Fonduri europene de 46 milioane de euro pentru modernizarea Portului Mineralier

Fonduri europene de 46 milioane de euro pentru modernizarea Portului Mineralier
Evaluaţi acest articol
(28 voturi)

În Portul Mineralier va începe cel mai amplu program de modernizare din ultimele patru decenii, grație unui proiect în valoare de peste 46 milioane de euro, derulat cu fonduri europene de CN Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați.

Contractul de proiectare și execuție din cadrul proiectului "Modernizarea și dezvoltarea Portului Mineralier Galați", finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), a fost semnat luni, 19 iunie, de conducerea CN APDM Galați şi câștigătorii licitației aferente proiectului, asocierea formată din Citadina '98 (lider), Tancrad, Oldroad Construct, Allplan Construct, Vega '93 și Lemacons. De asemenea, în calitate de subcontractori, în proiect vor participa firmele Hidroport Expert, Superquatro Grup, Hidrotehnica Romconstruct și SC Atlanta HV-CO.

Dată fiind importanța acestui contract pentru viitorul portului Galați, la eveniment au fost prezenți și reprezentanți ai administrației publice locale și județene, ai operatorilor portuari, ai unor instituții care, într-un fel sau altul, au legătură cu transporturile pe Dunăre.

Potrivit directorului general al APDM Galați, Marcela Daniela Costea, proiectul de modernizare a Portului Mineralier - operat de Romportmet, ce deservește combinatul siderurgic de la Galați, este cel mai amplu din 1982 până în prezent, iar așteptările sunt pe măsură. "Urmărim reabilitarea și modernizarea celor 16 dane din Portul Mineralier, cu o lungime de aproape 2 km și realizarea a trei noi platforme portuare. Rezultatul dorit este o creștere a traficului de marfă cu cel puțin 35 la sută, până în 2050. De asemenea, împreună cu combinatul siderurgic, cu care avem o colaborare foarte bună, ne așteptăm la o diversificare a mărfurilor importate/ exportate prin acest port important de la Dunăre", a explicat Marcela Daniela Costea.

Prezent la eveniment, subprefectul Ciprian Manea a ținut să sublinieze că investiția derulată de APDM Galați este una care "va dinamiza mediul de afaceri și va genera noi locuri de muncă". La rândul lor, primarul Galațiului, Ionuț Pucheanu, și vicepreședintele Consiliului Județean Galați, Mitică Sandu, au ținut să aprecieze "concurența" pe care APDM Galați o face administrației publice în atragerea de fonduri europene (Administrația Porturilor are un portofoliu de proiecte europene în valoare de 350 milioane de euro, din care proiecte de 160 de milioane de euro sunt în curs de implementare - n.r.). "Existența Galațiului este legată de Dunăre și existența porturilor. Iar acest proiect dovedește că și viitorul acestei comunități este legat de porturi", a arătat primarul Ionuț Pucheanu. "Această investiție, la fel ca altele în regiune - podul peste Dunăre, drumul expres, viitorul aeroport etc. - pun zona Galați-Brăila pe harta economică a României și vor contribui la atragerea de noi investiții", a declarat și Mitică Sandu.

La nivelul porturilor de pe Dunărea Maritimă, Portul Mineralier rămâne principala "locomotivă" a transporturilor navale. Pe de altă parte, deși portul are 16 dane, doar jumătate dintre acestea sunt folosite în prezent. Planul APDM Galați este de a crește gradul de siguranță în operarea portuară și de a crește capacitățile de descărcare/ depozitare, inclusiv printr-o serie de extinderi. Un alt obiectiv ar fi o interconectare mai eficientă între transportul fluvial și cel terestru, dar și o diversificare a tipurilor de mărfuri care pot fi operate în port.

Citit 4360 ori Ultima modificare Sâmbătă, 24 Iunie 2023 08:24

9 comentarii

  • postat de Radu
    Marți, 20 Iunie 2023 18:39
    89.136.0.***
    Pt. domnul Gigi, macaralele portic sunt foarte scumpe si peste tot in Europa nu sunt noi cum credem noi, dar sunt foarte bine intretinute. In Asia si aici ma refer la China, Coreea, sunt instalatii noi. In Romania in ultimii 30 de ani s-au montat cateva macarale portic noi.
    0
    0
  • postat de Consultant
    Marți, 20 Iunie 2023 13:26
    77.165.121.***
    Printre comentatori (unii frustrați și cu diplome doar la suflatul în vuvuzele), există cineva care să înțeleagă mecanismele finanțărilor europene?
    Uitați ce finanțează POIM (Program Operațional Infrastructură Mare): activităţi din patru sectoare: infrastructura de transport, protecţia mediului,
    0
    1
  • postat de Terente ...din Galati
    Marți, 20 Iunie 2023 11:00
    89.137.229.***
    Știu zona portului mineralier din vremea cand CSG duduia...Se producea fonta si otel la un nivel cu mult fata de ce se face astazi. Si cantitativ dar si valoric. Portul desevea cu un singur chei, pe care erau 3 sau 4 macarale, un trafic infernal. Astazi, in locul Sidex, avem Liberty, cu o productie
    0
    0
  • postat de Florentin
    Marți, 20 Iunie 2023 09:14
    194.105.20.***
    Gigi esti total pe langa subiect, dar nici nu ar trebui sa ma mire! Articolul face referire la modernizarea cheului/danelor de operare si nu a utilajelor! Si ca sa stii, macaralele pe care le consideri tu ''invechite'' sunt ok pentru buna desfasurare a tuturor proceselor. Dar daca se va dori extinde
    0
    0
  • postat de florin
    Marți, 20 Iunie 2023 09:12
    86.124.200.***
    Ceea ce a spus Gigi este perfect adevarat!Am participat la reparatiile macaralelor si a podurilor din combinat,porturi,santiere navale!Daca la Vard Braila sau Vard Tulcea sau adus macarale noi in zona Galati situatia este jalnica!Au fost multe accidente cu instalatiile de ridicat si transportat in p
    0
    0
  • postat de Tirpitz
    Marți, 20 Iunie 2023 09:00
    82.76.159.***
    "Competenta" directoare de la APDM, detinatoarea a unui snop de certificate, diplome de licenta, masteratae, fosta contabila, inginer mecanic, director la piata agroalimentara, specialista in a accesa fonduri europene, manager proiecte, director la vapoare, te doare capul, comert cu ridicata, ha, ha
    0
    0
  • postat de Intreb si eu
    Marți, 20 Iunie 2023 08:52
    95.76.3.***
    Si cam ce se importa/exporta prin acest port? Si daca desesrveste Combinatul, de ce nu il reabiliteaza/modernizeaza privatul?
    0
    0
  • postat de Fuya
    Luni, 19 Iunie 2023 22:13
    89.39.81.***
    Ia uite man... Se fac investiții. Mira-m-as!
    0
    0
  • postat de Gigi
    Luni, 19 Iunie 2023 21:23
    95.76.37.***
    Puteti sa va dati peste cap si sa faceti din port gardina raiului
    daca vreti profit, banii vor veni doar prin schimbarea macaralelor, in general
    a instalatiilor de ridicat.
    Atat timp cat aceste utilaje sunt invechite, macarale din anii 70-80
    utillaje care mai mult consuma bani (piese, reparatii
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.