Centura Tecuciului, începută acum un deceniu, încă în lucru

Centura Tecuciului, începută acum un deceniu, încă în lucru
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Din iunie 2012, când s-a dat primul ordin de începere a lucrărilor, varianta de ocolire a Tecuciului, în lungime de nici şapte kilometri, a împlinit zece ani de când se tot construieşte. Pentru că ultimul termen "estimat" avansat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) - decembrie 2022 - s-a cam împlinit, lunea trecută, pe 5 decembrie 2022, am transmis instituţiei o solicitare de informaţii privind stadiul proiectului. Deocamdată nu am primit niciun răspuns. În schimb, primarul municipiului Tecuci, Lucian Costin, a realizat, duminică, 11 decembrie, o filmare în care străbate şoseaua la care încă se lucrează, prezentând stadiul investiţiei.

"Finalizarea centurii Tecuciului, amânată pentru decembrie?", scriam în ediţia din 15 octombrie 2022 a ziarului "Viaţa liberă". Articolul se baza pe informaţiile din "Stadiul proiectelor de infrastructură", document publicat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la rubrica dedicată Variantei de ocolire Tecuci: "Termen de finalizare - estimat decembrie 2022".

Pentru că suntem în decembrie 2022, am încercat să aflăm: "Care este, în prezent, stadiul proiectului Varianta Ocolitoare Tecuci? Ce lucrări/intervenții au mai rămas de executat la Varianta Ocolitoare Tecuci? Când se va putea circula liber pe Varianta Ocolitoare Tecuci?". Aceste întrebări le-am transmis CNAIR lunea trecută, într-o cerere formulată în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public. Deocamdată nu am primit niciun răspuns. Mai aşteptăm!

Paradoxul este că, în ultimul document privind "Stadiul proiectelor de infrastructură", valabil pentru luna octombrie, termenul de finalizare estimat pentru Centura Tecuciului este… "septembrie 2022". Sic!

Până când CNAIR va binevoi să ne răspundă, am aflat informaţii noi privind stadiul lucrărilor, dintr-o filmare realizată duminică, 11 decembrie 2022, de primarul municipiului Tecuci, Lucian Costin, şi postată pe Facebook.

Vizită filmată

"Vă invit să vedem împreună Centura Tecuci. Pentru a putea face această vizită, am cerut acordul constructorilor. La acest moment încă se lucrează pe această porţiune de drum, chiar dacă este duminică", explică primarul, arătând că pe o bună parte din şosea au fost trasate deja marcajele rutiere.

"Există o porţiune de 70-80 de metri care nu este finalizată din cauza unor cabluri care nu au permis constructorilor să avanseze cu lucrările de fundare şi de turnare a asfaltului. De ce? Pentru că aceste cabluri sunt foarte joase şi riscă să fie rupte de utilajele de construcţii. De altfel, se şi vede că au fost agăţate de câteva ori şi rupte. Săptămâna aceasta vor introduce cablurile în pământ astfel încât la finalul săptămânii viitoare să poată constructorul să facă aceste lucrări", a declarat edilul-şef al Tecuciului.

Politicianul a dezvăluit că la finalul săptămânii trecute a avut loc o pre-recepţie: "Au fost peste 25 de oameni invitaţi de la Ministerul Transporturilor şi CNAIR care au făcut o pre-inspecţie înaintea recepţiei finale a acestui obiectiv".

"Centura are 6,9 km, este o lucrare finanţată din fonduri europene prin CNAIR, dar să ştiţi că foarte multe lucruri le-am rezolvat noi, de la Primărie, pentru că au ţinut de noi. Dacă vrei să te implici, poţi schimba lucrurile! Am încredere că va fi dată în circulaţie la finalul acestui an, pentru că am făcut toate demersurile să remediem problemele care au mai fost. Constructorul îşi va menţine promisiunea şi vom circula pe ea cât de repede", spune primarul Lucian Costin, la finalul filmării.

Rămâne de văzut dacă realitatea va confirma declarațiile sale. Reamintim că a mai fost un termen de finalizare avansat de primarul Lucian Costin - 14 noiembrie 2022. Şi că investiţia are deja un istoric păgubos: un contract de finanţare europeană şi două contracte de execuţie reziliate de CNAIR. Primul constructor a fost compania portugheză Sociedade De Construcoes Soares, care a subcontractat lucrările firmei gălăţene Atlas SA, şi a reuşit să realizeze 14,77 la sută din proiect, înainte de retragerea utilajelor de pe şantier. Cel de-al doilea executant, asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale ALO’ SRL, a dus investiţia la 58 la sută, progres fizic înregistrat la data rezilierii contractului de lucrări. Actualul constructor este asocierea Mavgo Holding SRL (lider) - SC Antrepriza de Construcții Drumuri şi Autostrăzi SRL - SC BDU Maxi Construct - Hydostroy AD care a primit ordin de (re)începere a lucrărilor pe 20 mai 2021.

Citit 5640 ori Ultima modificare Miercuri, 14 Decembrie 2022 16:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.