Cumpărături după buget: Supermarketurile trag spuza comerţului pe turta lor

Cumpărături după buget: Supermarketurile trag spuza comerţului pe turta lor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Bunurile de strictă necesitate reprezintă baza cumpărăturilor pe care le fac două treimi dintre români. Explicaţia este că, pentru 85 la sută dintre cumpărători, creşterea preţurilor la alimente a fost resimţită din plin, astfel că s-au impus precauţii suplimentare în gestionarea bugetului de familie, aria magazinelor frecventate fiind, în medie, de patru sau cinci, se arată în studiul Shopper Trends 2012-2013, realizat de compania de piaţă Nielsen. Pe lângă limitarea categoriilor de produse achiziţionate, 31 la sută dintre persoanele intervievate în cadrul studiului precizează că şi cantităţile achiziţionate sunt mai mici, în timp ce 17 la sută au schimbat mărcile mai scumpe cu unele mai ieftine. Cum reclama este sufletul comerţului, o bună parte dintre cumpărători, respectiv în jur de 26 la sută, se orientează în special către promoţii.

Unele modificări sunt sesizate şi în ceea ce priveşte obiceiurile de consum. Astfel, studiul de piaţă arată că mai mult de o treime din cumpărători realizează săptămânal cumpărăturile principale pentru gospodărie (produse alimentare, de băcănie şi de îngrijire personală), semnificativ mai mult decât în anul anterior. În plus, a crescut semnificativ şi frecvenţa pentru cumpărăturile de completare, dar şi procentul celor care vizitează 4 sau 5 magazine pentru cumpărături. Circa 62 la sută dintre cumpărători au cheltuit în 2012 o parte importantă a bugetului în magazinele de tip hipermarket, în creştere cu şapte puncte procentuale faţă de anul anterior, iar 20 la sută au preferat supermarketurile. Ponderea discounterilor a scăzut cu opt puncte, la 11 la sută, faţă de 2011, iar cea a comerţului tradiţional şi a magazinelor de tip cash&carry s-au menţinut la trei la sută şi, respectiv, doi la sută.

Citit 1614 ori Ultima modificare Marți, 16 Aprilie 2013 18:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.