Trenul de noapte Galaţi-Bucureşti va fi anulat
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Trenul de noapte Galaţi-Bucureşti va fi anulat
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Nu va fi singurul care va dispărea din planul de mers * Subvenţiile mici obligă operatorii să-şi reducă activitatea


Trenul de noapte Galaţi-Bucureşti, care face curse de numai o lună, va fi scos din circulaţie. Operatorul privat Transferoviar Călători (TFC), care a reintrodus această cursă, este nevoit să-şi reducă activitatea deoarece Ministerul Transporturilor nu a mărit subvenţia anuală. Iar sărăcia de la buget obligă şi alţi operatori să-şi retragă trenurile de pe calea ferată.

TFC va sacrifica şi un tren Bârlad-Galaţi

Vestea anulării unora dintre cursele TFC vine după ce ministerul a anunţat operatorii că nu poate mări subvenţiile în 2013, pe fondul austerităţii bugetare. „Noi cerusem să ni se aprobe 3,3 milioane trenkm pentru 2013 deoarece preluasem secţii noi şi doream să mărim activitatea. Dar pachetul minim social aprobat e de 2,6 milioane trenkm, faţă de 2,9 milioane trenkm în 2012. Ni s-a spus că nu există finanţare. În consecinţă, va trebui să reducem activitatea cu 15 la sută”, a declarat directorul adjunct al TFC, Constantin Oprea.

Operatorul va anula cursele noi, între care şi trenul de noapte R15070 Galaţi - Bucureşti şi retur, dar şi unele dintre cele vechi, cum e trenul de seară R15416 Bârlad - Galaţi, care îşi va încheia călătoria la Tg. Bujor. Măsurile vor fi aplicate în câteva săptămâni, dacă nu chiar zile, şi ar putea fi însoţite de concedieri, a spus Oprea.

Desfiinţează curse ca să ţină costurile sub control

La anulări de curse ar putea recurge şi alţi operatori, dacă subvenţia le va fi insuficientă. Raţionamentul e simplu: mulţi dintre ei tocmai au preluat secţii noi şi este puţin probabil să poată face transport pe o arie mai largă decât anul trecut, cu alocaţii similare sau mai mici.

Surse din sistemul feroviar susţin că situaţia ar putea deveni delicată şi pentru operatorul de stat CFR Călători, dar compania nu a comentat încă această supoziţie.

Dacă feroviarii îşi vor restrânge, într-adevăr, activitatea de transport, vom afla în curând de la gestionarul căii ferate, CFR SA, căruia operatorii îi aduc la cunoştinţă orice modificare pe care vor să o facă.

Citit 3722 ori Ultima modificare Joi, 10 Ianuarie 2013 17:24

5 comentarii

  • postat de stefan badita
    Joi, 17 Ianuarie 2013 00:55
    da frumos gest. eu am propus acest tren de noapte, pentru CFR ..... poate acum cand il scot privatii, il baga CFR-ul. daca nu ma credeti, consultati caietele de sugestii/reclamatii din garile Galati si Cluj unde am trimis mai multe solicitari, idei, sugestii. de la regionala cluj am primit raspunsuri, de la Galati in schimb, inca mai astept :|
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Vineri, 11 Ianuarie 2013 19:48
    Parerea mea este ca acel tren de noapte, cu o reclama bine facuta, ar fi rentabil la fel cum era si in epoca cfr!! Circulam foarte des cu el, indiferent ca plecam la Bucuresti, la munte sau la mare, si mereu era plin!!
    Chiar acum cateva zile am indrumat un prieten care vroia sa ajunga la aeroport dimineata spre acest tren, ca el saracul nu auzise inca ca circula iar, si chiar vorbeam ca era foarte cautat!
    Cei ce vor sa fie la Bucuresti dimineata sau la munte pot ajunge cu acest tren la jumatate de pret fata de IC-ul cfr-ului!
    0
    0
    Raportează
  • postat de IRI
    Vineri, 11 Ianuarie 2013 19:17
    Ce subvenţii de la stat, pentru o firmă de transport particulară? Numai în România găseşti asemenea aberaţii!!! Pentru cei care nu ştiu care este realitatea : anul trecut această firmă de transport pe calea ferată, a primit bani de la bugetul statului şi pe relaţia GALAŢI - BUZĂU şi retur toate trenurile circulau GOALE. Alt aspect, această firmă este din CLUJ, alo BOC, cât ai luat din această afacere!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Zap
    Vineri, 11 Ianuarie 2013 11:25
    Pai asta se si vrea, falimentarea CFR ca apoi sa vina "investitorii" ( care de fapt nu le pasa de companie, angajati sau tara care o deservesc ) ci de propriul BUZUNAR !
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cristi
    Vineri, 11 Ianuarie 2013 10:24
    Normal ca desfinteaza Trenul daca nu au reusit sa ii "convinga" pe senatori si deputati sa mareasca subventiile anuale cu oferte de genul 100% reducere senatori, deputati si academicieni....daca dadeau si ei o spaga mica, alta era situatia...detalii gasiti pe site-ul lor la adresa: http://www.transferoviarcalatori.ro/tarife.html. CFR-u spre exemplu numai asta face si mai are un pas pana la falimentarea voita si privatizarea lui. Cine stie, poate il cumpara tot Diaconescu:))))))))
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.