Evaluaţi acest articol
(12 voturi)
1 comentariu

Licitaţia de "Lucrări pentru execuţia cheului din cadrul proiectului Platformă Multimodală Galaţi - Etapa I - Modernizarea infrastructurii portuare" - a fost relansată, un anunţ în acest sens fiind publicat miercuri, 18 noiembrie, în sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP/SICAP). Este pentru a patra oară când Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi încearcă să găsească un constructor pentru prima etapă a lucrărilor, investiţii de 102,7 milioane de lei, vitale pentru relansarea traficului naval de mărfuri.

Proiectul platformei multimodale, structurat în trei etape de implementare, presupune investiţii totale de aproape 89,9 milioane de euro şi este derulat în parteneriat de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi şi operatorul privat Port Bazinul Nou, din cadrul Grupului Metaltrade.
Etapa 1 - "Modernizarea infrastructurii portuare", derulată de APDM Galaţi, cu fonduri europene (CEF), presupune lucrări de modernizare a cheului şi a zonelor adiacente acestuia, a reţelelor de utilităţi şi a drumurilor de acces.

"Lucrare mare, profit mic"

După cum v-am informat în paginile ziarului "Viaţa liberă", la prima licitaţie, organizată în 2018, au fost patru firme interesate, dar nu a fost depusă nici o ofertă, costurile induse de intrarea în vigoare a OUG 114 şi evoluţia cursului de schimb fiind considerate neavantajoase pentru constructori în raport cu valoarea contractului.
În iulie 2019 s-a relansat licitaţia la valoarea actuală, de 102,7 milioane de lei, până la termenul limită nu a fost depusă decât o ofertă, cea a israelienilor de la Mer Terre Maritime Development Contracting Co.Ltd, aceasta fiind şi confirmată, în ianuarie 2020, câştigătoare a licitaţiei. Din păcate, firma israeliană, invocând diverse motive, nu a mai ajuns să semneze contractul, iar licitaţia a fost din nou anulată.
Licitaţia a fost reluată pentru a treia oară în octombrie a.c., dar şi de această dată lucrurile s-au împotmolit. Potrivit conducerii APDM Galaţi, deşi au fost zece firme interesate care au solicitat caietul de sarcini, iar reprezentanţii unora dintre ele au vizitat şi amplasamentul viitoarei construcţii, pentru o documentare mai aprofundată, nici de această dată nu a fost depusă nici o ofertă. Potrivit unor informaţii din domeniu, cauza ar fi, din nou, în viziunea constructorilor, marja de profit destul de mică a acestui proiect. Pe de altă parte, sezonul rece ar putea aduce o ieftinire a materialelor de construcţii, ceea ce ar face şi lucrarea, per ansamblu, mai atractivă.

Un nou termen pentru constructori

Parametrii generali ai lucrărilor, inclusiv valoarea contractului au rămas neschimbate. "Lucrările care fac obiectul contractului sunt lucrări hidrotehnice portuare, respectiv: lucrări de dragare în bazinul situat in zona "Port Bazinul Nou" pentru a permite intrarea in siguranţă a navelor; modernizarea cheului existent pentru a efectua operaţiunile de încărcare directă şi operaţiunile de descărcare cu unităţile de încărcare intermodale (ILUs) între nave şi cheu; umplerea parţială a bazinului portuar pentru a crea spaţiu suplimentar pentru acostare şi pentru operaţiunile de manipulare viitoare; nivelarea profilului elevaţiei platformei”, se precizează în documentaţia prezentată în cadrul licitaţiei de APDM Galaţi. Criteriile de atribuire a contractului sunt: preţul ofertei - 70 la sută; gradul de adecvare al graficului general de realizare a investiţiei sectoriale - 25 la sută; demonstrarea unei metodologii corespunzătoare pentru obţinerea asigurării că lucrările sunt realizate la parametrii calitativi solicitaţi - 5 la sută. Noul termen de depunere a ofertelor din partea companiilor interesate este 21 decembrie.

Citit 1793 ori Ultima modificare Miercuri, 18 Noiembrie 2020 18:59

1 comentariu

  • postat de Ra Joi, 19 Noiembrie 2020 14:18 5.13.250.*** Link la comentariu
    2
    1

    "Potrivit unor informaţii din domeniu, cauza ar fi, din nou, în viziunea constructorilor, marja de profit destul de mică a acestui proiect. Pe de altă parte, sezonul rece ar putea aduce o ieftinire a materialelor de construcţii, ceea ce ar face şi lucrarea, per ansamblu, mai atractivă."


    Serios? Pe bune?" Constructorii au criticat, deplâns "marja de profit destul de mică pentru acest proiect"???
    Dar oare ce vor constructorii? Să le dăm noi bani degeaba, pe nimic? Adică ei vor ca statul să iasă în pierdere iar ei să iasă pe plus, pe câștig? Păi atunci duceți-vă cu oile pe arătură, pe miriște cu rumegătoarele la păscut, dacă nu vă interesează cât vi se oferă și dacă nu vă interesează oportunitatea locurilor de muncă pentru angajații voștri. Atunci stați pe tușă "stimați" constructori sau duceți-vă în altă parte,la alții...dacă aceia există.

    Câtă nerușinare... Auzi la ei, "profitul foarte mic"... Nu-i așa că voi sunteți învățați cu stoarcerea statului de bani, iar acum vi se pare o "ciudățenie", ceva nelalocul lui, ceva ieșit din comun să nu puteți profita voi de pe urma statului.

    Doamne ferește...la așa mentalitate, așa constructori. Miriștea e plină de zburdalnici dintr-ăștia.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.