Cum poți modifica un contract de telefonie, internet sau televiziune

Cum poți modifica un contract de telefonie, internet sau televiziune
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) readuce în atenția celor interesați faptul că modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului. Instituția menționează și situațiile în care abonații pot renunța la contracte fără a plăti despăgubiri.

Utilizatorul de internet, telefonie sau servicii TV poate solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze conform prevederilor exprese din contract, prin negocierea directă cu furnizorul. Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligaţia să își informeze abonații despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri, menționează ANCOM.

Notificarea privind intenția de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator printr-unul din următoarele mijloace: e-mail, SMS, contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului (caz în care va fi însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării), fax sau scrisoare. Conform ANCOM, mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare.

Dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorul despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate în secţiunea "Sesizează ANCOM!", de pe site-ul instituției.

InfoCentrul ANCOM (https://infocentru.ancom.ro/) oferă mai multe detalii despre contractele încheiate cu operatorii și informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet. De asemenea, InfoCentrul ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informațiile se referă, în principal, la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Citit 1810 ori Ultima modificare Marți, 07 Decembrie 2021 02:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.