Drumul de centură va pune în mişcare economia Galaţiului

Drumul de centură va pune în mişcare economia Galaţiului

Ovidiu Amălinei
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)
15 comentarii

Proiectul de extindere şi modernizare a Drumului de centură al municipiului Galaţi, în valoare de aproape 30 milioane de euro, a fost lansat marţi, 9 aprilie, la sediul CJ Galaţi. Investiţia este rezultatul unui parteneriat între CJ Galaţi şi Primăria Galaţi, fiind cel mai amplu proiect de infrastructură rutieră din judeţul Galaţi din ultimele decenii.

La capătul unui "maraton" ce a presupus realizarea într-un timp foarte scurt a documentaţiei şi studiilor tehnice, obţinerea avizelor, adoptarea unor hotărâri de CJ şi CL, proiectul "Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi" a reuşit să prindă o finanţare din fonduri europene în cadrul apelului SUERD, al Programului Operaţional Regional. Bugetul total al proiectului este de 135,2 milioane de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 132,5 milioane de lei, iar confinanţarea asigurată de CJ Galaţi este de 2,7 milioane de lei.
"Proiectul acesta este rezultatul unei munci de echipă - CJ Galaţi şi Primăria Galaţi - în care cele două UAT-uri au reuşit să se armonizeze şi să demareze acest proiect atât de aşteptat şi de necesar la Galaţi", a arătat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea. La rândul său, primarul Ionuţ Pucheanu, a punctat şi impactul pe care îl va avea în plan economic implementarea acestui proiect: "Oriunde s-au demarat proiecte de o asemenea anvergură, s-a generat şi o dezvoltare a mediului de afaceri; ne dorim ca acest lucru să se întâmple şi la Galaţi". Nu în ultimul rând, directoarea Agenţiei pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Est, Luminiţa Mihailov, a amintit de abordarea inovativă a acestui proiect, atât în ceea ce priveşte soluţia de finanţare, cât şi soluţiile tehnice identificate.

Infrastructură pentru dezvoltare

După cum v-am informat în paginile ziarului nostru, proiectul Drumului de centură, ce va avea aproape 11 km, vizează lărgirea la patru benzi a arterelor rutiere, cinci sensuri giratorii, asigurarea tuturor elementelor de siguranţă rutieră, trotuare, piste pentru biciclişti etc., dar elementul cel mai spectaculos va fi construirea unui pod hobanat, ce va permite inclusiv scurtarea Drumului de centură iniţial cu 2,6 km, ceea ce va însemna costuri mai reduse pentru transportatori. Beneficiile, în plan economic, nu se opresc aici. Lucrările înseamnă, până la urmă, bani care intră în mediul de afaceri local, fie că e vorba de firmele de construcţii, furnizorii de utilităţi, de crearea de noi locuri de muncă, de taxele şi impozitele care se vor regăsi în dezvoltarea altor sectoare. "Direct sau indirect, întregul judeţ Galaţi va beneficia de acest proiect, de legăturile mai sigure şi mai rapide care vor fi asigurate cu reţeaua de drumuri naţionale", a arătat preşedintele CJ, Costel Fotea. Conform studiilor realizate în cadrul proiectului, printre beneficiarii direcţi sau indirecţi se vor număra majoritatea agenţilor economici din zona Galaţiului. Aici intră inclusiv creşterea accesibilităţii în zonele industriale ale oraşului, la Zona Liberă şi porturile comerciale, vama Giurgiuleşti, dar şi de creşterea mobilităţii pentru transportatori spre zona legumicolă Zătun-Tuluceşti şi Lunca Joasă a Prutului Inferior.

Proceduri de achiziţie

În cadrului proiectului, procedurile de achiziţie - proiectare şi execuţie a lucrărilor - au fost demarate, cu clauză suspensivă, încă din 2018, în prezent fiind în curs de finalizare procedura de evaluare tehnico-economică a ofertelor. În cursă au intrat trei asocieri de firme şi un ofertant unic, în total fiind însă vorba de nu mai puţin de 26 de agenţi economici din România, dar şi din Italia, Bulgaria şi Austria. Dacă nu vor apărea sincope, vom putea avea un câştigător până mijlocul lunii mai. Firmele care vor câştiga contractul vor avea la dispoziţie şase luni pentru realizarea proiectului tehnic, astfel că în luna octombrie ar putea demara lucrările în teren. Conforma proiectului, termenul de finalizare a lucrărilor este mai 2022, dar acesta ar putea fi devansat dacă viitorul constructor va avea capacitatea de mobilizare necesară.

Citit 3640 ori Ultima modificare Joi, 11 Aprilie 2019 16:55

15 comentarii

  • postat de Gigi Miercuri, 10 Aprilie 2019 17:11 86.125.62.*** Link la comentariu
    1
    7

    Pentru Taranu Taran
    Nu te ustura buzele ?

    Raportează
  • postat de caddy Miercuri, 10 Aprilie 2019 15:26 89.238.225.*** Link la comentariu
    5
    2

    Ce imi place cand vad hastagistii cum se zvarcolesc, la cat mai multe proiecte! HaHa

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Miercuri, 10 Aprilie 2019 14:56 86.34.180.*** Link la comentariu
    3
    7

    Cine a emis asemenea gogorita? Un stift de lucrare, fara alta finalitate practica decat ca va ingrasa firma constructoare. Daca se dorea relansarea economica a orasului Galati, trebuia inceput cu aeroportul(din fonduri de la buget+ fonduri europene), concomitent cu podul peste Dunare( din fonduri private) care sa lege si Basarabia si Bugeacul cu Dobrogea, prin Galati.Restul veneau de la sine, economisti de trei parale , ce sunteti!

    Raportează
  • postat de mimi Miercuri, 10 Aprilie 2019 13:31 82.137.11.*** Link la comentariu
    1
    3

    Cum scurteaza cu 2.6 Km drumul ?
    Doar punand un pod in spate la supemarket ?

    Raportează
  • postat de Suzi quatro Miercuri, 10 Aprilie 2019 10:39 82.137.12.*** Link la comentariu
    9
    9

    Domnilor Înainte de a face DRUMUL DE CENTURA NEAGRĂ POATE vă vine ideea să faceți un studiu să vedeți dacă nu se va DUCE IN Râpă pe Calea Ferată toată lucrarea dacă va apropiați cu două benzi Acum sunt Plopi și Copaci car țin Malul //
    Când se vor tăia toți Copacii se va DUCE pe Calea Ferată că la Brateș ///Dar nu vă FACEȚI Probleme NUMAI PENTRU PLOPI VA IA 6 LUNI SĂI DAȚI JOS SI SĂI CĂRAȚI SI DACĂ IN ACEST LUNI ÎNLĂTURAȚI ȘI GROPILE BETONATE DIN GARAJE CARE ACUM SUNT ACOPERITE CU RESTURILE VEGETALE ȘI CĂRĂMIZI PUTEȚI SĂ SĂRIȚI DIN TERMEN SI ATUNCI DĂM EUROII ALOCAȚI ÎNAPOI LA BRUXELLES

    Raportează
  • postat de VALENTIN Miercuri, 10 Aprilie 2019 10:13 109.103.134.*** Link la comentariu
    7
    6

    dar barbosiul si filestiul?/?? ca doar vin alegerile.........................

    Raportează
  • postat de Pesimistul Miercuri, 10 Aprilie 2019 09:13 5.13.252.*** Link la comentariu
    8
    21

    Se vorbeste deja de 2 ani de marele proiect de infrastructura locala si acum ni se spune ca termenul probabil de finalizare e 2022, vai de capul nostru... probabil o sa fie gata podul la Braila inainte sa termine ei bucatica asta de centura. Dar e campanie electorala si vom mai auzi promisiuni multe legate de "marea centura" a orasului, avand in vedere ca la anul sunt alegeri locale si parlamentare.
    Cred ca multi din agentii economici care asteapta cu acest proiect nu vor mai avea rabdare 7-8 ani pana va fi gata si vor migra catre alte orase dezvoltate sau in cel mai rau caz vor trage obloanele.

    Raportează
  • postat de Florin Miercuri, 10 Aprilie 2019 08:45 89.136.0.*** Link la comentariu
    7
    15

    Pod hobanat ce frumos suna, peste 20 de ani vom avea bani sa intretinem acest pod hobanat.
    Ieri am mers cu masina pe viaduct si cu mahnire am constatat ca arata groaznic. Plin de gropi nematurat, aproape abandonat.
    De ce visam noi romanii tot felul de soutii tehnice scumpe, care nu pot fi intretinute mai tarziu , nu stiu.
    Am un prieten in Eforie care se plange tot timpul ca se mai lucreaza la podul hobanat de peste canal si se circula doar pe un sens. Podurile, la natiunile fara mari resurse financiare, se fac doar peste ape deoarece nu sunt bani pentru intretinerea acestei infrastructuri.

    Raportează
  • postat de Alexuz Miercuri, 10 Aprilie 2019 08:44 5.2.205.*** Link la comentariu
    7
    16

    Se pune in miscare....ca Dinamo in champion league.

    Raportează
  • postat de Aderin Miercuri, 10 Aprilie 2019 08:34 5.13.224.*** Link la comentariu
    5
    18

    Pe hârtii si in vorbe;
    fapte.......mai stam la rând.

    Raportează
  • postat de Vasile Miercuri, 10 Aprilie 2019 07:58 217.156.52.*** Link la comentariu
    2
    14

    Nu ca nu ar trebui modernizat si extins la patru benzi centura Galatiului.
    Consideram ca era un lucru absolut necesar.
    Astfel ca salutam cu multa speranta aceasta unire de forte dintre CJ Galati si Primaria Galati.
    Scriem "cu multa speranta" deoarece constatam ca trebuiesc rezolvate prioritar legaturile rutiere cu exteriorul.
    De ce?
    Pentru ca dezvoltarea economica depinde de legaturile comerciale, de traficul de marfuri.
    Pacat ca nu s-a realizat la Galati podul (tunelul) peste (pe sub) Dunare.
    O sa vedem peste 10 ani cat va ramane in urma Galatiul dpdv economic, dupa ce se da in folosinta Podul de la Braila.

    Raportează
  • postat de Taranu Taran Miercuri, 10 Aprilie 2019 07:55 93.122.251.*** Link la comentariu
    22
    5

    Felicitari domnului presedinte al Consiliului Judetean Galati pentru investitia la Drumul de centura al municipiului Galati ! Sper ca va veni ziua cand se va prelungi si Drumul de centura al orasului Beresti din zona statiei CFR Beresti Tunel pana la drumul judetean DJ 242 B spre satul Plesa (trebuie expropriat cam 200 de metri si de asfaltat cam 1 km) .

    Raportează
  • postat de Mihaela Miercuri, 10 Aprilie 2019 07:32 86.125.62.*** Link la comentariu
    3
    26

    Dar obiectivul "Amenajare artera de legatura intre Bd. Dunarea si Bd. Marii Uniri", cu nr. de contract 47094/13.04.2016, constructor SC LEMACONS SRL Galati si termen de executie 4 luni, care este si astazi 10 aprilie 2019 in stadiul de panou publicitar se va mai realiza odata sau asteptam sa se scurga perioada de gratie si terenul din curtea Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră sa se intoarca in domeniul public al statului şi in administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră. De la vorbe si pana la fapte este o cale foarte lunga, sau poate se astepta niscaiva alegeri locale ???????
    Tot traficul din directia Tecuci si de pe drumul de centura care trebuie sa ajunga la bac sau spre port NU va mai trebui sa tranziteze orasul care si asa are traficul rutier destul de aglomerat.

    Raportează
  • postat de Galatean Miercuri, 10 Aprilie 2019 06:48 82.137.13.*** Link la comentariu
    4
    10

    Asta visaţi voi !!!

    Ce proiecte de infrastructură îşi doresc gălăţenii sunt cu totul altele şi este chiar aici în Viaţa liberă articolul !!

    Articol CARE TREBUIA LĂSAT CAP DE AFIŞ, PRIMUL, PRIMA PAGINĂ o săptămână întreagă !!

    Raportează
  • postat de HighHui Miercuri, 10 Aprilie 2019 01:22 79.116.102.*** Link la comentariu
    4
    9

    Oi mama dar cam mult optimism, ar fi frumos sa termine licitatia pana la mijlocul lui mai si sa inceapa lucrarile pana la sfarsit de 2019, sa termine in 2022 e lapte cu miere....
    Ce se intampla si cu podul sau pasajul pe subt dunare pana la urma? asa greu e sa sape un tunel de cateva sute de metri?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.