Străzile din România, periculoase pentru UE

Străzile din România, periculoase pentru UE
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Mitocan, isteric, lipsit de respect şi periculos în trafic - acesta ar fi portretul şoferului român care goneşte pe şoselele patriei. Potrivit site-ului romaningermania.ro, realizat de jurnalişti români din diaspora, avem printre cele mai periculoase şosele din Uniunea Europeană şi cei mai periculoşi şoferi. Concluzia celor de la romaningermania.ro se bazează pe analiza Eurostat, Biroul de Statistică al Uniunii Europene, care a publicat în 2010 harta europeană a mortalităţii din accidente rutiere, în care România s-a clasat pe locul doi al periculozităţii, cu 16,6 decedaţi la 100.000 de locuitori. În topul celor zece ţări unde moartea circulă pe şosele la braţ cu participanţii la trafic pe primul loc se mai află: Letonia - 16,8 morţi la 100.000 de locuitori. Şoferii români sunt mai periculoşi decât polonezii, grecii, bulgarii şi slovenii. Ne-ar putea da lecţii de şofat cele mai sigure ţări: Malta, Olanda, Islanda, Suedia, Elveţia, Marea Britanie, Germania, Danemarca, Norvegia şi Irlanda. „Şoferii germani sunt printre cei mai prudenţi din Europa. Rata mortalităţii în accidentele de maşină este de trei ori mai mică în Germania faţă de România”, arată site-ul citat.

Weekend funebru

Potrivit Poliţiei Rutiere naţionale, în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică au loc 50 la sută dintre accidentele rutiere grave. Nu doar drumurile naţionale şi europene (cunoscute în Europa ca adevărate rute ale morţii) devin capcane ale morţii, ci şi drumurile judeţene şi comunale proaspăt asfaltate, unde localnicii din mediul rural descoperă viteza şi maşinile puternice. „Cifra avansată de autorităţile române este şocantă: nu mai puţin de 72.434 de persoane au murit pe şoselele din România, după Revoluţie! Este ca şi cum ai şterge de pe faţa Pământului o localitate de mărimea oraşelor Slatina sau Cannes”, precizează sursa citată.

Site-ul îl citează pe Claudiu Cremănuţă, director de dezvoltare la Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie, potrivit căruia spune că multe dintre aceste morţi puteau fi evitate dacă vinovaţii de producerea accidentelor ar fi fost privaţi de libertate: „Dacă în 1990 erau arestate preventiv 720 de persoane pentru infracţiuni la regimul circulaţiei, numărul acestora a tot scăzut: 127 - în 2000, 16 - în 2010. Numărul celor arestaţi în 2011 a fost de doar 15”.

UE ne vrea prudenţi

Obiectivul Comisiei Europene este acela de a reduce cu 50 la sută, numărul victimelor accidentelor de circulaţie produse pe teritoriul statelor membre, şi asta până în 2020. Prin înăsprirea legislaţiei şi educaţie, în Estonia, numărul accidentelor a scăzut cu 78 la sută între 1994 şi 2008, iar în Germania, Portugalia, Suedia şi Slovenia cu 60 la sută, deşi numărul de kilometri parcurşi de şoferi a crescut în medie de 2,7 ori. O problemă serioasă ar fi faptul că şoferii români respectă legea pe teritoriul altor ţări, dar acasă o încalcă. Dacă acele panouri mari „Stop accidentelor, viaţa are prioritate!” nu au avut efect, poate mai eficiente ar fi măsurile practicate la Sarajevo, unde maşinile lovite stau pe trotuare, iar când le văd, şoferii devin prudenţi.

Citit 2665 ori Ultima modificare Luni, 14 Noiembrie 2011 19:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.