Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
2 comentarii

În 24 din cele 25 de accidente rutiere, produse în prima jumătate a acestui an, în care au fost implicate autoturisme cu volanul pe partea dreaptă, vina le-a aparținut conducătorilor acestor vehicule. Poliţia a solicitat interzicerea înmatriculărilor maşinilor cu volan pe dreapta, în condițiile în care în ultimii ani zeci de oameni și-au pierdut viața în astfel de vehicule sau din vina șoferilor care le conduceau.

Depășirile neregulamentare, produse pe fondul lipsei de vizibilitate a șoferilor care conduc mașini cu volan pe dreapta reprezintă principala cauză a evenimentelor rutiere în care sunt implicate astfel de vehicule pe drumurile românești. Autoturismele, achiziționate convenabil la prețuri mai reduse față de cele standard, cu post de conducere pe partea stângă, devin veritabile sicrie pe roți, impacturile în care sunt implicate în circumstanțele descrise mai sus fiind, de cele mai multe ori, devastatoare. O demonstrează cifrele contabilizate, an de an, de Poliția Rutieră. Numai în primele șase luni din 2020, dintre cele 25 de evenimente rutiere înregistrate pe șoselele românești cu mașini cu volan pe dreapta, 24 au fost cauzate de vina șoferilor acestor mașini, aflați în imposibilitatea, din cauza particularităților tehnice, de a-și lua toate măsurile de precauție. Urmările au fost dramatice, în mai toate cazurile, la fel ca și în cursul anului 2019, când zeci de oameni au murit din cauza conducătorilor auto care au ales să șofeze "englezește", dar nu au fost destul de prudenți.

"În primele șase luni ale acestui an s-au produs 25 de accidente rutiere grave cu implicarea autovehiculelor cu post de conducere pe partea dreaptă, soldate cu decesul a 16 persoane și rănirea gravă a altor 24. În 2019, conducătorii de autovehicule cu post de conducere pe partea dreaptă au fost implicați în 90 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 35 de persoane și 88 rănite grav. În cazul a 77 de accidente, vina le-a aparținut conducătorilor acestor autovehicule, evenimente în urma cărora 32 de persoane și-au pierdut viața și 77 au suferit leziuni grave", explică reprezentanții Direcției Poliției Rutiere din cadrul IGPR.

Obligatoriu, volan pe stânga

Este ceea ce și-ar dori, cât mai repede, Poliția Rutieră, mai ales în condițiile în care riscul producerii accidentelor grave, așa cum s-a și demonstrat, crește exponențial la mașinile cu volan pe dreapta pe timp de noapte sau în condiții meteo nefavorabile. Cu alte cuvinte, reprezentanții IGPR au solicitat să nu se mai poată înmatricula în România mașinile cu volan pe dreapta. Cei care au astfel de mașini sau ar intenționa să își cumpere ar trebuit să treacă pe la mecanic pentru schimbarea postului de conducere pe partea stângă și mai apoi pe la RAR, pentru omologare.

"Registrul Auto Român a precizat că în conformitate cu prevederile directivei 2007/46/CE referitoare la omologarea vehiculelor rutiere și a principiilor privind libera circulație a mărfurilor în cadrul Uniunii Europene, statele membre nu pot interzice înmatricularea vehiculelor care au fost omologate comunitar de un alt stat membru", completează reprezentanții Poliției Române. 

Sugestia Poliției ar putea deveni certitudine numai ca efect al Brexitului, când România nu va mai fi obligată să înmatriculeze mașini provenite dintr-un stat extracomunitar. În astfel de condiții, cel puțin deocamdată, singura măsură care poate fi luată pentru a limita numărul și efectele devastatoare ale accidentelor de circulație cu astfel de mașini rămâne o conduită preventivă sporită în trafic. Polițiștii recomandă evitarea depășirilor, mai ales în condiții de trafic aglomerat, circularea cu viteză redusă și mărirea distanței în mers între vehicule.

Citit 1721 ori Ultima modificare Duminică, 19 Iulie 2020 11:00

2 comentarii

  • postat de Tudor V Sâmbătă, 18 Iulie 2020 18:53 89.136.0.*** Link la comentariu
    0
    0

    25 de accidente in primele sase luni din 2020. 90 nde accidente in tot anul 2019. Politia rutiera din Romania este renumita pentru lipsa de competenta a angajatilor si rasunatoarele cazuri de spaga pentru acordarea ilegala a permiselor de conducere (cazurile Arges, Galati si alte orase unde au fost cercetati aproape toti angajatii. Ori asata spune si statistica din articol, care nu evidentiaza numarul accidentelor in care au fost implicate, sau care au fost provocate de autovehiculele cu volan pe stanga. Problema este la sofer, dar in cea mai mare parte la autoritati, care nu construiesc acele autostrazi si drumuri exprese, cu cel putin doua benzi pe sens, despartite de barierele din beton, respectiv care permit unor idioti sa obtina permisul prea usor, sau in cazul contraventiilor si infractiunilor la regimul circulatiei, nu se actioneaza ferm pentru a preveni intoarcerea acelor idioti pe sosele. Nu stiu, dar din ce citesc, a conduce pe partea dreapta este o adevarata placere acolo unde este infrastructura, regulile sunt mai simple si cursive in aplicare. Dar asta este alta problema. Demersurile reprezentantilor politiei rutiere de la noi pe acest segment, respectiv ale RAR, sunt subventionate masiv de catre producatorii auto si dealerii de masini SH din Germania si Franta, care-si vad castigurile amenintate, de vehiculele provenite dintr-o tara unde masinile se schimba la 2-3 ani. Si sunt multe, foarte multe de spus pe acest segment. Deci idiotii, incompetentii si spagagii sunt vinovati, nu volanul pe dreapta.

    Raportează
  • postat de Un sofer amator Sâmbătă, 18 Iulie 2020 17:36 86.124.200.*** Link la comentariu
    0
    1

    In Marea Britanie nu stiu cate autovehicule sunt inmatriculate cu volan in partea stanga si deasemeni nu cunosc procentajul autovehiculelor implicate in accidente rutiere avand postul de conducere in partea stanga! De aceea Romania nu se poate compara cu Marea Britanie. Oricum, aceste autovehicule cu volan in partea dreapta nu ar trebui sa circula mai mult de 3 luni pe teritoriul Romaniei. Ca si cele inmatriculate in Bulgaria.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.