Din cauza lipsei de comenzi şi a datoriilor, disponibilizări la Șantierul Naval Damen Mangalia

Din cauza lipsei de comenzi şi a datoriilor, disponibilizări la Șantierul Naval Damen Mangalia
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

Șantierul Naval Damen Mangalia va disponibiliza 96 de salariați și va reloca alți 48, o decizie în acest sens fiind aprobată de Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) în cursul lunii decembrie. Decizia vine după ce, inițial, în luna noiembrie, AGA s-a opus acestor măsuri. Acționarul majoritar (51 la sută) al Șantierului Naval de la Mangalia este compania de stat Șantierul Naval 2 Mai SA, aflată în subordinea Ministerului Economiei, dar controlul operațional aparține Grupului Damen.
Un fapt interesant este că, între cele două ședințe AGA, ministru al Economiei a devenit Florin Spătaru, cel care a fost manager de Resurse Umane și Afaceri Corporatiste în cadrul Damen, funcție pe care a deținut-o de-a lungul timpului și la SN Damen Galați și la SN Damen Mangalia.
În plus, mai trebuie precizat că, inițial, s-a luat în calcul disponibilizarea a 228 de angajați de SN Damen Mangalia, dar numărul a fost redus în urma negocierilor cu sindicatele și identificarea, cel puțin parțial, a unor soluții alternative.
Încă înainte de preluarea de către Damen, Șantierul Naval Mangalia se confrunta cu mari probleme din cauza lipsei de comenzi și a datoriilor acumulate de companie. La nivelul anului 2020, șantierul înregistra pierderi de 108 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 88,5 milioane de lei și un număr mediu de 2.107 salariați. Planurile erau de relansare a activității companiei prin construirea de nave off-shore, feriboturi sau nave tehnice, dar reculul generat în industria navală de pandemia de Covid-19 s-a resimțit și la nivelul șantierului din Mangalia, prin pierderea unor comenzi.

Citit 7090 ori Ultima modificare Miercuri, 19 Ianuarie 2022 23:22

4 comentarii

  • postat de Ilie Gamalie...
    Joi, 20 Ianuarie 2022 06:47
    78.31.205.***
    asta in condițiile in care olandezii au preluat șantierul echipat ,cu toate dotările , echipamentele sud coreene.
    La preturile actuale la energie si materii prime , este greu de crezut ca pana si contractul cu corvetele , mai este rentabil pentru olandezi.
    Este cat se poate de evident , ca așa cum se discuta de vânzarea Șantierului din Constanta , statul roman , sa intervină pentru a căuta ,si pentru Șantierul din Mangalia , un investitor cu adevărat serios !
    1
    3
    Raportează
  • postat de Un observator.
    Marți, 18 Ianuarie 2022 15:17
    95.76.34.***
    Un colac de salvare ptr.S.N.Damen Galati(si S.N.Mangalia) ar fi cele patru corvete pentru M.Ap.N.
    La Constanta,francezii nu au dotarile necesare ptr.constuctia corvetelor.Aici,politicienii de la conducerea tarii,au gandit
    stiintific.
    2
    2
    Raportează
  • postat de Galatean
    Marți, 18 Ianuarie 2022 12:30
    5.14.131.***
    12 dislik-uri.... Curat murdar, coane !
    4
    9
    Raportează
  • postat de Rascoala de la Flamanzi 1907
    Marți, 18 Ianuarie 2022 00:14
    89.137.231.***
    Dupa ce s-au folosit de ei si dupa ce le-au facut profit facand nave frumoase acum sunt aruncati in toiul iernii in somaj, cu facturile la gaze si electricitate foarte mari, cu copii la scoala. Ce fel de oameni sunt astia? Dar de ce nu e dat afara managementul care a facut ca sa se ajunga in situatia asta? Dam afara muncitorii si pastram zeci de mii de directori la Damen! Apoi cand cauti muncitorii nu ii mai gasesti ca au plecat in alte tari zi zari ! Atunci sa faca managementul vapoarele ! Romania a devenit o tara ocupata, sclavagizata, furata, distrusa. Fiecare isi va primi pedeapsa divina dupa faptele facute !
    16
    69
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.