepsita
    Vineri, 08 Februarie 2013 07:46
    Este clar ca nu Ionescu a făcut aceasta magarie.Brasov,Iași,Ucraina chiar nu va dați seama ?!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Clinci
    Vineri, 08 Februarie 2013 06:29
    Nasol .. s-a enervat Ionescu ca si-au bagat astia din primarie nasul peste el. Cum adica sa i se dea LUI ordine?!
    0
    1
    Raportează
  • postat de Kasanova
    Vineri, 08 Februarie 2013 01:22
    Bun asa. Probabil ca o parte din sare a fost folosita la preparatele culinare oferite drept pomana de sarbatorile Galatiului. Basca ca la 6000 de tone de sare trebuie consumata si o cantitate dubla de motorina pt utilaje, plata orelor suplimentare,etc. Probabil ca si Dunarea a devenit primul fluviu cu apa salmastra de pe mapamond in conditiile astea, drept urmare Delta Dunarii s-a umplut de rechini,balene si delfini!Pentru iarna viitoare primaria a luat in calcul achizitionarea de sare iodata Kallas de la Mall-ul ce urmeaza a fi construit pentru a pastra nivelul de salinitate in Marea Neagra si a nu intra in conflict cu Greenpeace! In plus, ca urmare a rezultatelor deosebite obtinute in deszapezire, o delegatie Ecosal a fost invitata la un safari in Kenya pentru un schimb de experienta cu autoritatile de la Nairobi pe domeniul deszapezirii! De asemenea un celebru regizor de la Holywood si-a manifestat interesul de a filma in sediul Primariei un film cu Marlon Brando in rolul principal intitulat Finul! La sosire el va fi intampinat numai cu paine deoarece sarea se gaseste peste tot in orasul nostru!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Umblati cu sarea pe sub masa nu-i frumos deloc ba chiar periculos
    Vineri, 08 Februarie 2013 00:52
    Bun, si daca e o firma din Galati, ce fel de ziaristi sunteti daca nu spuneti actionarii, managerii, ce naiba mai are firma aia in afara de nume. Sau cu alea va duceti la Primarie sa va luati si voi partea??
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.