Călin Popescu Tăriceanu "demolează" tunelul pe sub Dunăre dorit de Marius Stan

Călin Popescu Tăriceanu "demolează" tunelul pe sub Dunăre dorit de Marius Stan
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Atât podul, cât şi tunelul pot fi "proiecte tehnice impresionante", dar ele nu se justifică, deocamdată, din punct de vedere economic, apreciază fostul premier * "Dezvoltaţi porturile şi navigabilitatea pe Dunăre", îi sfătuieşte fostul premier pe gălăţeni * Tăriceanu mai propune o Zonă Industrială România - Dunăre, cu accent pe industria auto şi siderurgie


Fostul premier al României, actualul senator liberal Călin Popescu Tăriceanu, a susţinut ieri, la Galaţi, o conferinţă pe tema „Strategia UE a Dunării şi dezvoltarea economico-socială a zonelor dunărene ale României”. Acţiunea, desfăşurată în parteneriat cu Universitatea „Dunărea de Jos” s-a desfăşurat în sala „Aula Magna” a Facultăţii de Mecanică, în prezenţa unui numeros public, format din reprezentanţi ai mediului universitar, economic, social şi politic.

Până în prezent, Strategia Dunării (SUERD) este cea mai importantă iniţiativă românească în calitate de stat membru al UE, din păcate însă, după cum a subliniat chiar Călin Popescu Tăriceanu, care era prim-ministru al României în momentul iniţierii acestui proiect, oportunităţile nu au fost valorificate decât la modul declarativ de autorităţile publice. Ca reacţie la această stare de lucruri, fostul premier a propus, la Galaţi, un „Decalog al Dunării”, reunind axe concrete pentru derularea unor proiecte de investiţii.

Uite podul, nu e podul
Unul dintre punctele Decalogului produs de fostul premier vizează inclusiv construirea unor poduri peste Dunăre, numai că - oarecum spre surprinderea asistenţei, inclusiv a primarului Marius Stan, care declara „că aşteaptă sprijin pentru realizarea subtraversării Dunării” - Călin Popescu Tăriceanu a declarat că „un tunel sau un pod peste Dunăre în zona Galaţiului poate avea o justificare doar în condiţiile în care răspunde unei necesităţi economice”, lăsând să se înţeleagă faptul că nu crede, deocamdată, că ar exista această necesitate. „Fie că vorbim despre un pod peste Dunăre, fie că vorbim de o subtraversare, poate să însemne un proiect tehnic impresionant, dar înainte de a demara un astfel de proiect, el trebuie să răspundă unei necesităţi. Există un flux suficient de transport între cele două maluri, astfel încât un astfel de proiect să se justifice? Poate, de exemplu, e suficient să faci o linie de feribot modernă, şi să ai şi transport de turism, şi de camioane. În momentul în care fluxul creşte, şi nu mai este economic din cauza aglomeraţiei transportului, cred că se poate pune problema unui pod sau a unui tunel”, a explicat Călin Popescu Tăriceanu.

Deocamdată, în materie de poduri peste Dunăre, fostul premier consideră că acum, după finalizarea podului de la Calafat, prioritară ar trebui să fie rebilitarea podului Giurgiu - Ruse. Tăriceanu nu exclude însă şi un nou pod, nu însă acolo unde ar spera gălăţenii… „În al doilea rând, dacă trageţi o linie între Bucureşti şi Sofia, o să vedeţi că linia trece pe la Turnu Măgurele. E cel mai scurt drum pe axa Nord - Sud, care este şi un coridor european de interes”, a declarat Tăriceanu. Acesta a precizat însă că, dacă i se prezintă argumente economice solide, este gata să susţină şi proiectul gălăţenilor.

Înainte de toate, porturile

Până una alta, dezvoltarea porturilor şi a navigabilităţii pe Dunăre ar trebuie să se numere printre priorităţile în materie de infrastructură ale gălăţenilor, apreciază Tăriceanu. De altfel, construcţia şi reconstrucţia porturilor dunărene se află pe primul loc în „Decalogul” întocmit de fostul premier. Pe listă se mai află construirea de silozuri de mare capacitate pentru comerţul pe Dunăre; amenajarea hidrotehnică şi hidroenergetică a fluviului; renaturarea Luncii Dunării; un sistem integrat de protecţia mediului; staţii de epurare pentru toate oraşele dunărene; organizarea turismului în Delta Dunării; dezvoltarea turismului în porturile dunărene; sistem integrat de monitorizare hidrologică şi monitorizare a traficului. Lista rămâne deschisă, inclusiv pentru realizarea unei Zone Industriale România-Dunăre, având industria auto şi industria siderurgică drept axe principale.

Fostul premier a precizat că întâlnirea de la Galaţi este prima dintr-o serie de acţiuni asemănătoare pe care doreşte să le organizeze şi în alte localităţi. La sfârşitul seriei de conferinţe, concluziile ar urma să se tragă tot la Galaţi. Poate până atunci, se vor găsi inclusiv argumentele care să-l convingă pe fostul premier de necesitatea unui pod sau tunel peste Dunăre la Galaţi.

Citit 5876 ori Ultima modificare Joi, 12 Decembrie 2013 18:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.