Galaţiul şi transporturile în regiunea Dunăre - Marea Neagră

Galaţiul şi transporturile în regiunea Dunăre - Marea Neagră

Ovidiu Amălinei
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)
5 comentarii

Municipiul Galaţi este, timp de două zile, în perioada 17-18 mai, gazda celei de-a treia reuniuni a partenerilor şi comitetului director din cadrul proiectului "Dezvoltarea regională şi a transportului în zona Dunăre - Marea Neagră către o regiune multiport de acces transnaţională" - DBS Gateway.

Proiectul, în valoare de 2,17 milioane de euro, este cofinanţat din fonduri europene, obiectivul principal fiind acela de a promova investiţiile menite să transforme regiunea Dunăre - Marea Neagră într-o poartă de acces atractivă pentru transportul maritim şi fluvial între Europa Centrală şi Marea Neagră, regiunea Caspică şi Orientul Îndepărtat. Proiectul reuneşte 10 parteneri financiari şi 20 parteneri asociaţi, din 14 ţări interesate de dezvoltarea transporturilor pe Dunăre, lider de proiect fiind Guvernul Regional al Austriei Inferioare.
"Este un proiect important pentru Galaţi şi pentru România, dar şi pentru celelalte ţări riverane Dunării, în ceea ce priveşte stabilirea măsurilor comune de dezvoltare economică. Avem nevoie de o voce comună, puternică, de legături cât mai strânse pentru a ne urmări obiectivele de dezvoltare regională", a declarat Christian Popp, reprezentantul Guvernului Regional al Austriei Inferioare.
La rândul său, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a amintit că la Galaţi se derulează unul dintre cele mai importante proiecte din regiune, cel al terminalului multimodal, proiect care, la finalizare, va însemna investiţii de peste 80 milioane de euro. "Avem această "autostradă a Dunării" la nivel european şi inclusiv prin proiectul DBS Gateway sperăm să găsim o formă de conectivitate a Galaţiului şi modalităţi de dezvoltare a transportului naval mult mai bune decât avem în momentul de faţă. Avem nevoie să "punem Galaţiul pe hartă", să-i prezentăm oportunităţile, inclusiv în ceea ce priveşte derularea unor investiţii", a precizat primarul Ionuţ Pucheanu.
Ca etape în promovarea transportului în zona Dunăre - Marea Neagră, participanţii la proiectul DBS Gateway şi-au propus: utilizarea puterii unei voci comune pentru accelerarea schimbărilor necesare şi punerea în aplicare a "foii de parcurs" ce a fost elaborată în comun în planurile regionale de acţiune; poziţionarea "Regiunii de acces DMN - DBS Gateway" ca marcă recunoscută şi vizibilitatea pe piaţa internaţională a posibilităţilor acesteia; sprijinirea părţilor interesate relevante din porturi, oraşe şi regiuni, pentru a oferi servicii comune, a extinde funcţiile porturilor şi a garanta accesul la hinterlandul multimodal pentru extinderea zonelor adiacente ale porturilor; cooperarea cu alte iniţiative din interiorul şi din afara regiunii.

Citit 2369 ori Ultima modificare Vineri, 18 Mai 2018 11:29

5 comentarii

  • postat de Suzi quatro Vineri, 18 Mai 2018 18:42 82.137.13.*** Link la comentariu
    0
    4

    Am avut 200 de vapoare comerciale+120 de pescadoare eram cei mai tari dupâ rusi Acum mai avem o corabie Pânzarul lui Stefan dar si asta este bunâ de aruncat in ultimul Furnal Cu ce vreti sâ facet comert pe mare ? Cu corbii din hârtie nu puetem pentu câ la Chiscani sa dârâmat Combinatul de hârtie Am incurcat borcnele in democratia asta vârâtâ cu forta in România

    Raportează
  • postat de florin Vineri, 18 Mai 2018 13:33 213.233.85.*** Link la comentariu
    1
    7

    Pe care drumuri vor veni si pleca marfurile in portul Galati?????Sau vor veni pe apa si vor pleca tot pe apa ???????

    Raportează
  • postat de Laurentiu Vineri, 18 Mai 2018 12:50 51.15.65.*** Link la comentariu
    0
    3

    Daca NODUL INTERMODAL DE DESCARCARE SI TRANSPORT CONTAINERE CU MARFURI din Port Bazinul Nou se va realiza in urmatorii 2 ani, deci pana-n 2020 basescu este zana Maseluta. Si din cate stiu nu este nicio zana specimenul respectiv.

    Daca s-ar realiza pana-n 2020 si extinderea centurii orasului cu acel pod cu hobane, dar si acest nod intermodal de descarcare si transport containere cu marfuri din Port Bazinul Nou Galati ar fi extraordinar pentru acest oras, dar astea sunt vise frumoase taica, ce cred ca ai nostri alesi locali(putere+opozitie) nu au capacitatea intelectuala si nici vointa de a le realiza.

    Raportează
  • postat de Suzi quatro Vineri, 18 Mai 2018 09:02 82.137.13.*** Link la comentariu
    2
    7

    Dacâ vindem portul la Austria inferioarâ (la cea superioarâ am dat petolul). am scâpat de necaz Vapoare nu mai avem decât Pânzarul lui Stefan dar si âsta sufera dedorul lui De cârat nu mai ai ce de dârâmat mai avem Combinatul si Viaductul dar si pe âsta au grijâ cei din UE sâ nu l distrugem noi câ doar a fost vândut o datâ acum este a unui investitor strategic care o sterge englezeste la macaronari sâ -i fericeascâ si pe âia Care stie mai avem flota

    Raportează
  • postat de DRAGOMIR STEFAN Vineri, 18 Mai 2018 06:48 188.24.249.*** Link la comentariu
    3
    10

    Initiativa acestei reuniuni este laudabila si as adauga si importanta investitie pe care o reprezinta PODUL PESTE

    DUNARE in zona GALATI-BRAILA care trebuie finalizata in 2021.

    In mod sigur,alaturi de terminalul MULTIMODAL , PODUL -a doua investitie majora- ne va REPUNE in drepturi

    legitime ca un sistem nodal, asa cum si merita aceest mare, frumos si important din zona de Sud-Est a U.E.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.