Ambasadoarea Norvegiei, în vizită la Galaţi / Există business cu faţă umană

Ambasadoarea Norvegiei, în vizită la Galaţi / Există business cu faţă umană
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Responsabilitatea Socială Corporatistă sau cum să faci profit respectându-i pe cei de lângă tine


Într-o societate încă departe de a-şi fi refăcut sistemul de valori, a vorbi despre Responsabilitatea Socială Corporatistă pare, mai degrabă, un demers apropiat, dacă nu de naivitate, cel puţin de idealism. Cu toate acestea, rolul pe care o companie îl poate juca (în mod voluntar) în societate a fost tema unei dezbateri cât se poate de realiste organizate, ieri, la Galaţi, de Ambasada Norvegiei la Bucureşti, reprezentată chiar de Excelenţa Sa, doamna Tove Bruvik Westberg, în parteneriat cu Patronatul IMM-urilor Galaţi (preşedinte Marian Filimon) şi Asociaţia Tinerilor Întreprinzători Galaţi (preşedinte Radu Oprea). Subiectul a stârnit interes, drept dovadă fiind prezenţa numeroasă, la întâlnirea desfăşurată la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii Galaţi, a reprezentanţilor mediului de afaceri, ong-urilor şi administraţiei publice.

Dacă ar fi să dăm o definiţie a ceea ce înseamnă Responsabilitatea Socială Corporatistă (CSR) atunci aceasta ar putea fi sub forma „totalităţii acţiunilor voluntare implementate de companii, având ca scop principal dezvoltarea comunităţii din care fac parte”. La modul practic, vorbitorii au încercat să ne convingă de faptul că „există business cu faţă umană” şi, mai mult decât atât, etica şi morala în afaceri sunt inclusiv generatoare de profit. „Obiectivele de business sunt inseparabile de societatea şi mediul în care operează o companie. Conceptul de responsabilitate socială corporatistă se referă, în ultimă instanţă, la modalităţile de a face sau de a nu face afaceri”, a explicat Excelenţa Sa Tove Bruvik Westberg.

Responsabilitatea corporatistă priveşte deopotrivă relaţiile cu angajaţii unei companii, partenerii de afaceri, dar şi societatea în ansamblu. Angajaţii cărora li se respectă dreptul la o viaţă decentă, cărora li se recunosc meritele şi sunt respectaţi sunt, în ultimă instanţă, mai productivi. A avea un comportament moral faţă de partenerii de afaceri aduce, de asemenea, o reputaţie care se va reflecta şi în profitul unei companii. Un parteneriat onest între autorităţile publice şi mediul de afaceri nu poate avea decât efecte benefice pentru ambele părţi.

Într-o societate - încă tulbure în ceea ce priveşte valorile, dacă nu legale, cel puţin morale – precum cea românească, este bine de ştiut că ideea de Responsabilitate Socială Corporatistă a prins rădăcini în Norvegia în perioade, nu prospere precum acum, ci în unele încercate de condiţii economice dificile, convulsii sociale şi chiar profunde inegalităţi sociale. Prin urmare, totul ţine de dorinţa de a fi Oameni. Chiar şi în afaceri.

 

Citit 1991 ori Ultima modificare Luni, 02 Decembrie 2013 20:37

1 comentariu

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.