Cumpărături după buget: Supermarketurile trag spuza comerţului pe turta lor

Cumpărături după buget: Supermarketurile trag spuza comerţului pe turta lor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Bunurile de strictă necesitate reprezintă baza cumpărăturilor pe care le fac două treimi dintre români. Explicaţia este că, pentru 85 la sută dintre cumpărători, creşterea preţurilor la alimente a fost resimţită din plin, astfel că s-au impus precauţii suplimentare în gestionarea bugetului de familie, aria magazinelor frecventate fiind, în medie, de patru sau cinci, se arată în studiul Shopper Trends 2012-2013, realizat de compania de piaţă Nielsen. Pe lângă limitarea categoriilor de produse achiziţionate, 31 la sută dintre persoanele intervievate în cadrul studiului precizează că şi cantităţile achiziţionate sunt mai mici, în timp ce 17 la sută au schimbat mărcile mai scumpe cu unele mai ieftine. Cum reclama este sufletul comerţului, o bună parte dintre cumpărători, respectiv în jur de 26 la sută, se orientează în special către promoţii.
Unele modificări sunt sesizate şi în ceea ce priveşte obiceiurile de consum. Astfel, studiul de piaţă arată că mai mult de o treime din cumpărători realizează săptămânal cumpărăturile principale pentru gospodărie (produse alimentare, de băcănie şi de îngrijire personală), semnificativ mai mult decât în anul anterior. În plus, a crescut semnificativ şi frecvenţa pentru cumpărăturile de completare, dar şi procentul celor care vizitează 4 sau 5 magazine pentru cumpărături. Circa 62 la sută dintre cumpărători au cheltuit în 2012 o parte importantă a bugetului în magazinele de tip hipermarket, în creştere cu şapte puncte procentuale faţă de anul anterior, iar 20 la sută au preferat supermarketurile. Ponderea discounterilor a scăzut cu opt puncte, la 11 la sută, faţă de 2011, iar cea a comerţului tradiţional şi a magazinelor de tip cash&carry s-au menţinut la trei la sută şi, respectiv, doi la sută.
Citit 1540 ori Ultima modificare Marți, 16 Aprilie 2013 18:18

3 comentarii

  • postat de COBRA-GALATI
    Joi, 18 Aprilie 2013 05:13
    Dute la scoala si fate inginer si tu papagalule acum la batranete. Cat ai fost tanar ai batut creanga de copac si te mai si vaiti.
    0
    0
    Raportează
  • postat de arceloruptincurmittal comp. care se arde in c.u.r deca s-a puna 10 lei in plus la salariul de kkt al muncitorilor
    Miercuri, 17 Aprilie 2013 22:10
    ajung cu greu ,foarte greu ,pe la supermarket ,si atunci cumpar te miri ce ,sau raman cu privitul,salariul meu este sub limita supravietuirii familiei mele ,nu mi s-a indexat salariul cu inflatia de cativa ani buni,vreau si eu sfaturi si indrumari spre al doilea job cum toti inginerii din combinat au fost instruiti s-a spuna oricarui muncitor care se vaita,cica ia-ti al doilea job,de unde ?care este asta?dati-mi un sfat?ce sa fac?sunt satul de asemenea jeguri care mananca kkt
    0
    0
    Raportează
  • postat de Tarabagii au prețuri de supermarket, deci....normal să piardă cu concurența comerțului civilizat din supermarket.
    Miercuri, 17 Aprilie 2013 11:06
    Prețurile fac piața în majoritatea cumpărăturilor și curios, este susținută de cei fără bani mulți fiind clienți fideli și mai ales mulți, pe fondul creșterii sărăciei. Supermarketurile s-au prins, doar au experiență în comerț de sute de ani unii și aruncă în zonele țărilor mai sărace promoții săptămânale și chiar pe ore, la închidere, pentru a atrage clienți, clienți ce ''mai agață'' și alte produse de pe rafturi. Tarabagii se înșeală dacă țin prețurile la fel cu supermarketurile pentru că nici modul de prezentare, nici modul de igienă nu poate fi dus la nivelul civilizat al unui supermarket, stând degeaba cu marfa pe tarabă. La bulgari, greci, egipteni, israelieni, ciprioți, cu două ore înainte de închidere prețurile mărfi nevândute se dau și la jumătate de preț, metodă văzută și la Kaufland, cu toate că este ditamai supermarket.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.