Parteneriat pentru extinderea infrastructurii portuare din Galați

Parteneriat pentru extinderea infrastructurii portuare din Galați
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) SA Galați, Administrația Zonei Libere Galați și Port Bazinul Nou Logistics SA au semnat un acord de parteneriat pentru proiectul unei noi investiții în infrastructura portuară - lucrări de extindere a liniilor de cale ferată cu ecartament larg CSI cu aproximativ 800 de metri liniari, din dana 47 până în dana 53.

Conform directorului general al APDM Galați, Marcela Daniela Costea, proiectul urmează să fie finalizat până la 31 decembrie 2023 și are ca sursă de finanțare Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, cu prioritate pe „liniile de solidaritate” (Solidarity Lanes) create de Comisia Europeană pentru sprijinirea exporturilor de cereale ucrainene. „Acest proiect de extindere a liniilor de cale ferată cu ecartament larg va contribui, pe lângă dezvoltarea transportului multimodal, și la asigurarea preluării fluxului de marfă suplimentar către Portul Constanța”, ne-a declarat Marcela Daniela Costea.

Portul Galați este singurul port de-a lungul coridorului Rin-Dunăre în cadrul căruia sunt conectate două tipuri de ecartament (1520 mm și 1435 mm). În actualul context geopolitic, portul gălățean a devenit un obiectiv de importanță pentru fluxurile de marfă din Moldova și Ucraina, astfel încât este nevoie de implementarea unor măsuri care să faciliteze preluarea fluxului de marfă suplimentar, provenit din zona de conflict.

Citit 2073 ori Ultima modificare Sâmbătă, 05 Noiembrie 2022 16:16

1 comentariu

  • postat de Onor Anghel Saligny.
    Duminică, 06 Noiembrie 2022 04:55
    109.166.129.***
    să-i mulțumim marelui proiectant și constructor Anghel Saligny, care prin invenții proprii a construit în premieră mondială, silozurile din beton armat, premieră mondială, silozurile de la Brăila-1888, Galați-1889 și apoi, silozul din Constanța, care și azi sunt funcționale. Podul peste Dunăre, Anghel Saligny, a fost construit în numai 5 ani, cu tehnologia construiri din perioada 1890-1895, altă construcție inovatoare și două invenții aplicate, în acea perioadă.
    0
    8
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.