"Zona Galați - Brăila, cele mai multe proiecte de infrastructură"

"Zona Galați - Brăila, cele mai multe proiecte de infrastructură"
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Deblocarea proiectului terminalului multimodal din Portul Galați și proiectele de infrastructură rutieră și feroviară derulate la nivel regional generează premizele atragerii de investiții la nivelul mediului de afaceri, a declarat ministrul Economiei, Florin Spătaru.

La nivelul infrastructurii de transport, este pentru prima dată când se află în derulare proiecte care, la nivel regional, vizează toate segmentele infrastructurii de transport, fapt ce va favoriza amortizarea unor disparități care se manifestă în prezent comparativ cu alte zone ale țării.

"În Portul Galați, avem acest program de dezvoltare intermodală, care, din păcate, a fost blocat ani de zile. S-a semnat, după cum se știe, contractul de lucrări pentru Etapa 2, dar, desigur, trebuie să semnăm contractul și pentru Etapa 1 și să finalizăm discuțiile cu Comisia Europeană privind asigurarea fondurilor pentru derularea acestor lucrări", a arătat ministrul Economiei, Florin Spătaru.

Acesta a amintit de rolul pe care Portul Galați, alături de Portul Constanța, îl poate juca în deblocarea lanțurilor logistice de transport de mărfuri dinspre Ucraina, afectate în prezent de blocada Rusiei asupra porturilor ucrainene de la Marea Neagră și Marea Azov.

În acest context, ministrul Economiei a confirmat că au fost demarate negocierile directe cu companiile care ar putea executa lucrările la calea ferată cu ecartament rusesc care ajunge în Port Docuri.

După cum v-am informat în paginile ziarului "Viața liberă", la licitația lansată de CFR privind investiția în valoare 1,29 milioane de lei nu a fost depusă nicio ofertă din partea potențialilor constructori. Prezent la Galați, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, preciza recent că nu a fost vorba de suma alocată lucrărilor, aceasta fiind suficientă, ci de faptul că firmele au preferat să se orienteze spre lucrări mai ample. În aceste condiții, s-a ajuns la varianta negocierilor directe. "A început procesul de negociere directă, ne dorim să se încheie cât mai repede. Pe calea ferată pe standard rusesc se poate asigura un flux de marfă corespunzător (pe relația cu Ucraina - n.r.). De asemenea, din discuțiile cu cei din Portul Galați, ei spun că pot lucra 24 de ore din 24. Prin urmare, soluții pentru deblocarea acestor fluxuri de marfă există, trebuie să vedem unde sunt blocaje și cum putem interveni. Inclusiv, dacă discutăm de suplimentarea personalului - Poliție de Frontieră, Vamă, piloți - se va putea face", a precizat Florin Spătaru.

Dacă este să se țină cont de toate proiectele, "zona Galați - Brăila este una dintre zonele care beneficiază de cel mai mare buget de dezvoltare în infrastructură", a arătat ministrul.

"Prin dezvoltarea acestor lanțuri de infrastructură vom putea să atragem investitori. Eu am discutat personal cu investitori care își doresc relocarea în România și am promovat zona Galați - Brăila ca având un potențial mare, prin capacitatea de aprovizionare și livrare - avem Dunărea, avem această rețea feroviară care ne poate ajuta; avem aceste dezvoltări de infrastructură și trebuie să vorbim aici și de studiul de fezabilitate pentru un aeroport la Galați. Ele trebuie să se întâmple! Dacă vom avea aceste legături, legături pe domeniul infrastructurii, zona Galați - Brăila va beneficia de investiții majore", a declarat ministrul Economiei, Florin Spătaru.

Grație acestor proiecte, porturile din Galați și Brăila, alături de portul de la Constanța, au oportunitatea de a deveni unele dintre marile huburi logistice din bazinul Mării Negre.

Citit 1548 ori Ultima modificare Miercuri, 01 Iunie 2022 05:24

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.