Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
4 comentarii

Nici nu s-a încheiat anul în curs şi numărul înmatriculărilor de vehicule raportat pentru judeţul Galaţi îl depăşeşte semnificativ pe cel înregistrat vreme de 12 luni, în 2017. Gălăţenii nu s-au dat înapoi de la a cumpăra maşini, de departe preferate fiind autoturismele de fabricaţie germană.

Eliminatea taxei de mediu a accentuat masiv procesul de cumpărare a vehiculelor de către români, gălăţenii arătându-şi înclinaţia, şi în 2018, spre maşinile de fabricaţie străină, îndeosebi la mâna a doua. La preţuri modice sau, pentru cui i-a permis buzunarul, pe bani frumoşi pentru vehicule de lux, vechi de doi-trei ani, gălăţenii au cumpărat maşini fără a mai fi bântuiţi de împovărătoarea taxă de mediu. Asta s-a văzut clar în evidenţele Serviciului de Înmatriculări, unde până la finele lunii noiembrie au fost contabilizate peste 31.222 de înregistrări, faţă de 29.739, efectuate în tot cursul anului 2017. Achiziţiile de vehicule la foc automat a făcut ca parcul auto al judeţului să crească de la 177.684, în 2017, la peste 190.000, în anul în curs. Majoritatea, 159.000, figurează ca înmatriculate pe numele persanelor fizice, în timp ce companiile deţin puţin peste 30.000.

Amatori de maşini germane

Apetenţa gălăţenilor pentru maşini de cursă lungă, şi nu neaparat dintre cele mai ieftine, s-a arătat în mărcile maşinilor cumpărate. Relevantă în acest sens este statistica oferită de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculări, care raportează ca înmatriculate, pe luna octombrie, pentru judeţul Galaţi, 269 de vehicule Volkswagen, 98 de BMW-uri, 86 de autotursime Opel, 84 Audi şi 67 Mercedesuri. Clasamentul este "spart" de cei de la Ford, marcă preferată de 132 de cumpărători care s-au prezentat la ghişee pentru a-şi înmatricula noile achiziţii. Neaoşa Dacie a trecut pe la ghişeu de doar 53 de ori, dovadă ori că preţul unui autoturism nou din această marcă este prea mare în raport cu calitatea ori că pur şi simplu gălăţenii nu au încredere în acest tip de vehicul. Mărcile scumpe, exclusiviste, se regăsesc şi ele în lista înmatriculărilor făcute în Galaţi. În octombrie, spre exemplu, au fost înmatriculate un Jaguar, trei limuzine Lexus şi şase maşini din gama Porche.

Citit 7577 ori Ultima modificare Joi, 06 Decembrie 2018 23:56

4 comentarii

  • postat de Alexuz Marți, 04 Decembrie 2018 08:10 5.2.205.*** Link la comentariu
    9
    5

    Cristi, specialistule care esti tu specialist sunt masini din perioada 2000-2005 care arata si functioneaza de spui ca sunt noi. Si dau clasa cu mult masinilor mai noi.
    Cum sa stopezi inmatricularile, esti in Tanzania? Unii faceti umbra pamantului degeaba.

    Raportează
  • postat de cristi Luni, 03 Decembrie 2018 23:16 86.125.62.*** Link la comentariu
    1
    10

    Parcul auto al Galatiului se mareste constant cu cateva zeci de mii de masini anual.
    Evident 80% din ele sunt doar rable fabricate prin 2000-2005.
    Problema este ca in cartierele cu blocuri de 10 etaje, toate trotuarele, parcarile, strazile si orice loc unde poate fi parcata o masina sunt permanent ocupate de masini si mai raman si pe dinafara multe care nu mai gasesc unde sa parcheze.
    Peste 2-3 ani daca se continua in inmatricularile in ritmul asta, chiar nu va mai fi loc de parcare pt foarte multe masini.
    Va trebui sa parchezi in cartierul vecin si sa-ti notezi mereu in carnetel unde ai lasat masina ultima data.
    Orasul asta nu a fost proiectat pt traficul auto actual.
    Oricate parcari s-ar mai amenaja prin cartiere, nu exista suficient spatiu pt toate masinile.
    La un moment dat se va ajunge la un blocaj si va iesi tambalau mare.
    O solutie ar fi amenajarea de parcari mari in afara orasului pt cartierele periferice cu 10 etaje cum este zona micro 19.
    Demolarea bateriilor de garaje de langa Lidl micro 18 , de langa gradinita Step by Step si sacrificarea gradinilor de langa blocuri.
    Dar chiar si asa, toate astea reprezinta doar o solutie provizorie.
    La un moment dat, spatiile se vor termina si tot la blocaj se va ajunge.
    Inmatricularile trebuie oprite cu orice pret.
    Sau macar reduse foarte mult.
    In paralel cu asta trebuie gasita o modalitate prin care oamenii sa-si dea rablele la casat.
    Exista foarte multe rable de 15-20 de ani care zac prin parcari .
    Le ghicesti dupa stratul gros de rugina de pe discurile de frana.

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Luni, 03 Decembrie 2018 15:07 86.34.180.*** Link la comentariu
    6
    14

    Trecerea de la caruta la masina noua se face mai intai cu SH-uri. Nu se pot sari etapele chiar in toate domeniile...

    Raportează
  • postat de Adrian Luni, 03 Decembrie 2018 09:45 5.2.205.*** Link la comentariu
    5
    29

    Lumea nu cumpara Dacia pentru ca este needucata. Ce zic vecinii cand te vad cu Dacie? Ce zice familia? Ce zic pretenii/frățiorii la gratar? "d'asta".

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.