Ranfluare cu penalizare

Ranfluare cu penalizare
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Pentru depăşirea termenelor prevăzute în contract, firma care execută lucrările de ranfluare a pierdut deja 200.000 lei *

Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a notificat firma Superquatro Grup, ce execută lucrările de ranfluare a epavei navei „Transilvania”, că a depăşit termenele de finalizare prevăzute în contract şi ca urmare i se vor percepe penalizări.

„Firma a fost notificată şi asta  e situaţia! Asta spune contractul, asta facem. Penalizările sunt de 0,1 pe zi din valoarea contractului”, ne-a declarat directorul APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu.

Valoarea contractului de ranfluare a epavei navei „Transilvania”, care blochează de mai bine de 30 ani danele 18-21 din Portul Comercial Galaţi, are o valoare de 14,3 milioane lei, ceea ce înseamnă că penalizările sunt de 14.300 lei pe zi.

Cum termenul de finalizare a lucrărilor era 23 octombrie, Superquatro Grup s-a ales deja cu „o gaură” de peste 200.000 lei! Trebuie spus că firma a beneficiat deja de o prelungire de trei luni a termenelor ca urmare complicaţiilor de ordin tehnic descoperite după începerea lucrărilor.

Cele mai mari obstacole în scoaterea epavei sunt aluviunile care au „cimentat” corpul navei, dar şi fragilitatea structurii navei. „În momentul în care se încearcă tractarea bucăţilor tăiate sar niturile, corpul navei fiind şi foarte corodat.

Nici măcar nu au mai adus o macara de 100 tone pentru că nu aveau ce să facă cu ea…”, a precizat directorul APDM Galaţi. După cum v-am relatat în paginile ziarului nostru, greutatea totală a epavei a fost estimată la 3.460 de tone, până acum nefiind scoase decât câteva bucăţi care reprezintă doar cel mult o treime din corpul navei.

„Desigur, date fiind aceste penalizări există şi o oarecare stare de nervozitate, dar lucrările continuă. Săptămânal firma prezintă un raport despre stadiul lucrărilor, dar avem şi noi oameni în teren care monitorizează situaţia”, a mai declarat Mihai Ochialbescu.

„Ei lucrează şi asta este cel mai important. Anul acesta ei spun că o scot…”, a mai arătat directorul APDM Galaţi. Dincolo de ranfluarea epavei, pentru a duce contractul până la capăt, Superquatro Grup trebuie să refacă şi cheiul afectat de prezenţa navei.

Este un element ce nu trebuie neglijat, dat fiind faptul că plata contractului se va face abia după finalizarea lucrărilor.

Citit 1097 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.