Maşini cu blazon. Arta de a păstra automobilul mobil (FOTO)

Maşini cu blazon. Arta de a păstra automobilul mobil (FOTO)

Victor Cilincă
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
1 comentariu

La Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii, gălăţenii au avut parte sâmbăta trecută de o expoziţie de automobile retro, nu departe de intrarea dispre Dunăre. Şi absolut toate vechile "doamne" au venit mişcate de propriul motor! Vizitare, fără speachuri, doar copii interesaţi să-şi vadă taţii şurubărind şi explicând, tineri îmbrăcaţi simplu, depănând din experienţa proprie cu modele similare, necazuri cu motoare, aventuri mecanice şi de circulaţie... Vizitatorii au sosit în grupuri mici, încă de la ora 11,00. Oferta expoziţiei nu a fost foarte mare, "vârsta" exponatelor nu cobora mai jos de anii ´60, vreo câteva automobile erau chiar Dacii, nici măcar model 1100, dar toate maşinile erau excelent întreţinute şi multe, scumpe.

"Retroparada primăverii", organizată în colaborare cu AutoRetroClasic Club Gala şi RetroMobil Club România a aliniat mărci pentru vedete, precum un Rolls Royce din ´71, un Mercedes din ´85, un Ford Mustang din ´66, Fiaturi, un vechi tractoraş, ori un adevărat "tanc" - un jeep cu prelată etc. Maşini decapotabile, astăzi jinduite de oricine pentru eleganţa lor romantică, maşini de import, trecute cu greu în lagărul socialist…

Am stat de vorbă cu dl Constantin Fotachi, care se învârtea între două Fiaturi - cel mai vechi din 1965. Expuse ca la carte, cu datele tehnice detaliate pe afişe. De la colecţionarul Constantin Fotachi, proprietar al unui service, am aflat că toată familia îi roboteşte în atelierul de pe strada Coşbuc. Alfel cum, când în România afacerile private nu sunt sprijinite de stat?

"Am mai multe Fiaturi. Am tot ce a cumpărat România după anii ´60: Fiat 600, 850, 1100, 1012 şi 1800. Printre altele, sunt şi concesionarul pentru Fiat din Galaţi şi, reuşind să ajung concesionar, m-am gândit că ar fi bine să am şi maşini de colecţie din această marcă". Firma a înfiinţat-o în ´91. "Acum ar trebui să stau acasă, ca pensionarii, dar pot? Practic meseria asta din ´62". A lucrat de atunci ca mecanic la Service-ul vechi până în ´74, apoi la ACR până în ´91, când a înfiinţat atelierul propriu. Soţia a lucrat la contabilitate, apoi a făcut acelaşi lucru la firma soţului, au un  băiat şi o fată niţel trecuţi peste 40 de ani, "cu care facem echipă completă": fiul se ocupă de vânzări, iar fiica i-a luat locul mamei la calcule. Afacere de familie. Colecţionarul îşi priveşte exponatele solide şi îmi mai spune că gălăţenii preferă ieftin şi prost, "o maşină în care te sui şi doar că nu te plouă - nu îţi oferă siguranţa potrivită!". Am mai aflat că a avut cândva lucrări şi pentru maşini din parcul auto al "Vieţii libere".

Foto 1, galerie. Îi şade bine Merţanului lângă un jeep, nu? Foto 2. V-ar strica un Mercedes decapotabil, să se-mpiedice trecătorii privindu-vă la volan? Foto 3. E greu de ales între Rolls şi jeep?

Citit 3519 ori Ultima modificare Vineri, 26 Aprilie 2019 19:52

1 comentariu

  • postat de Mircea Vineri, 26 Aprilie 2019 19:06 213.233.103.*** Link la comentariu
    2
    6

    Doar ca masina din poza nu e jeep. E kubenwagen. Din acea masina a iesit dupa razboi vw broscuta

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.