Licitaţie pentru modernizările portuare. Ofertă pentru realizarea primelor lucrări la terminalul multimodal

Licitaţie pentru modernizările portuare. Ofertă pentru realizarea primelor lucrări la terminalul multimodal
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

La licitaţia lansată de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi privind lucrările pentru executarea cheului din cadrul proiectului Platformă Multimodală Galaţi - Etapa 1 - Modernizarea infrastructurii portuare - a fost depusă o singură ofertă, aceasta fiind în prezent în procedura de evaluare, potrivit datelor publicate pe platforma de achiziţii publice SICAP.

Miza contractului pus la bătaie de APDM Galaţi este de 102,7 milioane de lei, aceasta fiind a doua încercare de desemnare a unui executant al lucrărilor de care depinde una din etapele importante de modernizare a portului.

„Lucrările care fac obiectul contractului sunt lucrări hidrotehnice portuare, respectiv: lucrări de dragare în bazinul situat in zona "Port Bazinul Nou" pentru a permite intrarea in siguranţă a navelor; modernizarea cheului existent pentru a efectua operaţiunile de încărcare directa şi operaţiunile de descărcare cu unităţile de încărcare intermodale (ILUs) între nave şi cheu; umplerea parţială a bazinului portuar pentru a crea spaţiu suplimentar pentru acostare şi pentru operaţiunile de manipulare viitoare; nivelarea profilului elevaţiei platformei”, se precizează în documentaţia prezentată în cadrul procesului de achiziţie lansat de APDM Galaţi.

Criteriul de atribuire a contractului este cel mai bun raport preţ - calitate, până la 17 septembrie, data limită de depunere şi publicare a ofertelor, singurii pretendenţi fiind firmele ce fac parte din asocierea ce are drept lider de proiect compania Mer Terre Maritime Development Contracting Co.Ltd. În calitate de subcontractori figurează firmele Marsano şi Rovis Lider.

În evaluarea acestei oferte, vor fi luaţi în calcul mai mulţi factori. Pe lângă componenta financiară, care deţine o pondere de 65 la sută în cadrul ofertei, la fel de importante sunt componentele tehnice. Prima dintre ele (pondere 5 la sută) vizează „demonstrarea unei metodologii corespunzătoare pentru obţinerea asigurării că lucrările sunt realizate la parametrii calitativi solicitaţi (Planul de management al calităţii lucrărilor executate)”. A doua componentă tehnică (pondere 30 la sută) priveşte „gradul de adecvare al graficului general de realizare a investiţiei sectorială (durata, succesiunea activităţilor şi inter-relaţionarea acestora, inclusiv drumul critic), identificarea punctelor cheie de control (jaloanelor), resursele alocate pentru realizarea activităţilor în cadrul Contractului prin raportare la metodologia de executare a lucrărilor".

După cum v-am informat în paginile ziarului nostru, modernizarea infrastructurii portuare şi realizarea unei platforme logistice în care să fie îmbinate facilităţile fluvio-maritime cu cele feroviare şi rutiere se va derula în trei etape, valoarea totală a investiţiilor urmând să fie de 89,9 milioane de euro. Proiectul va fi realizat în comun de APDM Galaţi şi operatorul privat Port Bazinul Nou, din cadrul Grupului Metaltrade.

Prima etapă a proiectului va fi finanţată din fonduri CEF - Mecanismul pentru Interconectarea Europei, etapele doi şi trei urmând să fie finanţate în cadrul POIM.

Citit 5561 ori Ultima modificare Vineri, 27 Septembrie 2019 18:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.