Evaluaţi acest articol
(7 voturi)
2 comentarii

În contextul răspândirii infecţiei cu coronavirus (COVID-19), Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reaminteşte contribuabililor că obligaţiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanţă.

Un prim instrument pus la dispoziţia contribuabililor, pentru depunerea declaraţiilor fiscale, este cel al serviciilor electronice oferite de ANAF şi Ministerul Finanţelor Publice (MFP) prin Spaţiul Privat Virtual (SPV), disponibil pe site-ul Agenţiei, www.anaf.ro. Pentru înrolarea în SPV puteţi accesa tutorialul video de înregistrare prin accesarea următorului link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii online/Inregistrare persoane fizice

Pentru depunerea on-line, informaţii suplimentare sunt disponibile pe site-ul ANAF, la următorul link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii online/declaratii electronice/Inf depunere persoane fizice

De asemenea, declaraţiile se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utlizând certificate digitale calificate.

Formularele/declaraţiile fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de contribuabili şi prin fax sau servicii de curierat. Datele de contact ale unităţilor fiscale sunt disponibile la următorul link:

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili r/telefoane judete/Regiuni.htm

Pentru efectuarea plăţilor se pot folosi serviciile de terţi, respectiv serviciile de internet banking şi www.ghiseul.ro.

Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT puteţi obţine şi prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60.

Contribuabilii înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual pot obţine informaţii de ordin fiscal prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu. Astfel, pot fi obţinute informaţii generale în domeniul fiscal şi IT precum şi informaţii privind situaţia fiscală proprie.

Contribuabilii care nu sunt înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual pot obţine informaţii generale de ordin fiscal, pot fi obţinute prin intermediul „Formularului de contact” de site-ul ANAF.

Nu în ultimul rând, contribuabilii pot obţine noutăţi legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului „Buletin informativ fiscal”, ce este disponibil în Spaţiul Privat Virtual şi pe site-ul Agenţiei. De asemenea, contribuabilii pot solicita Agenţiei comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens prin intermediul „Formularului de contact”, serviciu disponibil atât în Spaţiul Privat Virtual, cât şi pe site.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală informează contribuabilii că lucrul cu publicul se desfăşoară în unităţile fiscale exclusiv în incinta spaţiilor destinate primirii contribuabililor.

Citit 2611 ori Ultima modificare Sâmbătă, 14 Martie 2020 01:22

2 comentarii

  • postat de IonV Joi, 12 Martie 2020 11:57 86.124.205.*** Link la comentariu
    0
    3

    Vax! Informatie eronata! Portalul ANAF e depasit de cereri! Deci nefunctional! Deci tot la ghiseu!

    Raportează
  • postat de eu Joi, 12 Martie 2020 08:08 86.124.202.*** Link la comentariu
    0
    2

    Secțiunea ANAF a portalului ghișeul.ro nu mai poate fi folosită cam din 2016 încoace, de când a câștigat pesedeul alegerile. Anume debitele nu mai sunt vizibile iar plată fără a cunoaște cuantumul nu permite sistemul. De ce și cum au fost folosiți banii din creditul de la Banca mondială accesat pentru informatizarea ANAF, înțeleg că urmează să-l întrebe DNA ul pe Teodorovici. Între noi fie vorba însă, nu cred că vrea nimeni să înlocuiască scârbele de la ghișeu cu plata electronică. Nu uitați că tot într-o perioadă în care nu era pesedeul la guvernare a devenit posibilă plata cu cardul la ANAF. Deci nu mai dezinformați ! Înainte să mă înjurați, încercați acum să plătiți 10 lei către ANAF. Acum !

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.