La Damen, arhitectură navală pentru Antarctica. Sistem de direcţie unic pentru spărgătorul de gheaţă Nuyina

La Damen, arhitectură navală pentru Antarctica. Sistem de direcţie unic pentru spărgătorul de gheaţă Nuyina
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

În Şantierul Naval Damen Galaţi a fost depăşită una dintre cele mai importante etape în construirea spărgătorului de gheaţă "Nuyina", destinat Diviziei Antarctice a guvernului australian (Australian Antarctic Division - AAD). Mai exact, Damen Marine Components (DMC) a finalizat furnizarea şi instalarea unor echipamente-cheie ale sistemului de direcţie şi cârmele vasului, unele dintre ele fiind în premieră pentru acest tip de nave, se precizează într-un comunicat de presă al Grupului Damen.

Dată fiind forţa colosală a gheţurilor pe care „Nuyina” le va înfrunta în Antarctica, a fost nevoie de furnizarea unor echipamente pe cât de complexe, pe atât de flexibile şi fiabile. DMC, sub marca Van der Velden Marine Systems, este responsabilă pentru detalierea tehnică și fabricarea sistemului de direcție. Sistemul de cârme este unul inedit şi are la bază un proiect-pilot dezvoltat de SN Damen Schelde prin care se asigură navei proprietăţi hidrodinamice optime. Printre elementele inovatoare ale arhitecturii navale se numără o poziţionare şi dimensionare a cârmelor astfel încât nava să-şi poată folosi la un nivel superior puterea motoarelor în lupta cu gheţurile.

Pentru a furniza toate componentele necesare sistemului de direcție de la punte la cârmă, incluzând partea de echipamente hidraulice, de control și alimentare cu energie, DMC a colaborat cu MacGregor - Hatlapa (MacGregor), o renumită companie specializată în sisteme pentru industria navală. Astfel s-a asigurat furnizarea unui sistem integrat personalizat pentru „Nuyina”.

„Cu atât de multe sisteme ce au depăşit limitele de până acum în designul și construirea unui spărgător de gheaţă, DMC a lucrat îndeaproape cu divizia polară a Lloyds Register pe tot parcursul procesului tehnic, pentru a se asigura că standardele ce au fost stabilite au fost realizate”, se precizează în comunicatul de presă al Grupului Damen.

Aceste componente sunt vitale pentru funcționarea sigură și fiabilă a navei. Drept urmare, ca un element de siguranţă suplimentar, pentru a se asigura integritatea structurală a spărgătorului gheaţă „Nuyina”, în condiţiile gheţurilor antarctice, deşi viteza maximă proiectată a navei este de 16 noduri, majoritatea componentelor au fost proiectate să facă faţă unei viteze de până la 31 noduri!

După cum v-am informat în paginile ziarului „Viaţă liberă”, construcţia navei „Nuyina” este parte a unui contract mai amplu - estimat la 1,2 miliarde de dolari - în care este inclusă proiectarea, construcţia, operarea şi mentenanţa navei. Nava reprezintă cea mai mare investiţie a guvernului federal australian din programul destinat Antarcticii. Construcţia navei propriu-zise este estimată la circa 200 de milioane de dolari şi urmează a fi livrată de SN Damen Galaţi până în aprilie 2020.

Citit 3156 ori Ultima modificare Miercuri, 17 Aprilie 2019 19:21

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.