Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
1 comentariu

Registrul Auto Român a verificat din punct de vedere tehnic în trafic, în primele şase luni ale acestui an, 33.508 vehicule, în toată ţara, inspectorii constatând deficienţe tehnice majore sau periculoase la 15.235 de vehicule (45,47 la sută), declarate neconforme, informează instituţia.

Peste 1.700 de vehicule verificate tehnic în trafic de la începutul acestui an de inspectorii RAR prezentau pericol iminent de accident

Cele mai des întâlnite deficienţe tehnice au fost la instalaţia electrică de iluminare şi semnalizare (26,73 la sută), emisii poluante (21 la sută), punţi, jante, anvelope şi suspensie (11,56 la sută), vizibilitate (12 la sută) precum şi la sistemele de frânare (4 la sută) şi direcţie (1,5 la sută).

Aproximativ două procente dintre vehicule prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică (ITP fals, expirat sau anulat).

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, în prima jumătate a anului 2019 au fost aplicate aproape 11.000 de amenzi contravenţionale şi au fost retrase 8.689 de certificate de înmatriculare.

În situaţia în care una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice specifice la reprezentanţele RAR din ţară.

Rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni, precizează comunicatul RAR.

Citit 8862 ori Ultima modificare Miercuri, 04 Septembrie 2019 16:38

1 comentariu

  • postat de auto Marți, 10 Septembrie 2019 21:53 89.136.231.*** Link la comentariu
    3
    4

    Scadeti preturile pa piesele auto si manopera si o sa fie si masini reparate si bune pe sosele. Ati creat o mafie a pieselor auto in care o piesa de 100 lei la reprezentanta e 300 lei si manopera 100-150 lei ora. In acest caz multi isi fac cum pot masina in fata blocului sau la garaj cu piese ieftine chinezesti si de proasta calitate.
    De ce nu se da lege sa putem achizitiona piese la pret de producator ? Si Dacia a preluat politica asta..iti da loganul cu 7000 euro dar piesele sunt la triplu pret apoi si ajungi sa dai cat nu face pt o tigaie pe 4 roti.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.