Activitatea portuară, redusă drastic

Activitatea portuară, redusă drastic
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Activităţile curente în porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea, administrate de APDM Galaţi, au fost întrerupte în totalitate din cauza condiţiilor hidrometeorologice nefavorabile, respectiv temperaturi scăzute şi gheaţă pe Dunăre. Potrivit APDM Galaţi, activităţile întrerupte vizează lucrările de reparaţii, întreţinere, semnalizare a infrastructurii portuare şi dragaj. De asemenea, operarea navelor se face cu dificultate.

„În porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea activitatea de încărcare/descărcare se desfăşoară în condiţii de iarnă”, a declarat Gina Mirea, purtătorul de cuvânt al APDM Galaţi. Aceasta a arătat că, „în această perioadă există pericolul ca odată cu creşterea temperaturilor şi a a dizlocării gheţii, banchize de aproximativ 500 de metri pătraţi să antreneze în mişcare navele ancorate în rada porturilor precum şi pontoanele şi navele de mici dimensiuni acostate la cheu”.

În prezent, în rada porturilor administrate de APDM Galaţi sunt blocate zeci de barje ce aşteaptă descărcarea mărfii sau plecarea din port. Potrivit APDM Galaţi, în cazul acestor nave nu există riscul de a fi antrenate de banchizele de gheaţă. “Pentru orice eventualitate, prin comandamentul instituit la nivel de port, Căpitănia Zonală a dispus, prin avize către navigatori, tuturor armatorilor luarea de măsuri privind siguranţa navigaţiei şi a navelor în cauză, indiferent de poziţia ocupată în port. De asemenea, pentru eventualele evenimente de navigaţie s-au stabilit agenţi economici care să asigure contra cost orice intervenţie pentru repunerea pe poziţie şi asigurarea navelor”, a precizat purtătorul de cuvânt al APDM Galaţi.

Citit 1761 ori Ultima modificare Marți, 28 Februarie 2012 17:11

1 comentariu

  • postat de Marinarul
    Joi, 01 Martie 2012 10:34
    Va propun o alta idee de articol, vizavi de ultimele dumneavoastra articole cu privire la consecintele economice ale inghetarii Dunarii.
    Doua din caracteristicile principale ale Galatiului este faptul ca este un oras portuar si industrial. In momentul cand productia industriala scade drastic si activitatea portuara este intrerupta in totalitate de o perioada de peste 30 de zile, consecintele se vad cu ochii liberi: angajatii combinatului trimisi in concediu cu / fara salariu, angajatii porturilor la fel, sute de marinari pe uscat pentru ca nu se pot imbarca din cauza ghetii(firmele de crewing sunt paralizate), firmele de agenturare navala fara activitate, armatorii cu navele prinse in gheata si lista continua.
    Vinovati:
    1. Iarna friguroasa si nivelul scazut al Dunarii, lucru ce nu putea fi preintampinat.
    2. Proasta gestiune a situatiei de catre autoritati. Autoritatea ce se ocupa cu intretinerea senalului navigabil al Dunarii Maritime este AFDJ Galati, care in acest sens ia un comision extraordinar (aproape dublu decat pe bratul Izmail aflat in administrarea ucrainielilor) fiecarei nave cu urca sau coboara pe Dunarea Maritima.
    La sfarsitul lunii Ianuarie cand au inceput sa apara sloiurile, AFDJ au trimis nava Perseus(o nava cu mari probleme tehnice, certificate de navigatie expirate, depasita tehnic si moral) sa desteleneasca zonele unde se formeaza poduri de gheata. Nava a fost cu mult depasita de situatie, multe nave fiind prinse in gheata atat la urcare cat si coborare pe fluviu, AFDJ facturand o "spaga" grasa armatorilor pentru escortarea navelor pe sectorul navigabil care dansii il aveau in administrare si erau obligati sa il mentina in functiune fara alte comisioane.
    Dupa circa 2 zile de vreme extrem de geroasa s-au format poduri de gheata cu grosime foarte mare la Cotul Pisicii si mai sus de Tulcea, existand si alte locuri sensibile. O imensa sansa au avut-o in momentul cand de la Priza Dunarii inspre Braila s-a format pod de gheata, iar sloiurile din amonte de Braila nu mai curgeau la vale inspre Galati. Momentul era perfect oportun pentru spargerea podurilor de gheata de la Cotul Pisicii si Tulcea, Dunarea in dreptul Galatiului avand gheata doar la mal, insa AFDJ a ignorat total acest lucru, Perseus-ul si Gheorghieni 2 actionand numai pe Canalul Sulina. Spargerea podurilor de gheata chiar si prin dinamitare (o procedura folosita anterior in situatii similare, chiar si inainte de '89) din zonele respective ar fi deblocat traficul naval pana la Galati si implicit economia Galatiului si ar fi preintampinat topirea podului de gheata de la Braila si creearea unui nou pod de gheata la Cotul Pisicii si creearea unor situatii similare din amonte cu nave avariate si inundatii datorita topirii sloiurilor.
    Cei ce au avut de castigat in urma gestiunii deficitare a situatiei de catre AFDJ au fost tot ucrainienii, sectorul navigabil pe bratul Chilia pana la portul Izmail fiind deblocat.
    In urma articolului dumneavoastra de ieri, cu privire la intalnirea capetelor luminate care gestioneaza situatia, perspectivele sunt mai mult decat sumbre, nici un angajator din domeniu nu si-ar putea permite sa plateasca angajatii fara sa aiba incasari, ca urmare : somaj, faliment, inundatii.
    Sunt curios cum justifica AFDJ-ul comisionul platit in decursul anilor, armatorului navei sub pavilion turcesc blocata in gheata in Portul Mineralier de peste 30 de zile, terminalul unde este blocat, neavand dana specializata pentru alimentarea cu apa potabila sau combustibil.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.