Rovana Barbu = Sulfina Plumb
Foto: Ilustraţie: Monzanette

Rovana Barbu = Sulfina Plumb
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ce au în comun Sulfina Barbu şi Rovana Plumb? Cam seamănă, inclusiv la figură, după cum se poate vedea mai sus, unde le-am unit noi chipurile după asemănarea faptelor lor.

Ambele sunt la origine inginere, prima geolog, a doua chimist. Ambele au de-a face cu Ministerul Mediului. Ambele au de-a face cu taxa auto. Prima a iniţiat-o şi apoi afirma că nu ştie cum de s-au dublat cuantumurile faţă de proiectul iniţial. Ce-a de-a doua a prezentat un proiect în ianuarie şi a dublat sumele până la varianta supusă aprobării Guvernului.

Există şi o deosebire: Sulfina nu s-a dezis vreodată de taxă, pe când Rovana una susţinea când era în opoziţie - "taxa auto reprezinta un nou bir pe capul românilor şi nu are acoperire europeană" - alta face acum rebotezând-o timbru şi dublând-o.

Practic, prin ministreasa Mediului, uselei se dovedesc la fel de lacomi de biruri ca şi pedeleii, la fel de dispreţuitori vizavi de consultarea publică, la fel de dubioşi în decizii, dar şi incompetenţi sadea.

Opinia publică e doar Renault-Dacia

Despre lăcomie n-are rost să vorbim. Dacă măsurau anual emisiile de CO2, care cresc pe măsură ce "îmbătrâneşte" maşina, strecurau taxa de poluare gradat, în impozit, şi luau câte puţin, dar de la toată lumea. Aşa vor plăti doar nefericiţii care n-au auzit de Bulgaria, care nu ştiu ce-i comodatul sau pur şi simplu au chef să-şi arunce banii pe-o maşină nouă, cu revizii exorbitante, în loc s-o păstreze pe cea veche, suficient de bună la ce drumuri are România.

Populistă până la fariseism, ministreasa a plecat urechea doar la isteriile managerului de la Dacia, Jerome Olive care insista disperat să se dubleze cuantumurile timbrului de mediu. Ceea ce s-a şi întâmplat. Vă daţi seama ce mândrie pe grupul Renault când pentru Daciile Euro 3 şi 4 se va plăti timbru de mediu cât trei sferturi din valoarea lor, iar cele de la Euro 2 în jos se vor mai putea înstrăina doar gratis.

Dubioasă în noua variantă e şi taxarea dublă pentru diesel. Cică motorina ar polua mai mult. Când tot mapamondul se orientează pe diesel, Rovana scote din chimia ei nişte noxe secrete...

Dar măsura incompetenţei o dă tabelul de mai jos. De la varianta iniţială până acum, logica de calcul s-a schimbat. Pe principiul "poluatorul plăteşte", la o maşină de aceeaşi vechime şi cilindree, plăteşti mai mult cu cât e clasa Euro mai avansată! Curat logică inginerească, are Rovina Barumb! Ori Sulvana Plurbu? Totuna...

Taxa din suflet

13-02-20-PlumbFariseuTab-rsz

Citit 16956 ori Ultima modificare Marți, 19 Februarie 2013 20:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.