Cine-i vinovat pentru întârzierea de zece ani a Centurii Tecuciului (FOTO)
Foto: Anca Melinte

Cine-i vinovat pentru întârzierea de zece ani a Centurii Tecuciului (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Cu aplauze, așa au fost salutate - de politicieni și de cetățenii prezenți la eveniment - primele autoturisme care au rulat pe Varianta de Ocolire a municipiului Tecuci, deschisă oficial traficului pe 28 decembrie 2022, la prânz. E drept, unii șoferi au furat startul și, ignorând indicatoarele rutiere de acces interzis, au parcurs deja noua centură, pe propria răspundere, varianta de ocolire fiind verificată abia acum de Poliția Rutieră. 

Moment istoric pentru Varianta de Ocolire a municipiului Tecuci! Centura, a cărei construcție a durat zece ani - timp în care un contract de finanțare europeană și două de lucrări au fost reziliate - a fost deschisă oficial traficului, miercuri, 28 decembrie 2022. Drumul, în lungime de aproape 7 kilometri, unește DN 24 și DN 25 şi va prelua traficul greu care venea din judeţele învecinate şi trecea prin municipiul Tecuci.

„Zece ani pentru 6,9 kilometri – 690 de metri pe an”, calculau, cu glas tare, tecucenii care s-au adunat miercuri, pe la 11,30, în zona Variantei de Ocolire Tecuci așteptând deschiderea oficială a traficului. „Știți cum se spune: mai bine mai târziu decât niciodată! Noi decontăm și așteptăm, că nu depinde de noi, ci de constructori. Și totuși nu înțeleg de ce a durat atât de mult, că nu are nici șapte kilometri. Nu sunt firme de construcții, nu au specialiști, nu au oameni?! Chinezii fac tuneluri pe sub apă și străzi, noi nu suntem în stare să facem o centură decât în zece ani. Să văd cum o fi când oi trece până în partea cealaltă. Au fost pirați de ăștia care nu au vrut să înțeleagă că e închisă, dar eu n-am trecut”, ne-a mărturisit unul dintre cetățeni. 

Și, cum totdeauna mai rămâne câte ceva de făcut, banda care restricționa traficul a fost dată la o parte ca să intre un utilaj în care muncitorii să mai încarce din bordurile rămase nefolosite. În cele din urmă, oficialitățile și-au făcut apariția, în frunte cu Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și primarul Tecuciului, Lucian Costin, alături de care s-au aflat parlamentarii și liderii PNL. 

Întrebat cine e de vină pentru cei zece ani de care a avut nevoie centura pentru a fi construită, Ionel Scrioșteanu a răspuns: „Documentațiile imature scoase la licitație, care au permis angajarea unor constructori care nu aveau capacitatea să ducă aceste lucrări la capăt și care nu și-au făcut treaba. Iar rezilierile acelor contracte au dovedit acest lucru”. Secretarul de stat a mai dat vina și pe instabilitatea politică la nivelul ministerului, iar pentru scumpirea investiției – pe inflația care a afectat piața.

Moment de mare bucurie 

„Pentru toți tecucenii este un moment de mare bucurie. Iată că, după zece ani de așteptări, Tecuciul are în final acest obiectiv foarte important - centura ocolitoare, gata. Am avut foarte multe blocaje, de la Transgaz până la Electrica, dar cu deplasări la București, cu multe telefoane, și noi ca autoritate locală am reușit finalizarea acestui obiectiv care pentru mulți nu mai avea finalitate. Iată că de azi vom circula nu numai noi, tecucenii, dar și cei aproximativ 120.000 de cetățeni din jur. Mulțumesc tuturor celor implicați în acest proiect, de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere până la factorii decidenți din Ministerul Transporturilor, care au făcut posibilă deschiderea acestui obiectiv”, a declarat primarul Tecuciului, Lucian Costin.

Edilul-șef tecucean a admis că unii șoferi au furat startul, dovadă că șoseaua a avut parte și de primul accident: „Acest fapt nu are nicio implicație. Din păcate, mulți cetățeni nu au respectat indicatoarele rutiere de acces interzis. Cei care au circulat până acum au făcut-o pe propria răspundere”.

Trecut zbuciumat

Reamintim, lucrarea a fost începută în 2012 de compania portugheză Sociedade De Construcoes Soares, care a subcontractat lucrările firmei gălăţene Atlas SA şi a reuşit să realizeze 14,77 la sută din proiect, înainte de retragerea utilajelor de pe şantier. Cel de-al doilea executant, asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale ALO’ SRL, a dus investiţia la 58 la sută, progres fizic înregistrat la data rezilierii contractului de lucrări. Cel de-al treilea constructor, asocierea Mavgo Holding SRL (lider) - SC Antrepriza de Construcții Drumuri şi Autostrăzi SRL - SC BDU Maxi Construct - Hydrostroy AD a finalizat investiția.

Varianta de Ocolire Tecuci are o lungime de 6,945 km și se desprinde din DN 24, traversează cu un pasaj superior DN 24 și linia CF Mărășești - Tecuci la km 0+385,95, continuă în aliniament până la intersecția la nivel cu DJ 252H la km 2+490, traversează cu pasaj superior linia CF Făurei - Tecuci la km 6+416,29 și se finalizează la km 6+945 (echivalent cu km 6+801,29), la intersecția cu DN 25.

Foto: Anca Melinte

Citit 4721 ori Ultima modificare Marți, 03 Ianuarie 2023 12:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.