Evaluaţi acest articol
(31 voturi)
9 comentarii

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi şi rulate înregistrat în România, în primul trimestru al anului, a ajuns la 146.144 de unităţi, în scădere cu 2,10 la sută faţă de aceeaşi perioadă din 2018, reiese din statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Strict la nivelul judeţului Galaţi, în primele trei luni au fost înmatriculate 6.210 autoturisme, atât noi, cât şi rulate.

Pe categorii de autoturisme, la nivel naţional se constată o consolidare a trendului înmatriculărilor de maşini noi (+35,11 la sută) şi o temperare a înmatriculărilor de maşini second-hand (-8.57 la sută), însă acestea din urmă rămân cele mai numeroase pe şosele. Mai exact, în primele trei luni ale anului, la nivel de ţară s-au înmatriculat 35.836 de autoturisme noi, în timp ce înmatriculările de maşini rulate au fost în număr de 110.308 unităţi. Piaţa auto gălăţeană reflectă şi ea trendul naţional. Astfel, în primul trimestru, au fost înmatriculate 395 de autoturisme noi, dar şi 5.815 de autoturisme rulate.

CE MAŞINI NOI S-AU VÂNDUT CEL MAI BINE

Conform datelor statistice, în privinţa autoturismelor noi, în perioada ianuarie - martie 2019, cele mai multe înmatriculări la nivel naţional au vizat marca Dacia, cu 12.079 de exemplare, mai mult cu 56,73 la sută faţă de primele trei luni din 2018. La Galaţi, Dacia şi-a trecut în palmares 146 de noi maşini vândute. Dacă este să rămânem, la nivel local, în zona maşinilor noi înmatriculate, pe primele locuri s-au plasat, în primul trimestru al acestui an, Renault (52 de unităţi), Skoda (34 unităţi), Ford (33 unităţi), Opel (20 unităţi) şi Volkswagen (12 unităţi).

MAŞINILE SECOND-HAND, LA PUTERE

În ciuda unor programe gen „Rabla”, autoturismele rulate domină autoritar piaţa auto, atât la nivel naţional, cât şi local. Acest lucru se datorează în primul rând puterii de cumpărare pe care românii o au, o maşină la mâna a doua fiind, pentru cei mai mulţi, sensibil mai accesibilă. Aşa se face că, la nivel naţional, în primele trei luni ale acestui an, pe piaţa second-hand au fost înmatriculate 27.205 maşini Volkswagen, 10.367 de maşini Opel şi 9.191 de maşini Ford.
Volksvagen domină şi piaţa gălăţeană a maşinilor rulate, cu 1.326 de unităţi vândute în primele trei luni ale acestui an. Din urmă vin Opel (580 de unităţi vândute), Ford (532 unităţi), Dacia (452 unităţi), Renault (297 unităţi) şi Skoda (283 unităţi).

UN PARC AUTO ÎMBĂTRÂNIT

Conform datelor DPRCIV, parcul auto naţional din România ajunsese, la finalele anului 2018, strict la capitolul autoturisme, la nu mai puţin de 6,45 milioane de unităţi. Din păcate, grosul acestora, adică aproape 4,28 milioane de unităţi aveau o vechime de peste 12 ani, în timp ce 1,22 milioane de maşini aveau o vechime cuprinsă între 9 şi 12 ani. Autoturismele noi, cu vârsta între zero şi patru ani, erau de numai 434.161 de unităţi!

Parcul auto îmbătrânit este vizibil şi la Galaţi. La sfârşitul anului trecut, pe străzile din judeţ circulau 150.326 de autoturisme, dar dintre acestea 99.396 de unităţi erau mai vechi de 12 ani. Pe celelalte grupe de vechime, 32.034 de autoturisme aveau la activ o perioadă de exploatare între 9 şi 12 ani, 12.831 dintre maşini aveau între cinci şi opt ani şi doar 6.065 de unităţi aveau mai puţin de patru ani.

Citit 5285 ori Ultima modificare Miercuri, 01 Mai 2019 00:21

9 comentarii

  • postat de cristi Vineri, 17 Mai 2019 23:53 86.125.62.*** Link la comentariu
    0
    3

    Problema nu este vechimea masinilor, ci faptul ca sunt prea multe.
    Orasul este sufocat de masini.
    Multi injura ca nu sunt parcari,
    Insa cei mai multi nu constientizeaza faptul ca orasul nostru si de altfel toate orasele din tara nu au fost proiectate pt traficul auto infernal actual si pt situatia in care aproape toti locuitorii au cate o masina.
    In majoritatea cartierelor galatene efectiv nu mai exista loc pt amenajarea unor parcari suplimentare.
    Singurele spatii care mai pot fi folosite pt amenajarea parcarilor sunt doar gradinile din jurul blocurilor.
    Dar si alea sunt o solutie temporara din cauza ca parcul auto galatean creste neancetat de la an la an.
    Trebuie gasita o solutie de a stopa sau de a reduce masiv cresterea parcului auto.
    Altfel in cativa ani vom ajunge in situatia in care efectiv vom bloca complet orasul cu masini.

    Raportează
  • postat de Saracia Marți, 30 Aprilie 2019 11:57 86.124.201.*** Link la comentariu
    7
    35

    O masina mai veche inseamna saracie? Hai nu zau...saracul nu cred ca isi permite nici macar o masina la mana a doua. Unii nu stiti ce inseamna saracie. In rest, se exagereaza. Daca ai o masina de 10 ani intretinuta corespunzator, care functioneaza perfect, care e problema? De ce sa iei una noua? Doar asa, ca sa epatezi tu in fata blocului si in parcarea de la serviciu ? Aici este si un pic de snobism...desigur ca "economia de piata" moderna asa ne-a bagat in cap, ca trebuie sa cumparam frecvent lucruri noi. Asta in avantajul ei... Orice om cugetat foloseste un lucru cat timp acesta functioneaza, indiferent de cati bani are. Pentru ca banii mereu pot fi cheltuiti si altfel, spre exemplu pentru noi experiente, calatorii etc si nu doar bagati in lucruri cu care sa epatam...

    Raportează
  • postat de alex Marți, 30 Aprilie 2019 11:43 193.230.151.*** Link la comentariu
    16
    12

    #maurice, a mori tu ca masinile reflecta nivelul de trai. Traiesc si muncesc de doi ani in Bucuresti si vin cam o data pe luna in Galati, iti spun ca nu vezi in bucuresti atatea manisi de peste 40.000 euro ca in Galati. Si daca tot nu esti convins, uita-te de curiozitate pe olx la chirii, o sa vezi ca sutn 90% la fel ca in Bucuresti.

    Raportează
  • postat de Alexuz Marți, 30 Aprilie 2019 11:25 5.2.205.*** Link la comentariu
    8
    27

    Articol scris de un cofetar sau strungar. Pentru unii rabla sau masina veche este acelasi lucru. Sunt masini vechi intretinute si ingrijite care pe langa faptul ca arata de nu zici ca au 10-15 ani merg ireprosabil.

    Raportează
  • postat de ML Marți, 30 Aprilie 2019 11:24 109.166.129.*** Link la comentariu
    7
    21

    Oare dc ? Numarul masinilor Noi reflecta nivel ul se trai . Si apoi la ce sosele avem pt Ce sa faci sacrificial sa cumperi o masina noua?

    Raportează
  • postat de maurice Marți, 30 Aprilie 2019 11:21 86.124.205.*** Link la comentariu
    7
    30

    Rable sunt masinile neintretinute care nu mai corespund tehnic, indiferent de anul fabricatiei.
    Faptul ca in Galati predomina masinile mai vechi ne arata de fapt saracia in care ne aflam, mai ales la nivel local.

    Raportează
  • postat de Nikolas Marți, 30 Aprilie 2019 10:18 79.116.105.*** Link la comentariu
    5
    19

    .....Și toate mașinile astea trebuie sa parcheze undeva.Care “undeva” din lipsa parcărilor e de obicei pe banda 1(in multe cazuri și singura),pe trotuare,in intersecții,pe spațiile verzi etc....Ce ar trebui sa mai facă Gălățenii ca sa aibă parte de parcări noi???

    Raportează
  • postat de Suparatu Marți, 30 Aprilie 2019 08:31 82.78.126.*** Link la comentariu
    4
    27

    Cand programul "Flegma in ochii romanului"...aaaa scuze "rabla" isi bate joc de tine si te foieste dp acte pt 1000-5000 lei si cea mai ieftina "fasole" noua costa ca 100.000 lei, CUM DRACU sa nu fie parcul auto imbatranit??

    Cand pretul motorinei este cat in Olanda dar salariul acolo 1747€ iar aici 250€ CUM DRACU sa nu fie masini second hand?

    Cand 50% din populatia activa e sclav pe plantatie pe salariul minim CUM DRACU sa fie masini noi pe drumuri??

    Raportează
  • postat de Galatean Marți, 30 Aprilie 2019 08:00 79.10.185.*** Link la comentariu
    4
    23

    Totul se reglează natural. Sunt rable spuneţi dvs.

    Cetăţenii gălăţeni le zic - maşini personale - pentru care au muncit foarte mult pe bani puţini, ca să îşi permită un autoturism, care în ziua de azi este foarte utilă.

    Credeţi că gălăţenii nu îşi doresc maşini noi?

    Dar aşa este în România, repede să jignim oamenii fără motiv, şi tot efortul lor mare pe bani puţini să li se zică RABLE.

    RUŞINE.

    Bine că ăştia săracii platesc majoritatea taxelor de ajunge unul bogat SĂ I SE DEA 10.000€ DE LA STAT SUBVENŢIE pentru maşină electrică !!

    Adică unul bogat care are 20.000€ îi mai dă statul de la săraci 10.000€ şi aşa ăsta săracu cu RABLA se uită la ăla bogatul cum îl subvenţionează.

    Halal lume mai trăim. O porcărie.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro