Gălăţenii se iau la trântă cu băncile

Gălăţenii se iau la trântă cu băncile
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* La „Păpădie”, prima întâlnire a unui grup de clienţi care vrea să cheme OTP Bank în instanţă *

Unul dintre primele episoade din războiul clienţilor gălăţeni cu băncile, amplificat mai ales după intrarea în vigoare a OUG 50/2010, s-a consumat, marţi după-amiază, la „Păpădie”, lângă Casa de Cultură a Sindicatelor.

Din e-mail în e-mail s-a dat sfoară în Galaţi că toţi cei ce sunt nemulţumiţi de modul în care evoluează contractele încheiate cu OTP Bank sunt invitaţi la o întâlnire în care să se găsească o modalitate de acţiune comună.

„Ideea aceasta a plecat de pe internet, unde s-au format grupuri de dialog ale clienţilor nemulţumiţi de atitudinea diverselor bănci. Şi noi, clienţii care considerăm că suntem supuşi unor abuzuri din partea OTP Bank, am decis să ne organizăm şi să încercăm să soluţionăm doleanţele noastre în instanţă, la fel cum au făcut, de exemplu, cei de la Volksbank sau BCR”, ne-a declarat F.Dan, cel ce a iniţiat întâlnirea de la „Păpădie”.

În principal, clienţii OTP Bank - cei mai mulţi prinşi în chingile unor credite în franci elveţieni - se consideră nedreptăţiţi de modul în care banca s-a folosit de indicele LIBOR CHF (valoarea dobânzii de referinţă pentru franci elveţieni) în calcularea dobânzilor.

„Când LIBOR CHF a crescut, ne-a fost crescută şi dobânda, când LIBOR CHF a scăzut, dobânzile au rămas la fel de mari. De asemenea, marja pe care banca vrea în prezent să o ia în calcul este foarte mare şi, în cazul când LIBOR CHF va creşte, vor creşte din nou şi dobânzile noastre”, ne-au explicat clienţii nemulţumiţi.

La întâlnirea de marţi, deşi se adresa tuturor clienţilor din Galaţi şi Brăila, nu s-au prezentat decât în jur de 15 persoane. Este un început, spun cei din grupul gălăţean de iniţiativă, aceştia sperând că peste o săptămână, două, grupul să fie mai numeros.

„La nivel naţional sunt în jur de 400 de persoane care s-au organizat în vederea unei acţiuni comune. Următorul pas ar fi să alegem o casă de avocatură care să ne reprezinte şi sperăm că instanţa ne va da câştig de cauză”.

„Pe scurt, noi vom solicita modificarea marjei practicate de bancă şi returnarea sumelor încasate prin nereactualizarea LIBOR CH începând cel puţin din 2008”, ne-a mai spus F.Dan.

În contextul acţiunilor iniţiate de clienţii nemulţumiţi ai băncii, directorul executiv al OTP Bank, Laszlo Diosi, a declarat presei centrale:

„Respectăm toate regulamentele ANPC şi ale Guvernului. Mai mult, soluţionăm problemele a sute de clienţi care vin la noi. Deci, dacă un client are o problemă sau o plângere, el trebuie doar să vină la noi”.

Prin urmare, banca spune una, clienţii spun alta, casele de avocatură se vor război între ele, iar instanţa va decide.

Citit 2183 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.