Portul Galaţi | Care vor fi primele slujbe generate de proiectul Terminalului Multimodal

Portul Galaţi | Care vor fi primele slujbe generate de proiectul Terminalului Multimodal
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

Conducerea Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a prezentat, în cadrul ultimei şedinţe a Comisie de Dialog Social ce funcţionează pe lângă Prefectura Galaţi, o serie de detalii privind modul în care proiectul Terminalului Multimodal din Portul Galaţi va ajunge să genereze, în final, peste 50.000 de locuri de muncă, proiecţie primită cu destul scepticism de opinia publică gălăţeană.

După cum v-am informat în paginile ziarului „Viaţa liberă”, în luna octombrie a demarat proiectul „Platforma Multimodală Galaţi - Etapa 1 - Modernizarea infrastructurii portuare”, în valoare de 25,6 milioane de euro, parte a unui proiect mai amplu, în valoare de 80,79 milioane de euro, menit să ducă la relansarea activităţii în Portul Galaţi şi să asigure o legătură fiabilă cu rutele de transport europene, atât pe apă, cât şi pe căile rutiere şi feroviare.

În cadrul Comisiei de Dialog Social, directorul general al APDM Galaţi, Lugi Ciubrei, a arătat că, „prin implementarea proiectului se aşteaptă efecte externe pozitive asupra economiei locale: efecte de tip „one-time” produse pe perioada construcţiei proiectului de investiţii: investiţii în construcţia portului (creşterea ocupării forţei de muncă şi a valorii adăugate), în special în industria de construcţii şi domenii auxiliare; efecte directe rezultate din operarea proiectului de investiţii: crearea permanentă de noi locuri de muncă şi valoare adăugată, precum şi reducerea traficului rutier”.

„Companiile cu sediul în zonele portuare generează prin activităţile lor efecte directe cu privire la ocuparea forţei de muncă şi crearea de valoare adăugată. Aceste efecte directe sunt create atât de către companiile din sectorul privat, cât şi de către instituţiile implicate cu sarcini administrative în domeniul construcţiei portuare”, a precizat directorul APDM Galaţi.

Pe de altă parte, până la zecile de mii de locuri de muncă mai avem de aşteptat, iar deocamdată trebuie să ne mulţumim cu… câteva sute. „În faza de execuţie a proiectului se vor crea 239 de locuri de muncă, iar în faza de operare, începând din 2020, vor fi create 37 de locuri permanente în noul port Galaţi, pentru trei schimburi, în condiţiile unei operări a platformei multimodale de 24 h/zi, 6/7 zile şi 52 săptămâni pe an. Cu toate acestea, impactul asupra economiei din regiunea Galaţi şi economia românească în ansamblul este estimat a fi mult mai mare, prin crearea unui număr de 50.000 locuri de muncă noi extinse în jurul platformei multimodale, în primii zece ani după punerea în funcţiune a acesteia”, a amintit, din nou, directorul APDM Galaţi.

Printre efectele indirecte în industriile adiacente activităţii portuare pe care mizează APDM Galaţi se numără: "crearea unui port cu capacităţile descrise în termeni de mărime (volume mari) şi tip (conexiuni multimodale) va atrage prin efect de multiplicare alte noi industrii în zonă (industrii dependente de capabilităţile de transport maritim în adâncime) şi poate susţine dezvoltarea industriilor existente (de exemplu, industria construcţiilor navale existente în portul Galaţi)".

Noul port Galaţi va atrage noi industrii cu efecte pozitive relevante asupra ocupării forţei de muncă şi asupra valorii adăugate pentru regiunea Galaţi, precizează APDM Galaţi. Printre efectele secundare datorate creşterii bunăstării economiei locale, conducerea portuară menţionează: „în urma ocupării forţei de muncă locale suplimentare, venitul disponibil în regiune va creşte şi, prin urmare, consumul de bunuri şi servicii va creşte, la rândul său. Prin urmare, vor exista efecte secundare asupra valorii adăugate şi a ocupării forţei de muncă în bunuri de consum şi industria de retail”.         

Citit 13031 ori Ultima modificare Miercuri, 30 Noiembrie 2016 00:50

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.